To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
Languages
Recent
Show all languages
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

The Evening Post (New Zealand)

From Wikipedia, the free encyclopedia

Blundell Bros Limited Head OfficeWillis Street, WellingtonPrinting and publishing is in the linked building at the rear fronting onto Boulcott Street. Returns for the 1928 general election are visible on the front of the building.
Blundell Bros Limited Head Office
Willis Street, Wellington
Printing and publishing is in the linked building at the rear fronting onto Boulcott Street. Returns for the 1928 general election are visible on the front of the building.
Before radio became common a crowd watches as election results are posted on the front of the Evening Post building
Before radio became common a crowd watches as election results are posted on the front of the Evening Post building

The Evening Post was an afternoon metropolitan daily newspaper based in Wellington, New Zealand. It was founded in 1865 by Dublin-born printer, newspaper manager and leader-writer Henry Blundell, who brought his large family to New Zealand in 1863.

With his partner from what proved to be a false-start at Havelock, David Curle, who left the partnership that July, Henry and his three sons printed with a hand-operated press and distributed Wellington's first daily newspaper, The Evening Post, on 8 February 1865. Operating from 1894 as Blundell Bros Limited his sons and their descendants continued the very successful business which dominated its circulation area.[1]

While The Evening Post was remarkable in not suffering the rapid circulation decline of evening newspapers elsewhere it was decided in 1972 to merge[2] ownership with that of the never-as-successful politically conservative morning paper, The Dominion, which belonged to listed Wellington Publishing Company Limited, within a new holding company — Independent Newspapers Limited.[1]

Wellington Publishing Company Limited had been, in 1964, the first part of the Rupert Murdoch international empire.

The last Post

The Evening Post's last publication was on the afternoon of 6 July 2002 and the next day the morning-published sister-publication, The Dominion, displayed its new name—The Dominion Post.[1]

At the end of June 2003 all the publishing business was sold to the Australia-based Fairfax and the proceeds invested in New Zealand's Sky Network Television Limited.

The Fairfax group continues to publish The Dominion Post.

References

This page was last edited on 30 May 2020, at 23:22
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.