To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

TVT (TV station)

From Wikipedia, the free encyclopedia

TVT
Tasmania
ChannelsAnalog: see table below
Digital: see table below
BrandingWIN
SloganNow You’re Talking
Programming
AffiliationsTen
Ownership
OwnerWIN Corporation Pty Ltd
(WIN Television TAS Pty Ltd)
History
First air date
23 May 1960; 60 years ago (1960-05-23)
Independent (23 May 1960 – 30 April 1994)
Nine Network (30 April 1994 – 30 June 2016)
Call sign meaning
TeleVision Tasmania
Technical information
ERPsee table below
HAATsee table below
Transmitter coordinatessee table below
Links
Websitewww.wintv.com.au

TVT is Tasmania's first television station, delivering its first official broadcast on 23 May 1960. The callsign stands for "TeleVision Tasmania". Unlike the commercial stations in Sydney, Brisbane, Melbourne, Adelaide, and later Perth, TVT held a monopoly in the Hobart market for many years (not unlike CTC in Canberra and NTD in Darwin).

Initially it broadcast from the Mount Wellington transmitter on VHF channel 6, to all of Hobart. Its broadcast licence area covered all of southern Tasmania, these areas being reached by various repeaters and retransmitters.

It continued to broadcast as TVT-6 until 1982, where it was bought by ENT, owner of Launceston station TNT-9. Both stations began broadcasting under the unified on-air identity of TasTV by 1985, thus becoming for the first time a statewide network. ENT also owned Vic TV in regional Victoria.

In 1988, TNT-9 was sold to Tricom Corporation (later Southern Cross Broadcasting), leaving TVT-6 continuing to service the south as TasTV. And with the dawn of statewide aggregation rising in the early 1990s, TasTV began its preparation, this time as the Nine Network affiliate for the state on the very moment it would restart broadcasts to Northern Tasmania thanks to aggregation. TasTV aired most Nine Network programs, some are the programs from Seven Network and Network Ten. It adopted Nine's idents and campaigns and a new slogan, First in Tasmania, in 1993, and the news service was reconfigured to that of Nine's.

The biggest change to Tasmanian television came in 1994 when aggregation occurred. This allowed both TasTV (TVT-6) and Southern Cross (TNT-9) to broadcast across the entire state and for the first time, give Tasmanians a choice of commercial stations. TasTV, now once again broadcasting all over the state, officially confirmed itself as the Nine Network affiliate and Southern Cross held dual Seven and Ten affiliations.

In October of that year, WIN Corporation bought ENT in a forced takeover and thus TasTV became WIN Tasmania, the state division of the growing regional network. It still uses the callsign TVT-6 for its Hobart and southern Tasmania licence.

In 2002, WIN Corporation and Southern Cross Broadcasting formed a joint venture company to broadcast a third commercial station, Tasmanian Digital Television, in a digital-only format as a Ten affiliate.

On 1 July 2016, as part of a wide national re-alignment of regional television, TVT swapped affiliations with TDT switching from Nine Network to Network Ten, but TVT rebroadcasts a feed of ATV-10 from Melbourne with local ads.

The station is affiliated with the metropolitan Network Ten and also broadcasts most of Ten's sub-channels (10 Bold, 10 Peach and TVSN).

Programming

WIN Television broadcasts its programming from Network Ten, including their regional signals of TEN, ONE and ELEVEN. WIN also broadcasts news, current affairs and sport programs such as Studio 10, Ten Eyewitness News First at Five, The Project and Ten Sport all over Tasmania.

WIN News Tasmania

WIN News produces a half-hour Tasmanian News bulletin seven days a week.

Weekend bulletins were previously discontinued on Sunday 26 June 2011 – they were replaced by simulcasts of the Melbourne edition of Nine News[1] until they were reintroduced on Saturday 14 July 2012.[2]

As part of the Ten affiliation swap deal, WIN News Tasmania moved to 6.00pm weeknights & 5.30pm on weekends, launching a new look.

Until the early 1980s, TVT broadcast Seven News from HSV-7 in Melbourne.[citation needed]

TVT simulcasts the weekday edition of 10 News First from ATV-10 in Melbourne, along with the weekend edition from TEN-10 in Sydney.

Reporters

  • Brent Costelloe (Sport Presenter)

Main Transmitters

Region served City Channels
(Analog/
Digital)
First air date ERP
(Analog/
Digital)
HAAT
(Analog/
Digital)
1
Transmitter Coordinates Transmitter Location
Hobart Hobart 6 (VHF)2
7 (VHF)
23 May 1960 200 kW
50 kW
1004 m
1004 m
42°53′42″S 147°14′10″E / 42.89500°S 147.23611°E / -42.89500; 147.23611 (TVT) Mount Wellington
North Eastern Tasmania Launceston 35 (UHF)2
42 (UHF)
30 April 1994 2000 kW
600 kW
844 m
839 m
41°23′30″S 147°25′36″E / 41.39167°S 147.42667°E / -41.39167; 147.42667 (TVT) (analog)
41°23′27″S 147°25′28″E / 41.39083°S 147.42444°E / -41.39083; 147.42444 (TVT) (digital)
Mount Barrow

Notes:

  • 1. HAAT estimated from http://www.itu.int/SRTM3/ using EHAAT.
  • 2. Analogue transmission ceased as of 9 April 2013 as part of the national conversion to digital-only television

References

  1. ^ WIN's Tassie turn off, The Mercury, 25 June 2011
  2. ^ Local bulletins return, The Mercury, 12 July 2012

External links

This page was last edited on 15 November 2020, at 14:16
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.