To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

Public Television of Russia

From Wikipedia, the free encyclopedia

Public Television of Russia
Общественное Телевидение России
OTR 2013 logo.svg
CountryRussia
Broadcast areaRussia and Worldwide
HeadquartersMoscow, Russia
Programming
Picture format576i (SDTV) 16:9
1080i (HDTV) 16:9[1]
Ownership
OwnerRussian Government
History
Launched19 May 2013 (2013-05-19)
Links
Websiteotr-online.ru

Public Television of Russia (PTR, Russian: Общественное Телевидение России - Obshchestvennoye Televideniye Rossii - OTR), a Russian television station, which started broadcasting on 19 May 2013.[2]

History

On 17 April 2012, Russian President Dmitry Medvedev signed decree №455 on establishing of the station.[3] According to Medvedev's decree, the interests of the public will be represented by the Public Television Council (PTC), which will be appointed on the basis of nominations submitted by an all-purpose oversight body called the Public Chamber of Russia. No members of the Channel management will be allowed to be members of parliament or government officials.

In June 2012 the Russian parliament passed a bill setting up a legislative basis for public television.[4] In July the next President Vladimir Putin approved members of the Public Television Supervisory Board and appointed President of the International TV Academy Anatoly Lysenko as director-general.[5]

In September 2012 Prime Minister Dmitry Medvedev signed a resolution establishing Public Television of Russia as an independent non-commercial organization. The charter was also approved and added to the resolution.[6]

Anatoly Lysenko, the director-general of the channel, said shortly before the official opening that "the channel would be educational and was supposed to become a new forum for discussing urgent problems that are a source of concern for Russian society. The channel should also be an instrument of direct and open communication between the people and the authorities".[7]

Organization

The Supervisory Board includes 25 prominent TV and public figures and among its members are also church representatives. A law on the creation of the Supervisory Board was approved. A new non-profit organization set up to run the Public Television gets the right to make an announcement about public collection of funds to form a special purpose capital, while ordinary non-profit organizations can collect funds only to refill this capital.[5]

Funding

PTR is funded by a mix of Russian government subsidies and public donations. As of 2013 PTR received a combined total of 1.2 bil RUB, the vast majority of which came from state funds.[8]

Broadcasting

The Presidential decree says the Russian Defence Ministry should draw up proposals for using its own TV station, Zvezda, to transmit its programmes.[9]

References

  1. ^ "Archived copy". Archived from the original on 2017-03-12. Retrieved 2013-04-06.CS1 maint: archived copy as title (link)
  2. ^ "Стартовали в интернете"
  3. ^ Decree 455 of the President of Russia, Kremlin.ru
  4. ^ "The State Duma passes the law on public television". Itar Tass. 9 June 2012. Retrieved 11 June 2012.
  5. ^ a b "President approves members of public television supervisory board". Itar Tass. 19 June 2012. Retrieved 19 June 2012.
  6. ^ "PM signs resolution establishing Public Television of Russia". Itar Tass. 21 September 2012. Retrieved 21 September 2012.
  7. ^ "Public TV is starting broadcasts in Russia". Itar Tass. 19 May 2013. Retrieved 19 May 2013.
  8. ^ "Archived copy" Общественное телевидение России уволит половину сотрудников (in Russian). RBC. 21 January 2014. Archived from the original on 4 December 2014. Retrieved 4 November 2014.CS1 maint: archived copy as title (link)
  9. ^ "How free will Russia's new public service TV channel be?", BBC, April 20, 2012. Archived May 5, 2012, at the Wayback Machine

External links

This page was last edited on 7 November 2020, at 03:38
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.