To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.

From Wikipedia, the free encyclopedia

In a red box, the Fox 5 logo horizontally in white, with a blue lettering "PLUS", tightly kerned, below and outside of the box.
BrandingFox 5 Plus; Fox 5 News on the Plus
OwnerFox Television Stations, LLC
First air date
April 20, 1966
(58 years ago)
Former channel number(s)
  • Analog: 20 (UHF, 1966–2009)
  • Digital: 35 (UHF, 2000–2018)
Call sign meaning
"Washington, District of Columbia Area"; also airport code for Ronald Reagan Washington National Airport
Technical information[1]
Licensing authority
Facility ID51567
ERP1,000 kW
HAAT235 m (771 ft)
Transmitter coordinates38°57′49.9″N 77°6′17.2″W / 38.963861°N 77.104778°W / 38.963861; -77.104778
Public license information

WDCA (channel 20), branded Fox 5 Plus, is a television station in Washington, D.C., serving as the local outlet for the MyNetworkTV programming service. It is owned and operated by Fox Television Stations alongside Fox outlet WTTG (channel 5). WDCA and WTTG share studios on Wisconsin Avenue in Bethesda, Maryland, and are broadcast on the same multiplex from a tower on River Road in that city.

WDCA began broadcasting as an independent station in April 1966. It was founded by the Capital Broadcasting Company, whose president was Washington broadcaster Milton Grant; Grant sold the station in 1969 to the Superior Tube Company of Pennsylvania but remained general manager until January 1980, leaving to start a career in broadcast station ownership. Channel 20 served as Washington's second-rated independent behind WTTG for decades and as a longtime home for local sports coverage and children's programming.

After being owned by Taft Broadcasting from 1979 to 1987, WDCA and four other Taft-owned independent stations were sold to TVX Broadcast Group, which soon fell into financial difficulties because of the debt associated with the purchase. The Paramount Stations Group acquired WDCA and other stations in two parts between 1989 and 1991, bringing much-needed stability.

WDCA was one of several Paramount-owned stations to be charter outlets for the United Paramount Network (UPN) in 1995; in 2001, after UPN was acquired by CBS, Fox took possession of the station in a trade and merged its operations with WTTG. When UPN merged into The CW in 2006, bypassing all of Fox's UPN and independent stations in the process, the station became part of Fox's MyNetworkTV service. The station was rebranded as Fox 5 Plus, an expansion of WTTG, in 2017, and it airs several WTTG-produced prime time newscasts.

YouTube Encyclopedic

  • 1/1
  • Washington DC 20 (WDCA) Commercial Breaks for Harvey (1950) Part 01 (1980s)



The first interest around channel 20 came in the early 1950s, shortly after the assignment of ultra high frequency (UHF) channels nationwide. Three Washington radio stations—WWDC, WGMS, and WEAM—had applied for the channel by May 1953.[2] WGMS won the permit in 1954,[3] but it returned it in 1956, with company president N. Robert Rogers having "regretfully concluded" that the station would not be viable.[4]


On November 19, 1962, Capital Broadcasting Company applied to build a new television station on channel 20 in Washington, D.C.[5] By May, the Federal Communications Commission (FCC) had received a second application, from Automated Electronics, Inc. of Dallas, which proposed to install the station in nearby Arlington, Virginia.[a] Capital Broadcasting comprised six stockholders including Milton Grant,[7] a high-profile personality on WTTG (channel 5) from 1956 to 1961 as host of The Milt Grant Show, a teen dance hour.[8] As part of his transition from an on-air personality to a media executive, Grant began going by Milton instead of Milt.[9] Capital Broadcasting was granted the construction permit on August 13, 1963.[5]

WDCA-TV began broadcasting on April 20, 1966, with a schedule emphasizing sports programming.[10] It was the third independent station in Washington—after WTTG and WOOK-TV (channel 14)—and the area's third UHF outlet following WOOK-TV and WETA-TV (channel 26). After a decade, Vince McMahon's Capitol Wrestling Corporation promotion moved from channel 5 to channel 20.[11] The station's sports programming ranged from the Virginia Sailors of the Atlantic Coast Football League to local high school football.[12] Some games, particularly hockey, were tape delayed for the sole purpose of adding commercial breaks.[13] Grant boasted that the station was turning a profit within 18 months, having projected not to do so in at least three years.[14]

Superior Tube ownership

WDCA's logo under Superior Tube ownership used throughout the 1970s.

In 1968, Grant reached an agreement to sell channel 20 to the Superior Tube Company, a metal tube manufacturer based in Wynnewood, Pennsylvania; Grant would remain as general manager.[15] Prior to finalizing the agreement with Superior Tube, it was reported that the station was in negotiations to be purchased by Bishop Industries, the parent company of Hazel Bishop cosmetics.[16] Despite its claims that WDCA-TV had become profitable sooner than projected, Capital Broadcasting had lost "substantial sums" on channel 20. Grant and his partners no longer had the money to continue running the station. That finding was key in the FCC approving the $2.2 million sale in May 1969.[17]

Channel 20 continued to promote itself as a sports station, airing 10 games of the Washington Caps of the American Basketball Association in the 1969–70 season[18] and serving as the originating station for Baltimore Bullets basketball even though the team had not yet moved to Washington.[19] In 1977, the station signed a five-year deal for full live coverage of mostly away games for the nascent Washington Capitals, replacing WTOP-TV (channel 9); that station's sporadic and often tape-delayed and edited coverage was called "revolting" by The Washington Post.[20] WDCA entered into a similar deal with the relocated Washington Bullets the same year, also replacing WTOP-TV.[21] The station began splitting coverage of both teams with cable channel Home Team Sports (now NBC Sports Washington) in 1984, an arrangement that continued until both teams moved their over-the-air games to WBDC-TV (channel 50) in 1995.[22][23][24] It was also the Washington-area affiliate of the Baltimore Orioles television network.[25]

In the 1970s and 1980s, WDCA-TV also featured a variety of other local programs. For children, the station featured "Captain 20", a children's show host created in 1969 but played by Dick Dyszel from 1972 to 1987; Dyszel also doubled as "Gore De Vol", host of the station's late night horror movies.[26] The Captain 20 Club, wrapped around afternoon cartoons ranging from Bugs Bunny to Ultraman, also included regular monkey races.[27] From 1972 until his death in 1984, channel 20 also broadcast Petey Greene's Washington, a public affairs program hosted by Ralph "Petey" Greene, civil-rights activist and native Washingtonian.[28][29][30]

Taft ownership

Superior Tube originally agreed to sell WDCA-TV to the Tribune Company for $12 million in January 1978.[31] However, when ratings results for January and early February turned up major increases in viewership for channel 20, Superior Tube raised its asking price, and Tribune backed out of the sale in early March.[32] Another broadcast station owner, Taft Broadcasting, then struck an agreement to purchase WDCA-TV for $13.5 million.[33][34] The deal took more than a year to close, in part because of objections raised over children's programming by a group known as WATCH (Washington Association for Television and Children). Due to inflation, a strong market for TV stations, and the length of time the deal took to approve, Taft raised its price to $15.5 million.[35]

Even though the FCC approved a contingent license renewal and the transfer of the license in mid-August 1979,[36] a federal appeals court temporarily blocked the purchase and ordered Taft not to operate the station, though the FCC rejected WATCH's motion.[37] At issue was an infrequently enforced and commonly waived FCC policy restricting the number of TV stations that one group could own in the top 50 markets.[38] The FCC officially dropped the policy in November 1979 after the WDCA-TV sale, its only attempt to enforce it in 13 years.[39] The appeals court upheld the sale in 1981, primarily because of the mootness of the case in light of the repeal, though it criticized the FCC's handling of the case.[40]

In January 1980, Grant left channel 20 after nearly 14 years as general manager in order to file an application to build a new station on the unused channel 14.[41][42] By this time, channel 20 had firmly established itself as the second independent in the market. It had also become a regional superstation, with a cable footprint stretching as far north as southern Pennsylvania and as far south as Charlotte, North Carolina.[43] However, channel 20 continued to lag far behind WTTG, which was the nation's highest-rated independent station during 1984. Per Paul Harris in Variety, the station attracted "some undistinguished ratings" outside of its children's and sports programming.[44] To that end, in September 1986, the station conducted a schedule overhaul with increased sports programming and more movies. The change touched every part of the station except the call letters, and management had even contemplated changing those.[45] Tony Vinciquerra, who later became the president of Fox Networks Group, served as WDCA-TV's general sales manager from 1985 to 1986.[46]

Taft put its broadcast group up for sale in August 1986 due to agitation by investor Robert Bass; while it asked $500 million for five independent stations, the winning bidder—TVX Broadcast Group of Norfolk, Virginia—only paid $240 million, and Taft estimated its after-tax loss for the sale at $45 to $50 million.[47][48] TVX implemented budget cuts, laying off about 15 percent of the staff at the acquisitions; in Washington, 11 employees were immediately laid off—of a planned reduction of 18 personnel—and the production of local children's and public affairs programming was canceled.[49][50] Among the employees TVX laid off was Dyszel.[26]

The Taft stations purchase left TVX highly leveraged and highly vulnerable. TVX's bankers, Salomon Brothers, provided the financing for the acquisition and in return held more than 60 percent of the company.[49] The company was to pay Salomon Brothers $200 million on January 1, 1988, but missed the first payment deadline, having been unable to lure investors to its junk bonds even before Black Monday.[51] While TVX recapitalized by the end of 1988,[52] Salomon Brothers reached an agreement in principle in January 1989 for Paramount Pictures to acquire options to purchase the investment firm's majority stake.[53] This deal was replaced in September with an outright purchase of 79 percent of TVX for $110 million.[54]

Paramount ownership and affiliation with UPN

In 1991, Paramount acquired the remainder of TVX, forming the Paramount Stations Group.[55] The deal gave Paramount a strategic entrance into the television stations market. The original Viacom purchased the group as part of its acquisition of Paramount Pictures in 1993.[56]

WDCA became an affiliate of the United Paramount Network (UPN) upon its launch in January 1995.[57] From 1995 to 1997, annual revenues rose from $17 million to $45 million.[58]

Fox ownership

In 2000, Viacom purchased CBS. On August 12 of that year, United Television—the United in UPN—sold its UPN stations to the Fox Television Stations subsidiary of News Corporation for $5.5 billion;[59] the deal was finalized on July 31, 2001. As part of its acquisition of United Television, Fox had purchased KBHK-TV in San Francisco, a city in which Fox did not own its affiliate—but there was a CBS owned-and-operated station. Similarly, Viacom now owned UPN stations in Houston (KTXH) and Washington, D.C. (WDCA), markets where it did not own the CBS affiliate but where there was a Fox owned-and-operated station. It also needed to reduce its national coverage to come under FCC ownership limits.[60] As a result, Fox traded KBHK-TV to Viacom in exchange for KTXH and WDCA, resulting in three new duopolies, including new Fox duopolies in Houston and Washington.[61] The FCC approved the deal in August 2001 on the condition that Viacom sell one of its San Francisco radio stations.[62][63]

Fox consolidated the two stations' operations at WTTG's studios in Washington's Friendship Heights neighborhood, and it also dismissed WDCA's general manager, placing both stations under WTTG's management.[64][65]

As a MyNetworkTV station

WDCA logos during 2006
January–May 2006, after the CW merger announcement, as "DCA 20" with all UPN branding removed
May–June 2006
June 2006–July 2017, with the MyNetworkTV branding in place

On January 24, 2006, the Warner Bros. unit of Time Warner and CBS Corporation (which had been created as a result of the split of Viacom at the start of the year) announced that the two companies would shut down The WB and UPN and combine the networks' respective programming to create a new "fifth" network called The CW.[66][67] In unveiling the merged network, while WB and UPN affiliates owned by WB minority stakeholder Tribune Broadcasting (including WBDC-TV in Washington) and by CBS Television Stations were announced as charter outlets, none of the Fox-owned UPN stations—many of which were competitors to these stations—were chosen. Fox also immediately moved to strip the stations of UPN branding.[68] The next month, News Corporation then announced the creation of its own secondary network, MyNetworkTV, to serve its own outgoing UPN stations as well as those that had not been selected for The CW.[69][70]

WDCA shut down its analog signal, over UHF channel 20, on June 12, 2009, the official date on which full-power television stations in the United States transitioned from analog to digital broadcasts under federal mandate. The station's digital signal continued to broadcast on its pre-transition UHF channel 35, using virtual channel 20.[71]

On April 4, 2017, the FCC announced that WDCA was a winner in the 2016-17 spectrum reallocation auction and in return received $119 million for the frequency. WDCA ceased broadcasting its own signal over channel 35 on July 18, 2018, continuing to broadcast on WTTG's multiplex.[72][73]

On April 17, 2017, Fox announced that WDCA would be re-branded as "Fox 5 Plus" on July 17, to provide better name recognition with and aligning it as an extension of WTTG, including a new 8 p.m. prime time newscast.[72][74] WTTG and WDCA relocated from Friendship Heights along Wisconsin Avenue to new studios in Bethesda, Maryland, in 2021.[65]


In July 1995, WDCA experimented with a half-hour nightly 10 p.m. newscast, UPN 20 News at 10, to compete with WTTG's long-running prime time newscast. The newscast was produced by regional cable news channel NewsChannel 8.[75][76] The newscast was discontinued in the summer of 1996.[77]

WDCA began airing an 8 p.m. prime time newscast, Fox 5 News on the Plus, on July 17, 2017, as a half-hour broadcast on weekdays and a full hour on weekends.[74] News updates would also air throughout the day.[72] A 9 p.m. half-hour was added in 2018 as part of a series of news expansions across the Fox Television Stations group.[78] The station also has an hour-long 7 p.m. newscast on Saturdays and a 30-minute 7 p.m. newscast on Sundays.[79] In February 2022, WDCA began simulcasting an hour of programming on weekdays from Fox Weather.[80]


Subchannels of WTTG and WDCA[81]
License Channel Res. Aspect Short name Programming
WTTG 5.1 720p 16:9 WTTG-DT Fox
5.2 480i BUZZR Buzzr
5.3 START Start TV
WDCA 20.1 720p WDCA MyNetworkTV
20.2 480i MOVIES Movies!
20.3 HEROES Heroes & Icons
20.4 FOXWX Fox Weather


  1. ^ Automated Electronics had planned to build a station in Dallas that would have aired specialty business information, though this never materialized.[6]


  1. ^ "Facility Technical Data for WDCA". Licensing and Management System. Federal Communications Commission.
  2. ^ Denzer, Beryl (May 31, 1953). "Ultra-High Frequency—Three Bidders Vie for TV Channel 20, But It May Take Years to Iron Out". The Sunday Star. Washington, D.C. p. B-3. Archived from the original on March 3, 2023. Retrieved March 3, 2023 – via
  3. ^ Fryklund, Richard (September 26, 1954). "UHF Television—Whatever Happened to the 70 New Channels That Would Bring Video to Every Hamlet?". The Sunday Star. Washington, D.C. p. A-27. Archived from the original on March 3, 2023. Retrieved March 3, 2023 – via
  4. ^ "WGMS Returns Permit for UHF-TV". The Evening Star. Washington, D.C. March 15, 1956. p. B-25. Archived from the original on March 3, 2023. Retrieved March 3, 2023 – via
  5. ^ a b "FCC History Cards for WDCA". Federal Communications Commission.
  6. ^ Rochelle, Rudy (March 25, 1962). "KAEI Will Cater To Businessmen". The Dallas Morning News. p. 4:1.
  7. ^ "2 Groups Seek TV Channel 20". The Washington Post. May 9, 1963. p. E12. ProQuest 141831405.
  8. ^ Laurent, Lawrence (April 15, 1961). "Milt Grant's Dismissal Still Poses a Mystery". The Washington Post. p. B18. ProQuest 141369359.
  9. ^ Laurent, Lawrence (March 11, 1966). "There's No Taking 'Milton' for Granted". The Washington Post. p. C6. ProQuest 142673649.
  10. ^ "New TV Station Stresses Sports, Debuts Tonight". The Washington Post. April 20, 1966. p. D5. ProQuest 142894726.
  11. ^ Gildea, William (May 20, 1966). "Wrestling Switching to Channel 20". The Washington Post. p. D6. ProQuest 142688558.
  12. ^ "Football, Basketball, Hockey: Channel 20 Lists 85 Sports Events For Telecasting This Fall, Winter". The Washington Post. August 13, 1966. p. E2. ProQuest 142784709.
  13. ^ Laurent, Lawrence (January 6, 1967). "Independents Come Alive". The Washington Post. p. F5. ProQuest 143196546.
  14. ^ "WDCA-TV In The Money In Half the Time: Prez". Variety. November 15, 1967. p. 32. ProQuest 964070215.
  15. ^ "TV Station WDCA Here To Be Sold". The Washington Post. November 5, 1968. p. D6. ProQuest 143387139.
  16. ^ "The UHF market" (PDF). Broadcasting. October 28, 1968. p. 5. ProQuest 1014522001. Archived (PDF) from the original on January 31, 2023. Retrieved March 3, 2023.
  17. ^ "FCC Approves WDCA-TV Sale". The Washington Post. May 9, 1969. p. D9. ProQuest 143642489.
  18. ^ "Channel 20 To Show Caps Starting Nov. 21". The Washington Post. November 14, 1969. p. D2. ProQuest 143569053.
  19. ^ Asher, Mark (July 10, 1971). "20 Bullets Games Set on Channel 20". The Washington Post. p. C3. ProQuest 148087692.
  20. ^ Fachet, Robert (June 3, 1977). "TV-20 to Cover Caps". The Washington Post.
  21. ^ Attner, Paul (September 29, 1977). "McKinley, Bullet Rookie From Towson, Realizes He's Defying Longshot Odds". The Washington Post.
  22. ^ Justice, Richard (April 8, 1995). "Bullets Pull Switch, Go With WFTY-50". The Washington Post.
  23. ^ "HTS, Channel 20 to air 54 Caps games". The Baltimore Sun. August 21, 1991. Archived from the original on April 20, 2018. Retrieved May 1, 2018.
  24. ^ Carmody, John (September 12, 1995). "The TV Column". The Washington Post. Archived from the original on August 9, 2020. Retrieved May 1, 2018.
  25. ^ Carmody, John (October 3, 1989). "The TV Column". The Washington Post. Archived from the original on November 27, 2018. Retrieved October 4, 2018.
  26. ^ a b Nuttycombe, Dave (July 14, 1995). "Captain 20 Ahoy!". Washington City Paper. Archived from the original on September 30, 2018. Retrieved September 30, 2018.
  27. ^ Zito, Tom (May 4, 1973). "Captain 20's Monkey Business". The Washington Post. pp. B1, B8. ProQuest 148451164.
  28. ^ Smith, J. Y. (January 12, 1984). "TV Commentator Petey Greene Dies". The Washington Post. Archived from the original on November 22, 2018. Retrieved September 30, 2018.
  29. ^ Sargent, Edward D. (January 17, 1984). "Friends and Admirers...Pay Tribute to Community Activist". The Washington Post. Archived from the original on November 22, 2018. Retrieved September 30, 2018.
  30. ^ ""Petey" Green Dies Of Cancer". The Washington Informer. January 18, 1984. p. 1. ProQuest 375951771.
  31. ^ Jones, William H. (January 12, 1978). "The Sale of Channel 20: Chicago's Tribune Co. Announces Agreement". The Washington Post. pp. B1, B2. ProQuest 146879926, ProQuest 146953525.
  32. ^ Jones, William H. (March 3, 1978). "Channel 20 Sale Is Off; WJLA Swap Uncertain". The Washington Post. p. B9. ProQuest 146813765.
  33. ^ "$13.5 Million for Channel 20 Offered by Taft Broadcasting". The Washington Post. April 26, 1978. p. D11. ProQuest 146861910.
  34. ^ "Taft's turn to buy WDCA-TV; price this time is $13.5 million" (PDF). Broadcasting. May 1, 1978. p. 50. ProQuest 1016896728. Archived (PDF) from the original on January 31, 2023. Retrieved March 3, 2023.
  35. ^ "Taft raises bid on D.C. station 15%". The Hollywood Reporter. July 9, 1979. p. 15. ProQuest 2598133226.
  36. ^ Carmody, John (August 15, 1979). "The TV Column". The Washington Post. p. B12. ProQuest 146933130.
  37. ^ "FCC won't block WDCA-TV sale for quick closing" (PDF). Broadcasting. September 17, 1979. pp. 28–30. ProQuest 1014702316. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved March 3, 2023.
  38. ^ "Taft purchase of WDCA blocked by appeals court". The Hollywood Reporter. August 31, 1979. p. 8. ProQuest 2585295577.
  39. ^ "Border TV's lose one at the FCC; top-50 policy is officially dropped; telcos get easier rural cable access" (PDF). Broadcasting. December 3, 1979. p. 34. ProQuest 1014692817. Archived (PDF) from the original on January 31, 2023. Retrieved March 3, 2023.
  40. ^ "Court upholds disputed sale of Washington UHF to Taft" (PDF). Broadcasting. September 21, 1981. pp. 54, 56. ProQuest 962747337. Archived (PDF) from the original on January 31, 2023. Retrieved March 3, 2023.
  41. ^ "John Rose Replaces Grant as WDCA G.M.". Variety. January 30, 1980. p. 50. ProQuest 1438307159.
  42. ^ Carmody, John (January 25, 1980). "The TV Column". The Washington Post. p. C6. ProQuest 138089795.
  43. ^ "WDCA-TV" (PDF). Television Factbook. 1986. pp. A-184, A-190. Archived (PDF) from the original on January 31, 2023. Retrieved March 3, 2023 – via World Radio History.
  44. ^ Harris, Paul (January 2, 1985). "WTTG Crowned King Of Indies By 3 Sweeps". Variety. p. 69. ProQuest 1438413172.
  45. ^ Hill, Michael E. (September 28, 1986). "This Fall, W-D-C-A Spells Change: New Series, Sports, Movies, New Graphics". The Washington Post. p. TW8. ProQuest 138806448.
  46. ^ McClellan, Steve (March 17, 2002). "Bread-and-butter guy". Broadcasting & Cable. Archived from the original on June 27, 2022. Retrieved March 3, 2023.
  47. ^ Rassenfoss, Stephen (November 17, 1986). "Taft Broadcasting sells Channel 21". Fort Worth Star-Telegram. Fort Worth, Texas. p. A17. Archived from the original on July 26, 2022. Retrieved July 26, 2022 – via
  48. ^ Shapiro, Harvey D. (April 1987). "Sale of The Century" (PDF). Channels. p. 51. Archived (PDF) from the original on March 3, 2023. Retrieved October 2, 2018 – via World Radio History.
  49. ^ a b Weiss, Michael (July 8, 1987). "Broadcaster to focus on trimming costs: Channel 21's new owner 'doing deals'". The Dallas Morning News. p. 1D.
  50. ^ Carmody, John (May 11, 1987). "The TV Column". The Washington Post. p. B8. ProQuest 139185897.
  51. ^ Weiss, Michael (January 24, 1988). "Channel 21's latest signals show trouble, possible sale". The Dallas Morning News. p. 2H.
  52. ^ "Fifth Estate Earnings Reports" (PDF). Broadcasting. December 12, 1988. p. 65. ProQuest 1016925809. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved July 26, 2022.
  53. ^ "Paramount takes step toward buy of TVX stations" (PDF). Broadcasting. January 23, 1989. pp. 70–71. ProQuest 1016923501. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved July 26, 2022.
  54. ^ "Paramount buys TVX" (PDF). Broadcasting. September 18, 1989. p. 89. ProQuest 1285739505. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved July 26, 2022.
  55. ^ "Paramount acquires TVX Group" (PDF). Broadcasting. March 4, 1991. pp. 57, 61. ProQuest 1014747206. Archived (PDF) from the original on November 8, 2021. Retrieved July 26, 2022.
  56. ^ Farhi, Paul (September 12, 1993). "Paramount, Viacom Plan Merger". The Washington Post. Archived from the original on November 25, 2018. Retrieved October 2, 2018.
  57. ^ "WDCA premieres new series". The Washington Post. January 15, 1995. ISSN 0190-8286. Retrieved March 3, 2023.
  58. ^ Carmody, John (June 2, 1997). "The TV Column". The Washington Post. Archived from the original on January 14, 2019. Retrieved October 3, 2018.
  59. ^ Hofmeister, Sallie (August 12, 2000). "News Corp. to Buy Chris-Craft Parent for $5.5 Billion, Outbidding Viacom". Los Angeles Times. Archived from the original on October 4, 2013. Retrieved March 23, 2011.
  60. ^ de Moraes, Lisa; Farhi, Paul (September 23, 2000). "WDCA a Player in Station Trade Plans". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved March 3, 2023.
  61. ^ Trigoboff, Dan (August 13, 2001). "Fox swaps for a pair of duops" (PDF). Broadcasting & Cable. p. 9. Gale A77287508. Archived (PDF) from the original on March 8, 2021. Retrieved September 26, 2021.
  62. ^ McConnell, Bill (October 26, 2001). "FCC clears Fox, Viacom trade". Broadcasting & Cable. Archived from the original on September 27, 2021. Retrieved September 26, 2021.
  63. ^ Stern, Christopher (August 9, 2001). "Fox Acquiring WDCA, Giving it a 2nd Washington Station". The Washington Post. Archived from the original on November 26, 2018. Retrieved October 3, 2018.
  64. ^ de Moraes, Lisa (November 15, 2001). "Fox, New Owner of Channel 20, Decides Not to Go Long". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Retrieved March 3, 2023.
  65. ^ a b "FOX 5 DC debuts new headquarters in Bethesda". WTTG. July 24, 2021. Archived from the original on November 21, 2022. Retrieved March 3, 2023.
  66. ^ Seid, Jessica (January 24, 2006). "'Gilmore Girls' meet 'Smackdown'; CW Network to combine WB, UPN in CBS-Warner venture beginning in September". CNN Money. CNN. Archived from the original on March 16, 2017. Retrieved August 3, 2020.
  67. ^ Carter, Bill (January 24, 2006). "UPN and WB to Combine, Forming New TV Network". The New York Times. Archived from the original on October 17, 2015. Retrieved February 22, 2017.
  68. ^ Romano, Allison (January 27, 2006). "Identity Crisis". Broadcasting & Cable. Archived from the original on March 3, 2023. Retrieved March 3, 2023.
  69. ^ "News Corp. to launch new mini-network for UPN stations". USA Today. February 22, 2006. Archived from the original on September 23, 2013. Retrieved January 21, 2013.
  70. ^ "News Corp. Unveils MyNetworkTV". Broadcasting & Cable. February 22, 2006. Archived from the original on April 17, 2009. Retrieved September 24, 2012.
  71. ^ "DTV Tentative Channel Designations for the First and Second Rounds" (PDF). Federal Communications Commission. May 23, 2006. Archived from the original (PDF) on August 29, 2013. Retrieved August 29, 2021.
  72. ^ a b c Marszalek, Diana (March 16, 2018). "Fox Rolling Out Local News on WDCA Washington". Broadcasting & Cable. Archived from the original on March 3, 2023. Retrieved June 11, 2019.
  73. ^ "Rescan your TV to see FOX 5 Plus (WDCA)". WTTG. July 16, 2018. Archived from the original on October 4, 2022. Retrieved March 3, 2023.
  74. ^ a b "Fox Rebrands WDCA As 'Fox 5 Plus'". TVNewsCheck. April 17, 2017. Archived from the original on August 6, 2017. Retrieved April 17, 2017.
  75. ^ Carmody, John (April 12, 1995). "The TV Column". The Washington Post. Archived from the original on November 28, 2018. Retrieved October 4, 2018.
  76. ^ Carmody, John (December 4, 1995). "The TV Column". The Washington Post. Archived from the original on November 28, 2018. Retrieved October 4, 2018.
  77. ^ Carmody, John (August 20, 1996). "The TV Column". The Washington Post. Archived from the original on January 14, 2019. Retrieved October 4, 2018.
  78. ^ Malone, Michael (April 12, 2018). "Fox Television Stations Expand News". Broadcasting & Cable. Archived from the original on November 1, 2021. Retrieved March 3, 2023.
  79. ^ "WDCA-TV/Channel 20 Program Information Report 4th Quarter 2022" (PDF). Public Inspection File. Federal Communications Commission. January 6, 2023. p. 3. Archived (PDF) from the original on March 3, 2023. Retrieved March 3, 2023.
  80. ^ "FOX Weather expands to new streaming platforms, local FOX TV stations". WOFL. February 8, 2022. Archived from the original on March 19, 2022. Retrieved February 8, 2022.
  81. ^ "Digital TV Market Listing for WTTG". Retrieved January 26, 2017.

External links

This page was last edited on 3 June 2024, at 06:37
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.