To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

Euronews
Euronews 2016 logo.svg
Launched1 January 1993; 27 years ago (1993-01-01)
Owned byEuronews SA
Media Globe Networks (88%)[1]
20 EBU members (12%)
Picture format1080i HDTV
(downscaled to 16:9 576i for the SDTV feed)
SloganAll Views
Broadcast areaWorldwide
HeadquartersLyon, France
Sister channel(s)Africanews
Euronews Living
Websiteeuronews.com
Availability
Satellite
Hot Bird 13°E (Europe, Middle East & North Africa)11566 H / 29900 / 3/4 (HD) (English audio only)
12597 V / 27500 / 3/4 (SD) (English audio only)
12380 V / 27500 / 3/4 (SD) (Hungarian & Russian audio only)
12475 H / 29900 / 3/4 (SD) (Greek & Italian audio only)
Astra 19.2°E (Europe)12226 H / 27500 / 3/4 (SD) (German & French audio only)
Badr-4 26°E (Middle East & North Africa)11996 H / 27500 / 3/4 (SD) (English audio only)
Astra 28.2°E (Europe)11464 H 22000 5/6 (SD) (English audio only)
AsiaSat 5 100.5°E (Asia & Oceania)3840 H / 29720 / 5/6 (SD) (English audio only)
Intelsat 19 166°E (Australia & New Zealand)12286 H / 30000 / 3/4 (SD) (English audio only)
Canal Digitaal (Netherlands)Channel 89 (SD) (French)
Channel 126 (SD) (German)
Channel 373 (SD) (English)
Sky UKChannel 508 (SD) (English)
G Sat (Philippines) (English audio only)Channel 131 (SD)
Cignal
(Philippines)
Channel 137
DStv
(South Africa)
Channel 414 (SD)
Digiturk
(Turkey)
Channel 123 (SD)
Dish Network
(United States)
Channel 901 (English) (SD)
Sky Italia
(Italy)
Channel 521 (SD)
Telekom TV
(Romania)
Channel 254 (SD)
TV VlaanderenChannel 53 (SD)
ZAP (Angola, Mozambique)Channel 145 (POR) (SD)
Movistar+
(Spain)
Channel 142 (SD)
MEO TV Alphaville*
(Portugal) (Brazil)*
Channel 200 (POR) (SD)Channel 203* (POR)
NOS
(Portugal)
Channel 203 (POR) (SD)
MNC Vision
(Indonesia)
Channel 334 (SD)
CanalChannel 104 (SD)
Cyfrowy Polsat
(Poland)
Channel 412 (SD)
CANAL+
(Myanmar)
Channel 183
Sky IrelandChannel 508 (SD) (English)
Tring
(Albania)
Channel 309 (SD) (English)
Cable
Virgin Media
(UK)
Channel 620 (SD) (English)
Virgin Media IrelandChannel 203 (SD) (English)
Altice USA
(United States)
Channel 103 (English)
Vidéotron
(Canada)
Channel 172 (French)
Rogers Cable
(Canada)
Channel 193
Com Hem
(Sweden)
Channel 123
RCS & RDS
(Romania)
Channel 47
UPC Romania
(Romania)
Channel 421 (digital with DVR)
Channel 141 (digital)
MC Cable
(Monaco)
Channel 24
Vodafone Kabel Deutschland
(Germany)
Channel 554 (DE), 827 (RU), 837 (FR; only upgraded networks), 848 (UK; only upgraded networks), 869 (IT), 873 (ES), 882 (POR)
Unitymedia
(Germany)
Channel 326 (German audio only)
Ziggo
(Netherlands)
Channel 505
Ask Cable Vision (Sri Lanka)Channel 39
Naxoo
(Switzerland)
Channel 66
Sky/Destiny Cable (Philippines)Channel 219 (English)
UPC Switzerland
(Switzerland)
Channel 046
(digital CH-D)
StarHub TV
(Singapore)
Channel 23
NOS
(Portugal)
Channel 203 (POR)
Euskaltel (Basque Country, Spain)Channel 29
Siti Digital
(India)
Channel 668
IPTV
Telekom Entertain (Germany)Channel 87 (SD)
Fetch TV
(Australia)
Channel 276
TELUS TV
(Canada)
Channel 831 (English)
Channel 2091
(French)
TrueIPTV
(Thailand)
Channel 13
World on Demand
(Japan)
English, Channel 110
French, Channel 111
Now TV
(Hong Kong)
Channel 326
Macau Cable TV (Macau)Channel 806
MEO
(Portugal)
Channel 203 (POR)
Unifi TV
(Malaysia)
Channel 402 (old)
Channel 612 (new)
NexTV-America
(United States, Canada)
Channel 28
CHT MOD
(Taiwan)
Channel 555
Olleh TV
(South Korea)
Channel 176
Moja TV
(Bosnia and Herzegovina)
Channel 6
Open IPTV
(Bosnia and Herzegovina)
Channel 502
CanalChannel 104
TTNET (Turkey)Channel 76
Max TV (Macedonia)Channel 655
ZAP (Cape Verde)Channel 8 (POR)
Eir TV (Ireland)Channel 508
Streaming media
euronews.comWatch live
Ziggo GO (Netherlands)ZiggoGO.tv (Europe only)

Euronews is a European pay television news network, headquartered in Lyon, France. The network began broadcasting on 1 January 1993 and aimed to cover world news from a pan-European perspective.

It is jointly owned by several European and North African public and state-owned broadcasting organizations, and is currently majority-owned (88%) by Media Globe Networks, led by Egyptian billionaire Naguib Sawiris, who is the chairman of the supervisory board. It is also a provider of live streaming world news, which can be viewed via its website, on YouTube, and on various mobile devices and digital media players.

History and organisation

In 1992, following the Persian Gulf War, during which CNN's position as the preeminent source of 24-hour news programming was cemented, the European Broadcasting Union decided to establish Euronews to present information from a European perspective. The channel's first broadcast was on 1 January 1993 from Écully, Lyon. An additional broadcast studio was set up in London in 1996. It was founded by a group of ten public broadcasters:[2]

The shareholders are represented by the SOCEMIE (French: Société éditrice de la chaîne européenne multilingue d'information Euronews) consortium. Euronews SA is the operating company that produces the channel and holds the broadcasting licence. It is currently co-owned by seven out of the ten founders and:

In late 1997, the British news broadcaster ITN purchased a 49% share of Euronews for £5.1 million from Alcatel-Lucent.[3] ITN supplied the content of the channel along with the remaining shareholders.

The broadcast switched from solely analogue to mainly digital transmission in 1999. That same year, a Portuguese audio track was added. A Russian audio track was added in 2001, following VGTRK joining as one of the major shareholders.

In April 2003, ITN sold its stake in Euronews as part of its drive to streamline operations and focus on news-gathering rather than channel management.[4][5]

On 6 February 2006, Ukrainian public broadcaster Natsionalna Telekompanya Ukraïny (NTU) purchased a one percent interest in SOCEMIE.[6]

In 2007, Euronews won the European Commission's tender for an Arabic-language news channel, with a service agreement being signed on 6 December. The Arabic service would eventually be launched in July 2008.[7]

On 27 May 2008, Spanish public broadcaster RTVE decided to leave Euronews, citing legal requirements to maintain low debt levels through careful spending as a factor influencing its decision to leave, as well as to promote its international channel TVE Internacional.[8]

In February 2009, the Turkish public broadcaster TRT became a shareholder in the channel and joined its supervisory board.[9] TRT purchased 15.70% of the channel's shares and became the fourth main partner after France Télévisions (23.93%), RAI (21.54%), and VGTRK (16.94%). Subsequently, Turkish was added as the ninth language service in January 2010. Later that year in October, the channel started broadcasting in Persian, then began broadcasting in 16:9 widescreen format in early 2011, and launched a Ukrainian service in August.[10]

In February 2015, the channel's executive board approved a bid by Media Globe Networks, owned by Egyptian telecom magnate Naguib Sawiris, to acquire a 53% controlling stake in the media outlet. The deal raised questions over Euronews's future editorial posture and independence.[11][12][13]

Good Morning Europe anchor Belle Donati
Good Morning Europe anchor Belle Donati

On 13 March 2015, it was announced that Inter Media Group, owned by pro-Russian Ukrainian obligarch Dimitry Firtash, had taken over the Ukrainian service. In response, the Ukrainian government decided to revoke its broadcasting license for its suspected bias and dropped its funding.[14] Firtash later abandoned the project, resulting in the department shutting down and leaving 17 journalists redundant. The Russian service, which was financed by Moscow, refused to provide jobs to the journalists, in violation of French labour legislation. The management explained that not hiring any Ukrainian journalists was a specific instruction from VGTRK.[15][16]

In October 2015, Euronews moved to a new global headquarters complex in La Confluence, Lyon, designed by Paris architecture firm Jakob + MacFarlane and covering a floor area of 10,000m².[17]

Radio service

On 2 October 2012, Euronews launched Euronews Radio. The service was designed for viewers for whom "watching news is not an option" by providing a direct simulcast to the TV channel, with the "No Comment" segment being replaced by music. The music of the bulletin openings is also transmitted on Euronews Radio. Weather reports are read by a female announcer.

Africanews

In January 2014, Euronews announced a partnership with public broadcaster Télé Congo "under the auspices of the President of the Republic of the Congo, Mr. Denis Sassou Nguesso" to create Africanews.[18] The website debuted on 4 January 2016, with the Africanews TV channel eventually launching on 20 April, broadcasting in English and French from Pointe-Noire in the Republic of the Congo.[19]

In 2020, Euronews originally planned to sell Africanews to a group known as Sipromad, but the deal eventually fell through and the two parties are now in litigation. As a result, Africanews would remain under the ownership of its sister channel, but its production would move from Pointe-Noire to the global headquarters in Lyon by the end of July 2020, with a reduction in costs of at least 30%.[20]

Partnership with NBC

Euronews headquarters in Lyon
Euronews headquarters in Lyon

In November 2016, the channel's executive board was in talks with NBCUniversal, the parent company of NBC News, for a "strategic partnership". NBCU would acquire 15 to 30% ownership of the Euronews network, would contribute to Euronews content, and facilitate NBC News' expanded operations in Europe.[21] After successful negotiations with the European Commission, who feared that the partnership would result in an Americanization of Euronews, the NBCUniversal News Group finally purchased a 25% stake in Euronews in February 2017 for $30 million. NBC News president Deborah Turness was appointed to head up international operations, and incumbent Euronews CEO Michael Peters, who had led it since 2004, became CEO of the new partnership. Both report directly to NBC News chairman Andrew Lack. The resulting partnership became known as Euronews NBC.[22]

Although Sawiris and NBC News have the largest stakes in Euronews, editorial control by SOCEMIE members has been assured, with the broadcasters having seven slots in the editorial board, as opposed to Sawiris' company (which has three slots) and NBC News, which only has one, thereby reducing rumors of an Americanization of Euronews' values. Editorial control is fully handled by Euronews' teams, with NBC only focusing on planning and coordinating tasks.[23] After the formation of the partnership, video reports from NBC News' properties began to appear frequently on the TV channel and reports from NBCNews.com began to be distributed on its digital platforms.

On 9 May 2017, Euronews split its service into 12 language-specific editions, of which nine have a linear TV channel with its own language voiceover, but now including contents, on-air graphics (except for some segments) and its lower-third news ticker in the language. The glocal strategy allows the language editorial teams to personalize the content and presentation of their channel, not only by sharing own-produced content with other languages but by producing content that is relevant to local audiences and allowing local reporters and presenters to appear on camera in all its language editions. The splitting process finished on 24 May 2017.[24]

Alongside the major language split, satellite distribution for the German, Spanish, Portuguese and Turkish channels was discontinued, now being only available via fiber-optic IP uplink.[24] The discontinuation of the German-language channel on satellite in particular generated outcry from many German satellite TV owners, resulting in its restoration on the Astra 1L satellite on 25 July 2017, via an unencrypted SD feed sitting alongside the French-language channel. [25] Additionally, the Arabic and Persian-language editions became available only on Euronews' website and apps, with the TV channels being discontinued, and the Ukrainian edition was discontinued outright, due to lack of funding from the Ukrainian government.[26] The Turkish-language TV channel would eventually be axed entirely as well, following discontinued support from TRT.[27] Finally, the Euronews channel in English became known as the World edition, and distribution to premises in the American continent via fiber-optic IP uplink is set to begin later in 2018.[24] These changes caused the elimination of 43 staff positions, mainly from the Ukrainian edition, causing major layoffs and production staff having more flexible roles.[28]

In 2018, Euronews' English-language channel began to gradually revamp its programming schedule, with the roll-out of a new slate of presenter-led programming to complement its already existing shows, a move that was reported earlier in the year, after the success of its presenter-led special reports and weekly programming introduced in recent years.[29] Alongside conventional rolling news shows, debate programming, talk shows, and new presenter-led shows will be offered during the weekly schedule, and throughout programs, Euronews reporters from different nationalities will be offering context on stories close to their respective home nationalities.[30]

The roll-out began on 22 May, when Euronews debuted the first of these new shows, Good Morning Europe, a five-hour morning show which airs every weekday morning from 7 am. It was first anchored by former RT correspondent and TVB Pearl news presenter Tesa Arcilla, who anchored it on a temporary basis. Some weeks later, former France 24 presenter Belle Donati began presenting the show, alternating with Arcilla; after she moved to Brussels in September, she became the main anchor of the slot. Two months later, on 17 July, Euronews debuted a six-hour breaking news show, Euronews Now, anchored by Tokunbo Salako, covering the dayside and afternoon slots. On 3 September, the new evening program lineup was launched, starting with a politics-focused show, Raw Politics, hosted from Brussels by Tesa Arcilla, and featuring former Sky News reporter Darren McCaffrey. Two weeks later, on 17 September, the full roll-out was completed with the introduction of a 5-hour evening rolling news show, Euronews Tonight, presented by former Sky News and BBC News presenter Sam Naz.[31] The traditional pre-produced blocks of video content still remains on late nights and weekends. Most overnights now repeat the previous day's edition (either full or half-length) of Euronews Now.

New weekly programming is also being produced, including the weekly interview series Uncut, which feature conversations from political leaders and newsmakers worldwide with minimum to no editing. The first episodes feature German-French politician Daniel Cohn-Bendit interviewing former UKIP leader Nigel Farage and former UK Prime Minister Tony Blair about Brexit. Additionally, a new social media unit was created, with journalists with a background on digital news verification leading it. The newly-created team help to produce The Cube, a social media segment during rolling news shows, focusing on analysis on treatment and reactions about news headlines on social media, with special attention at the major stories of the day. No Comment, a long-standing element of Euronews' programming, remains on the channels' schedule, and it's being gradually integrated into the rolling news shows on the English-language channel.[31]

Additionally, a major investment in mobile reporting via iPhone devices helped Euronews gain a major scoop, becoming the only TV news outlet worldwide to broadcast live coverage from the MV Aquarius, with Paris correspondent Annelise Borges (formerly with France 24) on assignment. Borges broadcast live for 10 days as the new Italian far-right government denied the Aquarius access to Italian ports. The coverage made headlines on many news outlets worldwide and helped Euronews boost its credibility and its audience.[31] The new Euronews also hired new correspondents in London, Berlin, Moscow, Rome, Madrid and Washington D.C., and gained access to NBC News' large network of correspondents worldwide. This included Jack Parrock in the Euronews Brussels bureau.

As of September 2018, the other language editions are unaffected, with the pre-produced blocks of video content remaining at all times, although there are plans to introduce presenter-led programming during the morning slots on these other channels.[29]

Post-NBC

On 20 April 2020, it was reported that NBCUniversal had sold its stake in Euronews to Media Globe Networks; parent company Comcast had recently acquired Sky plc, and was prioritizing a collaboration between NBC News and Sky News on a new international news channel.[32]

Broadcast

The channel is available in 430 million households in 166 countries worldwide. It reaches more than 170 million European households by cable, satellite and terrestrial. It also began to secure availability on multimedia platforms such as IPTV and digital media.[33]

Euronews launched an application for mobile devices (Android, iPhone, and iPad) which is called "Euronews Live". The application is free of charge and is available on Google Play and the App Store.[34] This app was later shut down quietly.

The following broadcasters have also simulcasted, or are currently simulcasting Euronews through terrestrial channels for a limited amount of time:

The channel's programmes are also available by podcast, and it has also maintained a YouTube channel since October 2007.[37]

In 2012, the largest Belarusian state network MTIS stopped broadcasting Euronews for unknown reasons.[38][39]

In 2013, the new commercial channel Planet TV started broadcasting Euronews dubbed in Slovenian after Antenna TV SL purchased a major stake in the company. Euronews airs after closedown (or sign-off) of Planet TV, but both call sign logos are displayed.

In September 2016, Euronews disappeared from the Freesat channel list in the UK, in a move made by Sawiris.[40]

In September 2017, VGTRK ceased simulcasting Euronews to expand broadcasting hours of Russia-K channel.

Franchise

Since 2019, Euronews has begun licensing its name to private and public broadcasters in central and eastern Europe, where localized Euronews channels broadcast regional, national, European and international news in local languages, the first of these channels was the launch of Euronews Albania

  • Euronews Albania

In 2019, Euronews launched its first franchise through a joint venture with local RTV In in Albania. The new channel known as Euronews Albania is based in Tirana, Albania and covers the Western Balkans countries of Albania, Montenegro, Kosovo, and North Macedonia.[41]

  • Euronews Georgia

In 2020, Euronews is planning on launching a channel in Georgian, with a scheduled launch date of autumn 2020.[42][43]

  • Euronews Serbia

In 2020, Euronews is planning on launching a channel in Serbian.[42][44].

HD

High-definition (HD) broadcasting was started on 2 November 2016 via satellite using Hot Bird-capacities (English audio only). Regarding the audio codec, Euronews originally used the AC3 format, before changing to the AAC codec in March 2017, and changing again to the MPEG codec in April 2017.[45]

Language availability

# Language Launch Stopped
1 English 1 January 1993
2 French 1 January 1993
3 German 1 January 1993
4 Italian 1 January 1993
5 Spanish 1 January 1993
6 Portuguese November 1999
7 Russian 17 September 2001
8 Arabic 1 January 1993
12 July 2008 (relaunch)
circa 1994
May 2017 (TV only)
9 Turkish 30 January 2010 January 2018 (TV only)
10 Persian 27 October 2010 May 2017 (TV only)
11 Ukrainian 24 August 2011 22 May 2017[46]
12 Greek 18 December 2012
13 Hungarian 30 May 2013
14 Georgian July 2019
15 Albanian 21 November 2019

Logos

Identifying graphic used with logo below
Identifying graphic used with logo below
Logo used from October 1998 to June 2008
Logo used from October 1998 to June 2008
Logo used from June 2008 to May 2016
Logo used from June 2008 to May 2016

The current Euronews logo is the fifth. From 1 January 1993 to February 1999 the logo was in the lower right corner of the screen, from February 1999 to June 2008 it was in the upper left corner of the screen, from June 2008 to May 2016 it was in the upper right corner of the screen, and from May 2016 to present it has been in the lower-left corner of the screen.

  • January 1993 – September 1996: blue lower case word "euro" in a yellow parallelogram and yellow capital word "NEWS".
  • September 1996 – February 1999: white lower case word "euro" above and blue lower case word "news" below.
  • February 1999 – June 2008: blue rectangle enclosing white camel case word "EuroNews".
  • June 2008 – May 2016: white lowercase word "euronews" on a neutral grey background featuring a white circle symbolizing both the world and star circle on the flag of Europe.
  • Since May 2016: silver-white lower case word "euronews", with "news" in a bolder font, followed by a small circle at the foot of the last letter, all on a light navy background.

In January 2016, Euronews was accused of plagiarism by the Congolese media group AfricaNews,[47] because the Lyon-based channel used the logo "Africanews" for its African subsidiary in 2016. However, AfricaNews in the Democratic Republic of Congo[48] has existed since 2005 and can be found on the Internet. Its employees sent letters to French authorities and managing director of Euronews, Michael Peters, to change the related logo and not to use it for the African subsidiary of Euronews.[49][50][47]

Programming

Flagship

  • Good Morning Europe (Jó Reggelt Európa in Hungarian)
  • Euronews Now
  • Euronews Tonight
  • Euronews am Abend (German-speaking territories)
  • Euronews Soir (French-speaking territories)
  • Euronews Hoy (Spanish-speaking territories)
  • Euronews Noite (Portuguese-speaking territories)
  • Euronews Sera (Italian-speaking territories)
  • Euronews Live (for breaking news stories)
  • No Comment
  • No Comment Live
  • Prime Edition
  • Late Edition
  • Global Weekend

Europe and global

  • Brussels Bureau
  • Smart Regions
  • State of the Union
  • Raw Politics (discontinued from October 2019)
  • Raw Politics: Your Call (discontinued from October 2019)
  • Aid Zone
  • Global Japan
  • Insider
  • Insight
  • Inspire Africa
  • Inspire Middle East
  • Learning World
  • The Global Conversation
  • View

Weather

  • Meteo Europe
  • Meteo Global
  • Meteo Airport
  • Snow Report/Ski Meteo
  • Air Quality Forecast

Culture and technology

  • Cult
  • Cinema
  • European Lens
  • Futuris
  • Musica
  • Climate Update
  • Ocean
  • Sci-Tech
  • Space
  • Style

Travel

  • Adventures
  • Focus
  • Notes from the USA
  • Taste
  • Postcards
  • Wander

Bureau locations

Euronews primarily broadcasts from its headquarters in Lyon, but also maintains international bureaux for editorial or marketing purposes in Athens, Brussels, Budapest, Doha, Dubai, Istanbul, London, Paris, Tbilisi and Washington D.C.[citation needed]

See also

References

  1. ^ "NBC verkauft seine Anteile an Euronews". DWDL.de. Retrieved 20 April 2020.
  2. ^ Collins, Richard (1998). From Satellite to Single Market: New Communication Technology and European Public Service Television. London: Routledge. p. 130. ISBN 9780415179706.
  3. ^ "ITN Acquires 49% Euronews Stake". Telecom Paper. 1 December 1997. Retrieved 5 June 2012.
  4. ^ "ITN Drops Out of Euronews Channel". Broadcast.
  5. ^ "EuroNews: Contribution by the Commission". European Commission. 2003. Retrieved 15 July 2020.
  6. ^ "NTU Becomes 20th EuroNews Shareholder". Digital Spy. 5 February 2006.
  7. ^ "EuroNews heads for Arabic markets". AIB. 10 December 2007. Retrieved 15 July 2020.
  8. ^ "TVE abandona EuroNews". El Mundo (in Spanish). 5 February 2006.
  9. ^ "Turkey's TRT joins Euronews supervisory board". World Bulletin. 15 September 2009. Retrieved 5 June 2012.
  10. ^ "euronews, the international news channel, takes on a new dimension in 2011". Business Wire. 8 February 2011. Retrieved 15 July 2020.
  11. ^ "Egyptian Mogul Plans to Buy Controlling Stake in Europe's Answer to CNN". The Hollywood Reporter. 27 February 2015. Retrieved 25 March 2015.
  12. ^ "Controversial ventures pose questions for Euronews". EU Observer. 24 March 2015. Retrieved 25 March 2015.
  13. ^ "Euronews investor Naguib Sawiris: we will resist state interference". The Guardian. 27 February 2015. Retrieved 25 March 2015.
  14. ^ "Ukraine bans Euronews". EURACTIV.com. 20 March 2015. Retrieved 14 July 2020.
  15. ^ "Row over Moscow 'blocking' Ukrainian journalists at Euronews". EURACTIV.com. 10 October 2016. Retrieved 14 July 2020.
  16. ^ "Euronews journalists, technicians clash with management". EURACTIV.com. 8 December 2016. Retrieved 14 July 2020.
  17. ^ "jakob + macfarlane completes green cube building for euronews' HQ". designboom.com. Retrieved 15 July 2020.
  18. ^ "Euronews links to Congo's president under scrutiny". EURACTIV.com. 21 October 2015. Retrieved 14 July 2020.
  19. ^ "Africanews is LIVE online!". Africanews. 4 January 2016. Retrieved 14 July 2020.
  20. ^ Dziadul, Chris (15 July 2020). "Euronews to keep African service". Broadband TV News.
  21. ^ "NBC News, Euronews in Talks for Strategic Partnership". Variety Media. 11 November 2016. Retrieved 11 November 2016.
  22. ^ Palmeri, Christopher (14 February 2017). "NBC Acquires Stake in Euronews, Taps U.S. News Chief to Lead It". Bloomberg L.P. Retrieved 17 February 2017.
  23. ^ "Euronews: le rapprochement avec NBC finalisé (in French)". Le Figaro. 31 May 2017.
  24. ^ a b c "Euronews reinventa su oferta de difusión y digital (in Spanish)". Panorama Audiovisual. 10 May 2017.
  25. ^ Krieger, Jörn (26 July 2017). "Euronews puts German channel back on satellite". Broadband TV News.
  26. ^ "Fin de la version ukrainienne d'Euronews (in French)". Télé Satellite et Numérique. 23 May 2017.
  27. ^ "Commission to 'look seriously' at Euronews mess". EURACTIV.com. 14 February 2017. Retrieved 15 July 2020.
  28. ^ "Euronews: 43 départs à l'issue du plan de sauvegarde (in French)". L'Express-L'Expansion. 24 May 2017.
  29. ^ a b "Big changes for Euronews in 2018". a516digital. 2 January 2018.
  30. ^ Burrell, Ian (11 May 2017). "Euronews overhauls its broadcasting strategy in bid to become the unrivaled chronicler of Europe". The Drum.
  31. ^ a b c Burrell, Ian (9 August 2018). "Inside Euronews NBC: a fresh rolling news channel striving to help save united Europe". The Drum.
  32. ^ "NBC sells stake in Euronews as focus shifts to new global TV channel". Financial Times. Retrieved 21 April 2020.
  33. ^ "Euronews Media Presspack" (PDF). Euronews. Archived from the original (PDF) on 26 November 2013. Retrieved 27 June 2010.
  34. ^ "euronews live application". Euronews. Archived from the original on 8 March 2012. Retrieved 20 August 2011.
  35. ^ "Programación de Euronews en Extremadura TV" (in Spanish). Extremadura TV. 10 February 2013. Retrieved 10 February 2013.
  36. ^ "Euronews llega a la TDT en España a través de Aragón TV". Heraldo (in Spanish). 1 January 2013. Retrieved 27 January 2013.
  37. ^ ""No Comment" sur YouTube ? Affirmatif". Libération (in French). 10 August 2007. Retrieved 5 June 2012.
  38. ^ В сети МТИС прекращена трансляция канала "Евроньюс" (in Russian). Naviny. 1 January 2012. Retrieved 5 June 2012.
  39. ^ "В Минске отключают Euronews" (in Russian). Euroradio. 31 December 2011. Retrieved 5 June 2012.
  40. ^ "Satellite Update: SkyQ by default, Freesat withdrawals". a516digital. 26 September 2016. Retrieved 3 November 2016.
  41. ^ "Euronews launches Albanian franchise airing in 2019". www.innovationmcc.com.
  42. ^ a b "About Euronews, corporate information". euronews.
  43. ^ Istrate, Dominik (19 September 2019). "Euronews Georgia to start broadcasting in 2020". Emerging Europe | Intelligence, Community, News.
  44. ^ Europe, Emerging (15 July 2019). "Euronews teams up with HD-WIN to launch Serbian channel". Emerging Europe | Intelligence, Community, News.
  45. ^ "digitalbitrate". digitalbitrate.com. Retrieved 7 May 2017.
  46. ^ "Euronews closes Ukrainian service". 22 May 2017.
  47. ^ a b "Africanews – Euronews accusé de plagiat". 25 January 2016.
  48. ^ "Africa News RDC – L'actualité de la RD Congo et de l'Afrique". africanewsrdc.com.
  49. ^ AfricaNews, Rédaction (25 January 2016). "AfricaNews vs Euronews: affaire de plagiat".
  50. ^ Mag, TIC MagTIC (8 February 2016). "RD Congo : Euronews accusé de plagiat Avec AfricaNews".

External links

This page was last edited on 30 July 2020, at 21:32
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.