To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

TV 2 (Denmark)

From Wikipedia, the free encyclopedia

TV 2
TV 2 logo 2013.svg
TV 2 Kvægtorvet.JPG
TV 2 headquarters
TypeSubscription TV network through terrestrial television
CountryKingdom of Denmark
HeadquartersKvægtorvet, Odense
Ownership
OwnerDanish Ministry of Culture
Key peopleMerete Eldrup (CEO)
History
Launched30 May 1986 (test broadcast)
1 October 1988 (official broadcast)
FounderThe Danish Parliament
Links
Websitetv2.dk
Availability

TV 2 (TV to) is a government-owned subscription television station in Denmark based in Odense, Funen.

History

Since 1949, Danmarks Radio had been the sole provider of television in Denmark.[1] Wanting to end the monopoly, the Danish Parliament voted on 30 May 1986, to create TV2, as a second choice for public service television. Upon its establishment, it had first begun its experimental test transmissions,[2] and then, two years later, it had therefore commenced its official broadcast on 1 October 1988, with its first program being Danish Symphony which is broadcast at 17:00, followed by the news at 19:30.[2]

Subscription and overseas availability

From 1 November 2009, all Danish television broadcasting became digital with DVB-T and MPEG4 standard. At the time, TV 2 did not encrypt their main channel, but TV 2 ZULU, TV 2 CHARLIE, TV 2 FRI, TV 2 NEWS and TV 2 SPORT are subscription-only channels.

Although the main channel had been broadcast terrestrially in the clear ever since the channel was launched, this ended on 11 January 2012 when it was encrypted and required with a monthly subscription charge of 12.50 Danish Kroner required to be paid, along with the purchase or rental of a decoder.[3] Now it is a full subscription-based streaming platform.[4]

In southernmost Sweden and northernmost Germany (where a Danish minority lives), this means significant difficulties for their viewers in Germany and Sweden, as subscribers need a Danish postal address for ordering a decoder card. However, the channel is still available in Sweden through subscription to pay-TV services such as Com Hem and Telia.[5][6] Also a special agreement between TV 2 and Kabel Deutschland has been made, that it is now available digitally in the cable television network of Vodafone Kabel Deutschland in northernmost Germany since 15 December 2011 and to keep it unencrypted there. The analogue transmission of TV 2 in the aforementioned German cable network ceased 31 January 2012 in the specific regions where it had been available before and was replaced with a German channel.

It is also available through pay-TV subscription in Norway through Canal Digital, Viasat, and Get.[7][8][9]

Regions

TV 2 Region Area Served
TV Syd Southern Jutland including Southern Schleswig
TV 2/Fyn Funen
TV 2/Øst Western Zealand
TV 2/Nord Northern Jutland, Greenland and Faroe Islands
TV 2/Lorry North Zealand and Copenhagen
TV/Midt-Vest Central and Western Jutland
TV 2/Østjylland Eastern Jutland
TV 2/Bornholm Bornholm

Programming

TV2 journalist reporting from the Parsons Green bombing in September 2017
TV2 journalist reporting from the Parsons Green bombing in September 2017

On weekdays, TV 2 starts with Go'morgen Danmark (Literally: Good Morning Denmark), Denmark's only breakfast talk show on national TV.

At 11:00 they hand over to the regions who broadcast to 12:30 (with an interruption for national news). That is followed by TV 2's afternoon programming that mostly consists of American drama series and sitcoms. The regional stations also broadcast bulletins in the afternoon and evening, as well as a longer newscast at 19:30.

TV 2's main national newscasts are shown at 19:00 and 21:30 but bulletins in the morning (first newscast at 6:00), at 12:00, 17:00 and 18:00 have been added over the years.

In common with other TV channels in Denmark, most foreign programmes on TV 2, as well as interviews originally conducted in a foreign language (e.g. for news and current affairs programming), are shown in their original language with Danish subtitles, the exception being animated series aimed at children which are dubbed.

Funding

Historically TV 2 was funded by television license fees and advertising sales. However, although the regional channels are still partly funded this way, funding by television license for the main channel ended in July 2004.

This form of double financing, along with a large injection of capital (to cover a deficit of 1 billion DKK (€134 million)) from the Danish State, is currently under investigation by the EU; accusations being that the dual funding has constituted illegal state aid.

See also

References

  1. ^ "Denmark – Culture – Mass Media". Ministry of Foreign Affairs. Archived from the original on 10 January 2007. Retrieved 30 April 2009.
  2. ^ a b TV2. "Historical Milestones". TV2 (in Danish). Retrieved 30 January 2017.
  3. ^ "The Copenhagen Post - Danish News in English". cphpost.dk. Retrieved 3 April 2018.
  4. ^ "Forside - TV 2 PLAY". play.tv2.dk.
  5. ^ "Tillvalskanaler - Tv-paket". Telia.se.
  6. ^ "Kanaler". Com Hem.
  7. ^ "Dansk TV2". Canal Digital.
  8. ^ "Kundeservice". www.viasat.no.
  9. ^ "Kanalliste TV". www.telia.no.

External links

This page was last edited on 16 October 2021, at 06:04
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.