To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

The Herald and Weekly Times

From Wikipedia, the free encyclopedia

The old Herald and Weekly Times building in Flinders Street.
The old Herald and Weekly Times building in Flinders Street.

The Herald and Weekly Times Pty Limited (HWT) is a newspaper publishing company based in Melbourne, Australia. It is owned and operated by Rupert Murdoch's News Corp Australia (formerly News Limited), which purchased HWT in 1987.[1]

Newspapers

The HWT's newspaper interests date back to 1840 and the launch of The Port Phillip Herald. The company publishes the morning daily tabloid Herald Sun, which was created in 1990 from a merger of the company's morning tabloid paper, The Sun News-Pictorial, with its afternoon broadsheet paper, The Herald. The Herald had a 150-year history and The Sun News-Pictorial a 68-year history in Melbourne. HWT had bought The Sun News-Pictorial in 1925.

The HWT also publishes The Weekly Times, aimed at farmers and rural business.

The HWT bought a controlling stake in The Advertiser of Adelaide in 1929. From 1929 until 1987, HWT owned and operated Melbourne radio station 3DB. In 1929, 3DB along with 3UZ participated in experimental television broadcasts using the Radiovision system.[2] The Advertiser took a stake in The News two years later. The News was sold in 1949.

The HWT bought The West Australian in 1969, but sold it to Robert Holmes à Court in 1987 as part of the News Limited takeover.[3]

See also

  • HSV-7 (owned and operated by HWT from 1956 to 1986)
  • 3DB (owned and operated by HWT from 1929 to 1987)

References

  1. ^ Dean, Anabel; Deans, Alan; Wright, Lea (11 February 1987). "Winners And Losers In HWT Takeover". Sydney Morning Herald. p. 29. Retrieved 9 January 2012.
  2. ^ Australian TV – The First 25 Years by Peter Bielby, page 173. ISBN 0-17-005998-7
  3. ^ Hutcheon, Stephen (4 March 1987). "Rivkin Takes A Slice Of HWT". Sydney Morning Herald. p. 40. Retrieved 9 January 2012.


This page was last edited on 28 December 2020, at 07:08
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.