To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

Telegraph & Argus

From Wikipedia, the free encyclopedia

Telegraph & Argus
Telegraph and Argus 4640.jpg
T & A
TypeLocal newspaper
FormatMonday-Saturday tabloid
Owner(s)Newsquest Media Group
EditorNigel Burton
Founded1868
LanguageEnglish
HeadquartersBradford
Circulationc16,500 [1]
ISSN0307-3610
Websitewww.thetelegraphandargus.co.uk

The Telegraph & Argus is the daily newspaper for Bradford, West Yorkshire, England. Now printed in Middlesbrough, Teesside, (and no longer on its own presses in Bradford), it is published six times each week, from Monday to Saturday inclusive. The newspaper has offices in Drake Street, Bradford, from where its journalists work. Locally, the paper is known as the T&A. It also breaks news 24/7 on its website.

Overview

Founded in 1868, the paper was a broadsheet until 1989 when it became tabloid. It features a range of news, features, sport, lifestyle articles and classified advertising, with weekly supplements on motoring and property and a weekly television guide.[2]

The Telegraph & Argus is owned by Newsquest, the second largest publisher of regional newspapers in the United Kingdom, which is owned by the American media empire Gannett. Perry Austin-Clarke was editor from 1992 to 2017, making him the paper's longest-serving editor.[3] He presided over the worst circulation decline in the paper's history. As of 2017 the editor was Nigel Burton.[4]

History

The Argus Weekly occupied Argus Chambers in the Britannia House building over a century ago. The Yorkshire Evening Argus and the Bradford Daily Telegraph newspapers later combined to form the Bradford Telegraph & Argus, which has occupied its present building, the former Milligan and Forbes Warehouse for some decades. "Bradford" was dropped from the title in the 1930s, when the paper's circulation area spread across much of West Yorkshire. At one time it had branch offices in nine towns across the region, as well as an office in Morecambe, the Lancashire coastal resort to which many Bradfordians went to retire. At its height the paper's daily sale exceeded 130,000. It is now about one tenth of that figure. Thirty-six years ago a new wing with a skin of dark glass was added to house the printing presses, and these machines can be seen through the windows from the street. However, they are no longer to be seen working, since the newspaper further reduced it economic connection with the city in November 2014 by moving its printing operation to Middlesbrough, in Teesside, while making its Bradford press room staff redundant.[5] Much of the newspaper's advertising content is now typeset in India. There are plans to sell the building itself now that the presses have been sold off piecemeal.

1936 Abdication Crisis

On 1 December 1936, it was reporter Ronald Harker from the Telegraph and Argus whose report on a speech by Bishop Alfred Blunt of Bradford casting oblique doubt on the piety of King Edward VIII, when referred to the Press Association, sparked the public controversy surrounding the Abdication Crisis.[6] News of Bishop Blount's doubts also provoked contrary opinions, such as those of Darlington clergyman the Rev. Robert Anderson Jardine, who subsequently conducted the wedding service of the Duke of Windsor and Wallis Warfield.[citation needed]

See also

References

  1. ^ "Newspaper Reports". Newspaper Society/JICREG databases. The Newspaper Society. 1 January 2011. Retrieved 3 June 2011.
  2. ^ Telegraph & Argus: Site map.
  3. ^ Telegraph & Argus: Contact page.
  4. ^ Telegraph & Argus: journalists
  5. ^ Information from staff of T & A[better source needed]
  6. ^ Barnett, David (13 May 2009). "You read it here first!". Telegraph and Argus. Retrieved 7 April 2021.

External links


This page was last edited on 5 July 2021, at 05:28
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.