To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

The St. Petersburg Times

From Wikipedia, the free encyclopedia

The St. Petersburg Times
SaintPetersburgTimesRussiaLogo.png
Type Weekly newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Sanoma Oyj
Publisher Sanoma Oyj
Founded 1993
Political alignment None
Language English
Ceased publication 2014
Headquarters Saint Petersburg
Circulation 35,000
Sister newspapers The Moscow Times, The Kazan Herald
Website sptimes.ru

The St. Petersburg Times was a weekly newspaper issued in St. Petersburg, Russia. It served the expatriate community, tourists, and Russians interested in an international perspective on local and world affairs. Publication began in May 1993; publication was suspended on 24 December 2014.[1] The editorial staff tweeted that the situation was connected with the economic crisis in Russia and current legislative environment.[2]

The newspaper, and its sister The Moscow Times, which continues to be published, were published by Finnish Sanoma Oyj, publisher of Helsingin Sanomat in Helsinki.

History

The newspaper was founded by New Zealand writer Lloyd Donaldson (7 November 1963[3] – 26 of June 2010) and Russian novice entrepreneur Gregory Kunis. In 1992 they founded the publishing house Cornerstone.[4] In May 1993 the publishing house has released the first issue of the newspaper The St. Petersburg Press. The newspaper adopted its later name in 1996, when it was sold to Sanoma.[5]

The paper temporarily suspended publication after December 2014 due to worsening economic conditions in Russia and the staff were given paid leave in January 2015. The last editor, Simon Patterson, said that the website would continue to function.[6] The website stayed up until March 2015, after which it was usurped by The Moscow Times.

References

External links


This page was last edited on 27 February 2018, at 22:10.
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.