To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
Show all languages
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.

Liverpool Echo

From Wikipedia, the free encyclopedia

Liverpool Echo
Liverpool Echo logo.svg
Liverpool Echo building 13 March 2013 004 stitch.jpg
Liverpool Echo building in March 2013
Credit: John Bradley
Owner(s)Reach plc
EditorMaria Breslin
Political alignmentCentre-left
HeadquartersLiverpool, Merseyside
Circulation22,069 (Jan–Jun 2021)[1]

The Liverpool Echo is a newspaper published by Trinity Mirror North West & North Wales – a subsidiary company of Reach plc and is based in St Paul's Square, Liverpool, Merseyside, England. It is published Monday to Sunday, and is Liverpool's daily newspaper. Until 13 January 2012 it had a sister morning paper, the Liverpool Daily Post. It has an average daily circulation (Jul – Dec 2021) of 23,414.[2]

Historically the newspaper was published by the Liverpool Daily Post & Echo Ltd. Its office is in St Paul's Square Liverpool, having downsized from Old Hall Street in March 2018.[3]

The editor is Maria Breslin.

In 1879 the Liverpool Echo was published as a cheaper sister paper to the Liverpool Daily Post. From its inception until 1917 the newspaper cost a halfpenny. It is now 85p Monday to Friday, £1.20 on Saturday and 90p on Sunday.

The limited company expanded internationally and in 1985 was restructured as Trinity International Holdings Plc. The two original newspapers had just previously been re-launched in tabloid format.

A special Sunday edition of the Echo was published on 16 April 1989, for reporting on the previous day's Hillsborough disaster, in which 97 Liverpool F.C. fans were fatally injured at the FA Cup semi-final tie in Sheffield. Every single one of the 75,000 copies printed was sold.[4]

In 1999 Trinity merged with Mirror Group Newspapers to become Trinity Mirror, the largest stable of newspapers in the country.[5] In 2018, Trinity Mirror was rebranded as Reach plc.[6]

On 7 January 2014 it was announced that a regular Sunday edition of the paper would be launched. The Sunday Echo is "a seventh day of publication, not an independent product", according to the paper.[7]

In 2008 the paper moved printing from Liverpool to Trinity Mirror Plc, Oldham, Greater Manchester, while journalists remain based at St Paul's Square in Liverpool city centre.

In 2020 editor-in-chief Alistair Machray stood down and was replaced by Maria Breslin.[8]


  1. ^ "Cardiff – South Wales Echo – Data – ABC | Audit Bureau of Circulations".
  2. ^ "Liverpool Echo – Data – ABC | Audit Bureau of Circulations".
  3. ^ Houghton, Alistair (14 December 2017). "ECHO to move to new home in Liverpool city centre opposite current office". Liverpool Echo.
  4. ^ MacArthur, Brian (23 April 1989). "How Every Picture Told a Different Story of Tragedy; Hillsborough Football Disaster". The Sunday Times. London – via Gale. A special Sunday edition of the Liverpool Echo sold all 75,000 copies.
  5. ^ Barrie, Chris (31 July 1999). "Trinity wins Mirror deal". The Guardian. Retrieved 9 June 2020.
  6. ^ "Daily Mirror publisher Trinity to change name". The Independent. 5 March 2018. Retrieved 9 June 2020.
  7. ^ "Liverpool Echo to Launch Sunday Echo on January 19". Liverpool Echo. 7 January 2014. Retrieved 7 January 2014.
  8. ^

External links

This page was last edited on 26 November 2022, at 08:04
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.