To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

TRT World
TRT World logo.svg
Broadcast areaWorldwide
SloganWhere News Inspires Change.
HeadquartersIstanbul, Turkey
Programming
Language(s)English
Picture format16:9
Ownership
OwnerTurkish Radio and Television Corporation (TRT)
History
Launched18 May 2015
(test broadcast)
30 June 2015; 5 years ago (2015-06-30)
Links
WebsiteTRTWorld.com
Availability
Streaming media
trtworld.comWatch live

TRT World is a Turkish state international news channel broadcast 24 hours per day in English. The news channel is based in Istanbul. It provides worldwide news and current affairs focusing on Turkey, Europe, Western and Southern Asia.[1] In addition to its Istanbul headquarters, TRT World has broadcast centres in Washington D.C., London, and Singapore.

TRT World is part of Turkey's public broadcaster, the Turkish Radio and Television Corporation, and is a member of the Association for International Broadcasting.

Notable staff

Programs

In addition to those listed below, TRT World runs various once-off documentaries. Current programmes on the channel are:

  • Beyond the game

A daily sport show

  • Money Talks

A daily finance programme hosted by Azhar Sukri, featuring TRT World's Editor at Large, Craig Copetas with in-depth reports and analysis,

  • Roundtable

Hosted by David Foster. Roundtable is a discussion programme where guests debate the news.

  • Showcase

A daily arts and culture show.[2]

  • The Newsmakers

The Newsmakers, hosted by Ali Aslan[3] is TRT World's flagship current affairs programme, featuring reports and interviews.

  • Compass

A monthly documentary series filmed globally. Compass is an exploration of issues through art, culture and creativity.

  • Double-Check

A weekly show double checking various news stories from the week. Turkish-Australian journalist Omer Kablan[4] is the presenter and writer for the show.

Awards and nominations

In 2018 TRT World was nominated in 5 categories at the Drum Online Media Awards:

  • Social Media Team of the year[5]
  • Technology Leader of the year[6]
  • Breaking News Story of the year[7]
  • App of the year[8]
  • Technical Innovation of the year[9]

Press freedom and neutrality

The network has received criticism for failing to meet accepted journalism ethics and standards for independence and objectivity, with some commentators especially in the West calling it a mouthpiece or propaganda arm of the Erdoğan administration.[10][11][12] TRT World has stated that it is financially and editorially independent from the Turkish government, and that its news gathering and reporting activities are just like those of other publicly-funded broadcasters around the world, with a mission to show a non-Turkish audience events from Turkey's viewpoint.[13][14][12] However, according to Reporters Without Borders, Turkey in 2020 ranked 154th out of 179 countries in press freedom.[15]

In March 2020, the United States Justice Department required TRT World's Washington operation to register as an agent of the Government of Turkey, engaged in political activities, under the anti-propaganda Foreign Agents Registration Act. TRT World's arguments that it is independent were rejected by the US officials, who found that the Turkish government "exercises direction and control of TRT by regulation and oversight, and by controlling its leadership, budget, and content."[14] Apart from some Russian and Chinese networks, other state-funded media including the Qatari-backed Al Jazeera had not been determined to be foreign-government agents.[16]

In a 2019 op-ed in The Washington Post, Middle East media expert Steven Stalinsky called TRT World "a propaganda arm of Turkish President Recep Tayyip Erdogan's regime", similar to the Russian RT News network. He notes that the channel offered only enthusiastically promotional coverage of the Turkish military's Operation Peace Spring in Syria, while according to the Committee to Protect Journalists, the government banned critical news coverage domestically. Stalinsky urges human rights activists, journalists, and others not to appear on and legitimize the network's shows, just as they would not appear on RT.[11]

Following the 2016 Turkish coup attempt, some journalists who had recently joined the company resigned.[17][18] One of those who resigned said: "I no longer hold out any hope that this channel will become what I wanted it to become (...) After the coup, it became very apparent that the channel had no intention of actually covering it properly, in a professional, international broadcast standard." The managing editor at the time said that he "never received a phone call from Ankara trying to frame the broadcast or give them talking points."[19]

More recently as of March 2020 with the Evros border crisis, TRT World and other Turkish media have in a way, accelerated on producing fake news according to the Greek government, as was also mentioned by Prime Minister of Greece Kyriakos Mitsotakis in a CNN interview twice,[20] stating that the reports all come from Turkish media and other unknown sources aiming to discredit the Hellenic Coast Guard and Hellenic Armed Forces efforts with propaganda videos. TRT World claims that they have killed migrants or send the already living refugees from the islands back to Turkey, which all were denied.[21] With the current east-Mediterranean crisis as of August 25, 2020,[22] TRT World has shown to heavily rely on anti-Greek propaganda, specifically not giving full story coverage or just picking specific parts out of events again to attack the EU and specifically to harm Greece.

See also

References

  1. ^ Sigismondi, Paolo (25 July 2019). World Entertainment Media: Global, Regional and Local Perspectives. Taylor & Francis. pp. 256–. ISBN 978-1-351-60370-6.
  2. ^ "In TRT World's 'Showcase,' arts coverage goes global". DailySabah. Retrieved 21 July 2017.
  3. ^ https://mobile.twitter.com/aslantv?lang=en
  4. ^ https://www.instagram.com/p/CEzf5cLpmQf/?igshid=1lk15x0jmcuu6
  5. ^ "Online Media Awards 2018". The Drum Awards. 31 October 2017. Retrieved 22 April 2018.
  6. ^ "Online Media Awards 2018". The Drum Awards. 31 October 2017. Retrieved 22 April 2018.
  7. ^ "Online Media Awards 2018". The Drum Awards. 31 October 2017. Retrieved 22 April 2018.
  8. ^ "Online Media Awards 2018". The Drum Awards. 31 October 2017. Retrieved 22 April 2018.
  9. ^ "Online Media Awards 2018". The Drum Awards. 31 October 2017. Retrieved 22 April 2018.
  10. ^ Asani, Rose (18 November 2016). "President Erdogan's media mouthpiece aims to woo the west". The Spectator. Retrieved 11 May 2020.
  11. ^ a b Stalinsky, Steven. "Opinion - This Turkish TV network is Erdogan's propaganda arm. U.S. experts should stop appearing on it". The Washington Post. Retrieved 10 May 2020.
  12. ^ a b Roettgers, Janko (22 November 2017). "How Turkey's TRT World Wants to Win Over U.S. Online Video Viewers (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved 6 April 2018.
  13. ^ Srivastava, Mehul; Mance, Henry. "Turkish TV station aims to switch western views". Financial Times. Retrieved 27 January 2018.
  14. ^ a b Schaffer, Aaron (19 March 2020). "Justice Department ordered Turkish TV station to register as foreign agent". Al-Monitor. Retrieved 10 May 2020.
  15. ^ "2020 World Press Freedom Index". Reporters Without Borders. Retrieved 11 May 2020.
  16. ^ Schaffer, Aaron (18 March 2020). "Turkey's public broadcaster registers as foreign agent". Al-Monitor. Retrieved 10 May 2020.
  17. ^ "TRT World Ceo İbrahim Eren: We will tell the truth, even if it is inconvenient or disturbing". Daily Sabah. Retrieved 17 May 2017.
  18. ^ Scott, Alev (22 August 2016). "Turkish journalists seek refuge abroad post-coup". Newsweek. Retrieved 17 May 2017.
  19. ^ Nissenbaum, Dion (12 August 2016). "After Turkey's Failed Coup, a State-Owned TV Station Tilts". The Wall Street Journal. ISSN 0099-9660. Retrieved 17 May 2017.
  20. ^ "Greek PM to Turkey: 'Stop the provocations, let's start talking'".
  21. ^ "Europe's migrant crisis is worsening during the pandemic. The reaction has been brutal".
  22. ^ "NATO allies are facing off in the Eastern Mediterranean. The conflict could entangle the entire region".
This page was last edited on 1 October 2020, at 09:27
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.