To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

Life (news agency, Russia)

From Wikipedia, the free encyclopedia

Life
Life Russia logo 2016.png
Life logo since 2016
CountryRussia
HeadquartersMoscow, Russia
Programming
Language(s)Russian
Picture format16:9 SDTV, HDTV
Ownership
OwnerNews Media Holding[1]
History
Launched2 September 2013 (2013-09-02)
Closed18 August 2017
Links
Websitelife.ru
Life.ru
Life News Newsdesk.jpg
Life newsdesk
Type of site
News
Available inRussian
URLlife.ru
LaunchedSeptember 2009
Current statusactive

Life (stylized as L!FE, formerly LifeNews) is a Russian news website and 24-hour television channel that is owned by the News Media holding company.[2] Its office is based in Moscow.

History

As of February 2014, it had a potential audience of 30 million subscribers.[3] The channel's editor-in-chief is Anatoly Suleymanov.[4]


In September 2014 Ukraine's National Council of Television banned 15 Kremlin-run channels, including Life News, for what they claimed was war propaganda.[5]

In 2015 News Media cut around 15 to 17 percent of the employees of Lifenews.[6]

Life has been shut down on August 18, 2017.[7] Previously it has been published that the TV channel is about to reduce staff.

Internet publication Life.ru

In 2009 the internet publication of LifeNews.ru was launched.[8] At the same time the projects LifeSports and LifeShowbiz of the news media holding company were launched, which were both closed in 2016.[9] Life.ru News Media, which controlled the domain of Life.ru, had the following owners: 75% of shares was owned by a closed fund "Media+", which was associated with the "National Media Group" (NMG), businessman Yuri Kovalchuk, who is close to Russian President Vladimir Putin. 25% was controlled by General Director Aram Gabrelyanov. In 2018 Gabrelyanov announced his retirement from life.ru; according to Meduza and project publications because of a tense relationship with First Deputy Presidential Administration Alexei Gromov and the NMG management.[10]

In 2016 LifeNews.ru was renamed as life.ru[11] and was planned as Russian equivalent of Buzzfeed.[12]

The new project merged the former Lifenews and Super websites.[13]

On September 17, 2018, Suleymanov and Life.ru editor-in-chief Alexander Potapov left the project, with Nikita Magutin (Mash) and Raul Smyr (LifeCorr) leaving at the same time. Aram Gabrelyanov returned to News Media as General Director, with Arseniy Hovhannisyan becoming the new Chief Editor of Life.ru, who previously held a similar position at Izvestia.[14][15][16]

TV-channel Life

The TV channel was officially launched in September 2013.[8] The broadcasting licensee for the television channel was Media Content LLC, whose beneficiaries were Aram Gabrelyanov and the oil merchant "Surgutex".[17]

On July 1, 2014 LifeNews TV channel broadcast digitally in the Republic of Crimea and Sevastopol as a part of the third (regional) multiplex.[18] According to the open statistics of LiveInternet, the daily audience of the LifeNews online informational publication in 2013 was 200-250 thousand viewers.[19] On September 24, 2013 the LifeNews mobile application was launched.[20] On December 17, 2014 LifeNews Editor-in-Chief Anatoly Suleymanov confirmed large-scale redundancies by January 1, 2015 due to the restructuring by the News Media holding company.[21] Ilya Melekhin was appointed editor-in-chief on 15 May 2016.[22][23]

He was replaced by Svetlana Levintas on April 14, 2017.[24] On August 18, 2017, the channel Life TV stopped broadcasting and announced its closure. According to the strategy of The holding company News Media, extended streaming on the Internet and social networks was to replace TV broadcasting.[25][26]

Radio Life Sound

On July 1, 2013 Aram Gabrelyanov, the owner of Life, became the General Director of the radio station "Russian News Service" (RNS), which had been set up in 2001. On July 4, 2016, as part of the reorganization of the Life brand, RSN was renamed as Life Sound.[27] On August 14, 2017 the radio station stopped broadcasting.[27] On August 14, 2017 the radio station stopped broadcasting.

Ownership

Life is owned by general director Aram Gabrelyanov. The Gabrelyanovs operate in different sectors of Russian life from showbusiness to the security services. According to an article in The Moscow Times an influence on their recent success has been loyalty to the Kremlin. "The father, Aram Gabrelyanov, refers to President Vladimir Putin as the "father of the nation". One of Putin's oldest friends spent $80 million to become a key shareholder in the Gabrelyanovs' holding company, News Media, providing it with a flood of cash for investment.'[28][29]

Criticism

LifeNews is notable for a servile attitude toward the Kremlin and a proximity to the Russian security services.[28][30]

While broadcasting news about events during the 2014 pro-Russian unrest in Ukraine, LifeNews was derided for falsely claiming to have found the business card of Dmytro Yarosh at the site of a battle in the Donbass. Ukrainians quickly created an internet meme called the Yarosh business card and called the reporting "propaganda worse than that of Nazi Germany" [31][32][33] When the number on the card was called, it reached an unaffiliated elderly woman, casting further doubts on the claims of LifeNews.[34] In September 2014, the National Television Council of Ukraine banned 15 channels operated by the Kremlin for alleged war propaganda, including Life News.[35] In September 2014, YouTube blocked the LifeNews video channel due to third-party complaints about copyright infringements.[36]

In the wake of the Charlie Hebdo shooting in January 2015, it aired a piece from one of its regular contributors and 'expert political analysts' that said the terrorist attack had been carried out by the US against France in order to further an anti-Russian agenda.[37] These claims were treated as little more than conspiracy theories meant to build pro-Putin support in American media [38]

According to the Security Service of Ukraine, it is a paramilitary organization.[39] Andrew Levus, SBU, called members of the LifeNews channel 'specific special operations combat units of information.' [40]

Awards

  • LifeNews television channel
    • 2013 Golden Ray (ru) (Russian national award among non-terrestrial thematic channels broadcast in Russia in Russian only by satellite, cable and Internet operators )— Television Channels: News and Political Journalism category[41]
    • 2014 Big Digit — Business and News Channel category[42]

References

  1. ^ "Rostelecom to enter media business, tried to buy stake in Lifenews". Interfax Russia & CIS Business and Financial Newswire. 2014-03-04. Archived from the original on 2014-10-06.
    "Lifenews Габрелянова обошел запрет на рекламу для платных телеканалов". RBC. 2014-08-03. Archived from the original on 2014-08-05. Retrieved 2014-10-01.
    "За частоты перед Отечеством". Kommersant. 2014-08-04.
    "Correction: Russia's Media Tycoons story". Associated Press. 2013-10-19.
  2. ^ "Эксперты ждут от телеканала LIFENEWS качественного контента" (in Russian). RIA Novosti. 2013-09-02.
  3. ^ ""Ростелеком" заплатит за рекламу на телеканале Lifenews около 200 млн рублей". Forbes. 2014-02-04.
  4. ^ "Названо имя нового главреда канала LifeNews". Lenta.ru. 2013-11-04.
  5. ^ uatoday, 20 September 2014
  6. ^ bloombergview 23 January 2015 putins propaganda industry
  7. ^ TV channel Life stops broadcasting, all the employees will be fired
  8. ^ a b "Life". eurotopics.net. Retrieved 2020-09-30.
  9. ^ "Пропагандистський канал остаточно зник з ефіру". www.volyn.com.ua. 2017-08-19. Retrieved 2020-09-30.
  10. ^ meduza.io https://meduza.io/feature/2018/09/20/vliyatelnye-lyudi-kotorye-nachinayut-davit. Retrieved 2020-09-30. Missing or empty |title= (help)
  11. ^ "Телеканал Life прекращает работу. Что стало с медиа-империей Арама Габрелянова". www.znak.com. Retrieved 2020-09-30.
  12. ^ "Арам Габрелянов запустит аналог Buzzfeed". РБК (in Russian). Retrieved 2020-09-30.
  13. ^ meduza.io https://meduza.io/news/2016/04/18/lifenews-i-super-ru-ob-edinilis-v-layf. Retrieved 2020-10-01. Missing or empty |title= (help)
  14. ^ Кашеварова, Анастасия (2018-09-17). "Из "Лайфа" и Mash ушло все руководство". Daily Storm (in Russian). Retrieved 2020-10-01.
  15. ^ "Проекты Mash и Life.ru одновременно покинули все руководители". РБК (in Russian). Retrieved 2020-10-01.
  16. ^ Фролов, Андрей (2018-09-17). "Руководители Life, Mash и News Media одновременно объявили об уходе из своих проектов — Медиа на vc.ru". vc.ru. Retrieved 2020-10-01.
  17. ^ "Телеканал Life. Досье". ТАСС. Retrieved 2020-10-06.
  18. ^ "В Крыму и Севастополе началось вещание российских мультиплексов". Министерство цифрового развития, связи и массовых коммуникаций Российской Федерации (in Russian). Retrieved 2020-10-06.
  19. ^ "LifeNews занялся телевидением". tdaily.ru. Retrieved 2020-10-06.
  20. ^ "С миру по нитке". expert.ru. Retrieved 2020-10-07.
  21. ^ meduza.io https://meduza.io/news/2014/12/17/life-news-podtverdil-massovoe-uvolnenie-sotrudnikov. Retrieved 2020-10-07. Missing or empty |title= (help)
  22. ^ "Новым главредом портала L!FE.RU назначен Илья Мелехин". РИА Новости (in Russian). 2016-05-15. Retrieved 2020-10-07.
  23. ^ "Новым главредом телеканала Life стал Илья Мелехин". republic.ru (in Russian). Retrieved 2020-10-07.
  24. ^ "Главным редактором телеканала Life назначена Светлана Левинтас". ТАСС. Retrieved 2020-10-08.
  25. ^ "Источник: 18 августа телеканал Life работает последний день". ТАСС. Retrieved 2020-10-08.
  26. ^ "Life уведомил операторов о своем закрытии". РБК (in Russian). Retrieved 2020-10-08.
  27. ^ a b Фролов, Андрей (2016-07-04). "Радиостанция "Русская служба новостей" переименовалась в "Life #звук" — Офтоп на vc.ru". vc.ru. Retrieved 2020-10-13.
  28. ^ a b "Kremlin Helps Media Moguls Expand". The Moscow Times. October 21, 2013. Retrieved 5 November 2015.
  29. ^ Miller, Christopher (June 16, 2015). "The tabloid king who shapes how Russians sees the world". Mashable. Retrieved 2015-06-16.
  30. ^ Miller, Christopher (May 2, 2015). "Russia's pro-Putin media darling loves his new life in Brooklyn — minus the hipsters". Mashable. Retrieved 4 November 2015.
  31. ^ Ukrainians turn Russian 'evidence' into meme. Al Jazeera. 21 April 2014
  32. ^ Mystery gunfight in east Ukraine sparks blame, counter-blame. Reuters. 20 April 2014
  33. ^ 'Yarosh's business card' sparks new Internet meme. Kyiv Post. 21 April 2014
  34. ^ Визитка Яроша оказалась правдой
  35. ^ "В Україні заборонили 15 російських телеканалів". LB.ua. Retrieved 2020-10-13.
  36. ^ "YouTube заблокировал аккаунт телеканала LifeNews". ТАСС. Retrieved 2020-10-13.
  37. ^ Fisher, Max (8 January 2015). "Major Russian TV network says US intelligence carried out the Charlie Hebdo attack". Vox.
  38. ^ "Major Russian TV network says US intelligence carried out the Charlie Hebdo attack". Vox. Retrieved 2017-09-28.
  39. ^ LifeNews are not journalists, but a specific militant formation, SBU[dead link]. Ukraine 24. 5 July 2014
  40. ^ LifeNews agents acknowledged that they are not really journalists, - SBU. Ukrayinska Pravda. 20 May 2014
  41. ^ "Life News получил "Золотой луч"". Izvestia (in Russian). 2013-11-08.
    "Член жюри конкурса "Золотой луч" назвал телеканал LifeNews самым современным" (in Russian). РСН. 2013-11-08.
    "What the Papers Say, Nov. 11, 2013". The Moscow Times. 2013-11-12. 5. Anna Lyalyakina article headlined "Life News gets 'Golden Ray'" says television channel Life News has won a contest among satellite and internet broadcasters; p 1 (230 words).
  42. ^ "Life News признан лучшим информационно-деловым телеканалом". Izvestia (in Russian). 2014-01-30.
    Премию «Большая цифра» получили «Москва-24» и «Амедиа Премиум» (in Russian). Lenta.ru. 2014-01-30.

External links

This page was last edited on 21 October 2020, at 04:41
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.