To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
Languages
Recent
Show all languages
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

TNT (Swedish TV channel)

From Wikipedia, the free encyclopedia

TNT
TNT Logo 2016.svg
CountrySweden
Broadcast areaNordic countries
HeadquartersStockholm
Ownership
OwnerTurner Broadcasting System Europe
History
Launched9 October 2006
Closed1 February 2019
Former namesStorstads-tv (working title)
Aftonbladet TV7 (2006-2008)
TV7 (2008-2011)
TNT7 (2011-2012)
Links
Websitehttp://www.tnt-tv.se
Availability
Terrestrial
Digital terrestrialChannel 15
Cable
Com HemChannel 40
Tele2VisionChannel 14
Canal DigitalChannel 12
Satellite
Canal DigitalChannel 83
ViasatChannel 44
IPTV
Canal DigitalChannel 18

TNT was a commercial television channel in Sweden. The channel was launched by the tabloid newspaper Aftonbladet as Aftonbladet TV7 on 9 October 2006. Aftonbladet sold the channel in late 2007. In August 2008, it was sold once again and is since owned by NonStop Television. On 2 March 2011 the channel was relaunched as TNT7, following Turner Broadcasting System's purchase of Millennium Media Group, the owner of NonStop Television. The channel is now called TNT since the seven was dropped from the name on 21 March 2012.[1]

In October 2018 Turner announced that TNT Nordic would be shut down as a television channel and would be turned into a subscription video on demand (SVOD) platform. The channel was shut down on 1 February 2019.[citation needed]

History

The channel was based on the webcasting service that was launched on Aftonbladet.se a few years earlier.

Aftonbladet applied for a license to broadcast a channel with the working title "Storstads-tv" ("City TV") unencrypted in the Swedish digital terrestrial television network in the autumn of 2005. During the process of reviewing the licenses, Storstads-TV teamed up with Axess TV of the Ax:son Johnsson Foundation. In February 2006, Aftonbladet was granted a license to broadcast on Weekdays. Axess TV would broadcast in the Weekends.

Broadcasting trials started on 29 May 2006 with the name "Aftonbladet TV". During this period, the schedule consisted almost solely of content from the webcasts and reruns.

The full launch as TV7 occurred on 9 October 2006. Within a few weeks the channel launched on satellite from Canal Digital and Viasat and digital cable from Com Hem. The schedule now started at 5 p.m. with continuous live news, weather and entertainment news to 9 p.m. when other programming took over. With the launch of TV7, Aftonbladet adjusted their TV guide by introducing TV7 next to the five largest channels. The evening schedule featured both programmes produced in-house at Aftonbladet and acquired programming, including many British lifestyle programmes.

In January 2007, the channel introduced sports to its newscasts and added some new programmes.

The CEO Stephen Mowbray decided to leave the channel in April 2007. He was replaced by Helena Westin. In August 2007, it was announced that Schibsted intended to sell TV7. The ratings had remained very low and advertising sales never caught up, meaning that Aftonbladet suffered heavy losses from both TV7 and the free newspaper Punkt SE. Aftonbladet would now concentrate on the web television service on their website aftonbladet.se.[2]

On 24 October 2007, it was announced that Aftonbladet would give away the responsibility for TV7 to the venture capital firm C4 Partners. It was reported that until 30 September, the channel had an operating loss of 71 million Swedish kronor.[3] An immediate change was that the news department was shut down the same evening and would be replaced by short news updates without hosts the next day.[4] C4 Partners intends to give the channel a new profile and change it from a free-to-air channel into a pay channel.[5] The owner of C4 Partners, Hans Linder, also owned Xover TV that had previously produced Gameplay, a programme about video games, for TV7. The new owners had plans for turning the channel into a channel dedicated to video games, but did however keep much of the imported programmes.

When new licenses where handed out in March 2008, TV7 would see their broadcasting hours drastically reduced. From 1 April 2008, TV7 would broadcast between 6 a.m. and 7 p.m. every day of the week in the terrestrial network. Between 7 p.m. and 6 a.m. Canal 7 is broadcasting instead of TV7. On 1 January 2009, the channel would get to broadcast during the entire day again, but will be forced to use new compression technology H.264/MPEG-4 AVC. However, due to a dispute between Teracom and the Swedish Post and Telecom Authority, the network where TV7 would broadcast had not yet been built and TV7 hadn't been able to resume broadcasting by May 2009.

In August 2008, it was announced that the channel had been sold once again. The new buyer was NonStop Television, who already owned several other channels such as Star!, Showtime and Silver. They intend to transform it into a pay channel with broad entertainment and launch the channel in Denmark, Norway and Finland.[6][7][8] Nonstop soon started transforming the channel by adding two movies per day and some shows from their Star! channel.

The channel was relaunched as a women's channel on Valentine's Day, 14 February 2009.[9] New programmes include Head Case, Paradise Falls, Second Chance, Plastic Makes Perfect and the telenovela Lalola.

References

  1. ^ "Nu droppar de sjuan". Resumé. 5 March 2012. Archived from the original on 10 March 2012. Retrieved 9 April 2012.
  2. ^ Magnus Helander (2007-08-17). "Säljer TV7 i panik". Resumé. Archived from the original on 2008-06-14.
  3. ^ "Aftonbladet gives away TV7" (Press release). Schibsted. 24 October 2007.[permanent dead link]
  4. ^ Magnus Helander (2007-10-24). "Nyhetsankaret sågar Aftonbladets ledning". Resumé. Archived from the original on 2008-02-02.
  5. ^ Henrik Widell (2007-10-24). "Riskkapitalister tar över TV7". Dagens Media. Archived from the original on 2007-10-26.
  6. ^ "TV7 ska fyllas med bred underhållning för 18-49-åringar". Dagens Media. 4 August 2008.
  7. ^ "TV7 ska slåss med TV6 och TV4 Plus". Resumé. 4 August 2008. Archived from the original on 23 July 2011.
  8. ^ "Nonstop tar över TV7". Resumé. 4 August 2008. Archived from the original on 23 July 2011. Retrieved 5 August 2008.
  9. ^ "Så blir nya TV7". Resumé. 27 January 2009. Archived from the original on 30 January 2009.

External links

This page was last edited on 27 September 2020, at 18:57
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.