To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

DW (English)
Deutsche Welle symbol 2012.svg
CountryGermany
Broadcast areaEurope
Middle East
Africa
North Africa
Asia
South Asia
Oceania
North America
Slogan"Made for minds." (English)
"At the Heart of Europe" (English, until 2012)
"Aus der Mitte Europas" (German, until 2012)
Programming
Language(s)English
Picture format16:9 (576i, SDTV native; converted to other local television formats outside Germany at provider level)
Ownership
OwnerDeutsche Welle
History
LaunchedAugust 1988; 32 years ago (1988-08) (as RIAS-TV)
1 April 1992 (1992-04-01) (as DW-TV)
6 February 2012 (2012-02-06) (as DW (Europe))
22 June 2015 (2015-06-22) (as DW, merge with Asia & Oceania feed)
Closed1990 (1990) (RIAS-TV),
5 February 2012 (2012-02-05) (as DW-TV)
Links
WebcastWatch live (English)
Watch live (German)
WebsiteDW
Availability
Terrestrial
Oqaab
(Afghanistan)
Channel 17
Digital terrestrial television
(United States)
Satellite
Astra 1M (Europe, North Africa)11627 V 22000 5/6
Hot Bird (Europe, Middle East, North Africa)11054 H 27500 5/6
SES-5 (Africa, Europe, Middle East)12034 H 27500 3/4
Astra 5B (Europe, North Africa)11817 V 27500 3/4
DW (Arabia)
Deutsche Welle symbol 2012.svg
CountryGermany
Broadcast areaMiddle East
North Africa
Europe
Programming
Language(s)Arabic
German (as DW Arabia 2)
Picture format16:9 (576i, SDTV)
Ownership
OwnerDeutsche Welle
Links
WebcastWatch live
WebsiteDW (Arabia)
Availability
Satellite
Arabsat BADR4 (Middle East, North Africa)11,996 H 27,500-3/4
Nilesat 102 (Middle East, North Africa)11,900 V 27,500-3/4
DW (Deutsch)
DW-TV German Logo.png
CountryGermany
Broadcast areaAsia
Oceania
Europe
Middle East
Africa
North America
Latin America
South Asia
Programming
Language(s)German
Picture format16:9 (576i, SDTV)
Ownership
OwnerDeutsche Welle
History
LaunchedMarch 2009 (2009-03) (as DW-TV Asia+)
6 February 2012 (2012-02-06) (as DW)
6 February 2015 (2015-02-06) (as DW, merge with Europe feed)
Links
WebsiteDW (Deutsch)
Availability
Cable
Sun Direct (India)Channel 56
ClearTV (Nepal)Channel 861 (SD)
Cable TV Hong Kong (Hong Kong)Channel 140
Satellite
Astra 4A (Europe, Middle East, North Africa)12380 H 27500 5/6
AsiaSat 5 (Asia)4040 H 29720 5/6 (C-Band)
Airtel Digital TV (India)3760 H 26000 -7/8
DD Free Dish (India)11510 V 29500 -3/4
Reliance Digital TV (Southeast Asia)12544 V 21429-5/6
d2h (India)12470 V 25600-5/6
V2H2 (Thailand)4031 H 15000-3/4
IPTV
CHT MOD (Taiwan)Channel 752 (Until 1 January 2019)
PEO TV (Sri Lanka)92
DittoTV (India)567
Now TV
(Hong Kong)
Channel 765
Unifi TV (Malaysia)Channel 653 (SD)
StarHub TV
(Singapore)
Channel 153
DW (Español)
Deutsche Welle symbol 2012.svg
CountryGermany
Broadcast areaLatin America
North America
Slogan"Desde el corazón de Europa (until 2012)" (Spanish)
Programming
Language(s)Spanish
Ownership
OwnerDeutsche Welle
Links
WebcastWatch live
WebsiteDW (Español)
Availability
Cable
Inter (Venezuela)Channel 140
VTR (Chile)Channel 352
Satellite
Intelsat 21 (America)3840 H 27690-7/8
DirecTV Latin AmericaChannel 770
Sky (Mexico)Channel 279
Movistar TV (Chile, Colombia, Peru, Venezuela)Channel 438

DW-TV (German pronunciation: [ˈdeːveːteːˈfaʊ̯]) is a German multilingual TV news network of Deutsche Welle. Tending to focus on news and informational programming, it first started broadcasting 1 April 1992. They are broadcast on satellite and uplinked from Berlin. DW English broadcast service is aimed at the overseas market.

Previous logo, used from mid-2000s until 5 February 2012
Previous logo, used from mid-2000s until 5 February 2012

History

DW (TV) began as RIAS-TV, a television station launched by the West Berlin broadcaster RIAS (Radio in the American Sector / Rundfunk im Amerikanischen Sektor) in August 1988. The fall of the Berlin Wall the following year and German reunification in 1990 meant that RIAS-TV was to be closed down. On 1 April 1992, Deutsche Welle inherited the RIAS-TV broadcast facilities, using them to start a German- and English-language television channel broadcast via satellite, DW (TV), adding a short Spanish broadcast segment the following year. In 1995, it began 24-hour operation (12 hours German, 10 hours English, two hours Spanish). At that time, DW (TV) introduced a new news studio and a new logo.

In 2001, Deutsche Welle (in conjunction with ARD and ZDF) founded the German TV subscription TV channel for North American viewers. The project was shut down after four years due to low subscriber numbers. It has since been replaced by the DW-TV channel (also a subscription service).

Unlike most other international broadcasters, DW-TV doesn't charge terrestrial stations for use of its programming, and as a result its News Journal and other programmes are rebroadcast on numerous public broadcasting stations in several countries, including the United States, Australia, and New Zealand. In the Philippines, selected Anglophone programmes are shown nationwide on Net 25 and PTV 4. In the U.S., some of its programs were distributed via the World Channel as well as MHz Worldview, although after the closure of MHz Worldview in 2020, a few stations have since offered a full carriage of DW-TV in select areas.

In March 2009, DW-TV expanded its television services in Asia with two new channels: DW-TV Asia and DW-TV Asia+. DW-TV Asia (DW-TV Asien in German) contains 16 hours of German programming and 8 hours in English while DW-TV Asia+ contains 18 hours of English programmes plus 6 hours of German programmes.[1]

In August 2009, DW-TV's carriage in the United Kingdom on Sky channel 794 ceased, although the channel continues to be available via other European satellites receivable in the UK.[2]

Deutsche Welle relaunched their television channels on 6 February 2012, using the abbreviation DW for all its services. Deutsche Welle also revamped the television schedules.[3]

Deutsche Welle changed its schedules again on 22 June 2015, with DW in Asia and Oceania and DW (Europe) merged to become a 24-hour English news channel, discontinued English programmes in DW (Arabia) and DW (Español).[4]

Broadcasting

DW-TV is broadcast via the satellites AsiaSat 7, GSAT-15, Nilesat 102, Atlantic Bird 3, Hot Bird 13B, AMC-1 and Intelsat 9.

DW-TV is also available on the Internet and on Digital terrestrial television in small handful of cities in the United States.

Satellite jamming

A transponder on Hot Bird 8, used by DW-TV among other stations, was jammed on 7 and 8 December 2009. Eutelsat, the operator of the satellite localised the emitter source in Iran.[5] The same happened between 10 and 13 February 2010.[6]

Programmes

All programme names given in this article are the ones currently used on DW English[7] and DW German[8] website.

Business

  • Made in Germany (German business magazine-style show)

Sports

  • Kick Off! (Football)
  • Drive It! (Motor Magazine, Motor Mobil in German)
  • The Bundesliga (Highlights of German football)

Arts and Culture

  • Arts.21 (Cultural Magazine, Kultur.21 in German)
  • Kino ("The German Film Magazine"/Das Deutsche Filmmagazin)
  • Treasures of the World (Schätze der Welt in German)
  • Ideas for a Cooler World,[9][10] for climate change mitigation

Documentaries and Features

  • Close Up (Current Affairs Documentaries, Nahaufnahme in German)
  • World Stories (Current Affairs weekly stories in reports)[11]
  • Faith Matters (Church Program)
  • DocFilm or DokFilm (Documentaries and Reports; formerly known as In Focus and Documentaries in English; formerly known as Im Focus & Dokumentation in German)
  • Germany 60 Years (60 x Deutschland in German; no longer on air)
  • The Climate Cover Up - Big Oil's Campaign of Deception (2018);[12] New documents confirm big oil companies have known[13] the burning of fossil fuels impacts climate since 1957.[14]
  • Worldlink[15]

Lifestyle and Entertainment

  • Euromaxx (Lifestyle Europe)
  • popXport (German music)
  • Sarah's Music (Contemporary Classical)
  • Europe in Concert[16]
  • Germany Today (Deutschland Heute in German) *
  • Check-In (German Travel Guide)
  • Talking Germany *
  • Living in Germany (Typisch deutsch in German)*
  • Discover Germany (German travel magazine, Hin & Weg in German)*

* Program is no longer on air

News and Politics

Talk Show

  • To the Point (formerly Quadriga)
  • Agenda[20] (Discontinued on December 2014)

Health, Science and Environment

  • In Good Shape (Health programme, Interlanguage link multi|Fit & Gesund|de in German)
  • Shift (Living in Digital Age)
  • Tomorrow Today (Projekt Zukunft in German)
  • Global 3000 (Covers globalization)
  • Eco@Africa (Also known as Eco-at-Africa, Africa's Environment Magazine)

Channels

As of 13 April 2018, DW (TV) operates five channels:

  • DW (English): Broadcast in Europe, Africa, Asia, Oceania, North America (24 hours in English[21]).
  • DW (Arabia): Broadcast in the Middle East, North Africa, and select countries in Europe (24 hours in Arabic[22]).
  • DW (Español): Broadcast in Latin America (24 hours in Spanish).[21]
  • DW (Deutsch+): Broadcast in the Americas (20 hours in German, 4 hours in English[23]).
  • DW (Deutsch): Broadcast in Asia-Pacific (24 hours in German).[21]

The Channel DW (Arabia 2) stopped broadcasting on the Astra 1M satellite on 15 December 2017, but continues to broadcast on the Nilesat and Badr4 satellites, which reach both the Middle East and Europe.[24][25] DW Arabic is aimed at Arabic speakers who had come to Europe as refugees, and residents of the Middle East.[26]

References

  1. ^ Two New Dedicated Channels Provide Gateway to Europe: Two DW-TV channel launched in Asia Deutsche Welle.
  2. ^ "No more DW-TV on Sky/Astra". Boards. Retrieved 15 May 2015.
  3. ^ "DW introduces new website and TV program - Germany- News and in-depth reporting from Berlin and beyond - DW - 05.02.2012". DW.COM. Retrieved 21 March 2018.
  4. ^ "Deutsche Welle's new English TV channel to start June 22". DW. Retrieved 26 June 2015.
  5. ^ Iran stört wieder Empfang von Deutsche Welle TV via Sat Digitalfernsehen.de, 11 February 2010, online 15 February 2010
  6. ^ Deutsche Welle: Ausstrahlung wieder vom Iran gestört DW-World.de, 11 February 2010, online 14 February 2010
  7. ^ "TV Programs". DW.
  8. ^ "Sendungen im Überblick". DW (in German).
  9. ^ "Deutsche Welle Blogs - DW.COM". DW Blogs. Retrieved 21 March 2018.
  10. ^ "Global Ideas - DW.DE". dw.de. Retrieved 21 March 2018.
  11. ^ "Deutsche Welle announces action plan toward becoming a top global information provider". AIB. Association for International Broadcasting. Retrieved 25 September 2018.
  12. ^ (www.dw.com), Deutsche Welle. "The climate cover-up - big oil's deception | All media content | DW | 25.02.2018". DW.COM. Archived from the original on 25 February 2018. Retrieved 26 February 2018.
  13. ^ Supran, Geoffrey; Oreskes, Naomi (2017). "Assessing ExxonMobil's climate change communications (1977–2014)". Environmental Research Letters. 12 (8): 084019. Bibcode:2017ERL....12h4019S. doi:10.1088/1748-9326/aa815f. ISSN 1748-9326.
  14. ^ DW Documentary (25 February 2018), The climate cover up - big oil's campaign of deception | DW Documentary, retrieved 26 February 2018
  15. ^ Nelson, Toby (2018). "Quote counts as a success metric: quantifying a criticism of Voice of America". Journal of International Communication. 25: 1–21. doi:10.1080/13216597.2018.1517658. S2CID 158383051.
  16. ^ "Europe in Concert". DW-TV. Deutsche Welle. Retrieved 25 September 2018.
  17. ^ "The Day — program homepage". DW. Retrieved 8 February 2016.
  18. ^ "Der Tag". DW (in German). Retrieved 8 February 2016.
  19. ^ "Conflict Zone — program homepage". DW. Retrieved 21 October 2015.
  20. ^ "Agenda — program homepage". DW. Archived from the original on 27 August 2016.
  21. ^ a b c "Program Guide". DW. Archived from the original on 9 October 2012. Retrieved 9 October 2012.
  22. ^ DW Arabic programming, "six hours of programming in Arabic".
  23. ^ "DW Deutsch+". dw.de. Retrieved 8 August 2020.
  24. ^ "Einstellung des Programms DW Arabia 2 | DW | 20.12.2017".
  25. ^ Welle (www.dw.com), Deutsche. "دويتشه فيله عربية | DW | 14.06.2016". DW.COM (in Arabic). Retrieved 26 January 2021.
  26. ^ "Archived copy". Archived from the original on 12 December 2017. Retrieved 30 November 2018.CS1 maint: archived copy as title (link)

External links

This page was last edited on 24 May 2021, at 13:20
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.