To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

RTVI
Logo RTVI 2017 1.png
CountryUnited States
Germany
Israel
Broadcast areaWorldwide (except Russia)
Programming
Picture format576i 16:9 (SDTV)
Ownership
OwnerRuslan Sokolov until October 2019 then Mikayel Israyelyan[1]
History
Launched1 January 1997
Former namesNTV International (1997–2002)
Links
Websitertvi.com
Old logo of RTVi
Old logo of RTVi
Subsidiary in Israel
Subsidiary in Israel

RTVI (Russian Television International), more recently stylized as RTVi, is a New York-based international Russian-language privately owned television network. Its primary audiences are the Russian-speaking communities of Israel, Germany and the US. RTVI does not broadcast in Russia, but is available to the Russian audience online.

The channel studios are based in New York City, Tel Aviv, Berlin and Riga. Additional news bureaus of RTVi are located in Washington, D.C., London, Moscow, Kyiv, Tbilisi, Yerevan and Chisinau. The channel launched on 1 January 1997 as NTV International, before rebranding as RTVi in 2002.

It has special programs focused on Israeli politics and the Russian-speaking communities (for example, "This Week in Israel") in Israel and also Germany (with the program "This Week in Germany").

History

Ownership

The channel was founded in 1997 by Vladimir Gusinsky as a part of NTV channel.[2] RTVI was owned by Russian businessman Ruslan Sokolov who bought the channel from its founder Vladimir Gusinsky in 2012. A group of Israeli private investors purchased RTVI International channel in 2017. In October 2019, the Armenia-born American Mikayel Israyelyan (Russian: Микаэль Исраелян) became the owner of the Moscow RTVI studio.[1]

Original programming

RTVI airs daily world news, current affairs programs and family entertainment.

Distribution

RTVI broadcasts by satellite and cable in Europe, Middle East, North America, South America, Asia and Australia. RTVi's European feed is not available in Russia; however, all broadcasts are available online.

Audience

RTVI's principal audience are millions of Russian-speaking viewers outside Russia. RTVi is a major source of information, in some cases it’s the only TV channel available for Russian-speaking communities in a particular region.

Russian TV journalist Alexey Pivovarov was appointed editor-in-chief in 2016.[3] After acquisition by Israelyan, Pivovarov remains the chief editor as of December 2019.[1] In the unexpected move, Israelyan tapped Sergei "Shnur" Shnurov, front-man of the Leningrad, to replace Pivovarov as executive editor-in-chief beginning July 2020.

Staff

RTVi's News Director and Editor-in-Chief is Ekaterina Kotrikadze who has headed the Moscow edition since July 2019 following her return to Russia from the United States.[1] Alexey Zyunkin joined the team in May 2012 as RTVi's Vice President of Programming and Production.

References

  1. ^ a b c d Сотников, Даниил (Sotnikov, Daniil); Чуракова, Ольга (Churakova, Olga); Баданин, Роман (Badanin, Roman); Рубина, Михаила (Rubin, Mikhail); Сурначевой, Елизаветы (Surnacheva, Elizabeth) (25 December 2019). "Друзья по особым поручениям. Рассказ о том, как Сергей Чемезов связался с либералами" [Friends on special missions. The story of how Sergey Chemezov got in touch with liberals]. Проект Медиа (Proekt) (in Russian). Retrieved 30 December 2019.
  2. ^ New owner
  3. ^ https://www.facebook.com/alexey.pivovarov.16/posts/10209055380894938

External links

This page was last edited on 24 November 2020, at 21:56
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.