To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

Sports Time
LaunchedApril 2, 1984 (1984-04-02)
ClosedMarch 31, 1985 (1985-03-31)
Owned byAnheuser-Busch
Multimedia Inc.
Tele-Communications Inc.
Slogan"Mid-America's Sports Network"
"We're Playing the Games You Don't Want to Miss"
CountryUnited States
LanguageAmerican English
Broadcast areaMidwestern United States
HeadquartersSt. Louis, Cincinnati

Sports Time was a regional sports network in the United States of America. It was owned by a limited partnership headed by Anheuser-Busch and was launched on April 2, 1984. Sports Time was available in 15 states from Colorado to West Virginia.

History

On July 18, 1983, the network was announced as a joint venture of Anheuser-Busch, Multimedia, Inc. (which notably owned TV stations KSDK and WLWT in the network's coverage footprint along with cable systems), and cable company Tele-Communications Inc..[1] The cornerstone of the network's coverage would be games of the St. Louis Cardinals (then owned by the brewery), Kansas City Royals and Cincinnati Reds baseball teams. The network soon added Big Eight Conference college basketball,[2] as well as St. Louis Blues hockey, Kansas City Kings basketball,[3] a limited schedule of American Association minor-league baseball contests, and other collegiate and regional events.[4] A two-year deal was reached to add Mid-American Conference basketball in December 1983,[5] while Major Indoor Soccer League action (with five teams in the service area) was also added.[6] The network maintained offices at 900 Walnut Street in St. Louis, near Busch Memorial Stadium,[4] and Cincinnati facilities in the former WLWT studios at 2222 Chickasaw Street.[7]

Sports Time was offered as a premium service that cost cable subscribers an additional $10 to $12 a month once it launched on April 3, 1984. That same day, Sports Time added the Cleveland Indians with a package of 25 to 30 games a year for two seasons, though the agreement did not cover Cleveland itself[8] and Sports Time had no distribution in northeast Ohio.[9] A month later, the Missouri Valley Conference signed a deal for college basketball telecasts on Sports Time.[10]

Sports Time showed Reggie Jackson's 500th career home run on September 17, 1984. The Royals were playing the California Angels in Anaheim, California that night.

Distribution challenges

Sports Time was dogged throughout its year on air by distribution challenges. While not as acute as those faced by other premium sports cable channels, such as the short-lived Sportsvue in Wisconsin, issues cropped up. Warner Amex cable in the St. Louis area drew Sports Time's ire by making the channel available only to those who had "Super Qube" service, in violation of the contract between the two.[11] Tavern owners in the St. Louis area also complained of high rates being charged to show Sports Time in their establishments.[12]

In October 1984, eager to increase circulation beyond its 45,000 subscribers in order to make the channel more attractive to advertisers, Sports Time allowed cable companies outside of the Cincinnati, Kansas City and St. Louis media markets the ability to place it in their basic lineups.[13] The venture was losing money, and fast: Multimedia cut its third-quarter earnings forecast because of Sports Time-related losses,[13] and Sports Time lost $2.9 million in one quarter.[14]

Closure

It seemed like Sports Time might be able to survive for 1985. In February, it announced its plans to telecast 112 Cardinals and Royals contests for the 1985 baseball season[15]—in which both teams reached the World Series—and the company was set to fill a distribution hole in St. Louis County, Missouri, when two holdout cable systems with 71,000 subscribers agreed to sign on.[16] The network also considered shrinking its coverage footprint to Missouri and neighboring states and focusing on the Royals and Cardinals.[17]

However, on February 28, 1985, Anheuser-Busch announced that Sports Time would go dark on March 31.[18] It had 42,000 subscribers at closure[17]—including 15,000 in St. Louis, 9,000 in Kansas City, and 3,000 in Cincinnati[18]—when the network had said at launch that it needed 200,000.[17] The timing of the closure allowed the venture to avoid paying rights fees to the Cardinals and Royals for the coming baseball season.[17] Estimates indicated that the network lost more than $1 million per month.[18] Management with the Cardinals was caught by surprise at the news of the channel's folding.[18]

Programming

Sports Time was a part-time channel, which aired in the evenings and from noon on weekends; Anheuser-Busch leased the rest of the Satcom III-R satellite transponder's air time to the Financial News Network. FNN aired during the business day. When Sports Time went under, A-B partnered with FNN to create SCORE. While SCORE was a national service, A-B contributed sets used on Sports Time programming and four on-air personalities that hosted its studio programming: Bill Brown, Byron Day, John Loesing and Todd Donoho.[19]

In addition to its professional and collegiate programs, Sports Time broadcast the exhibition game between the United States Olympic basketball team against a group of National Basketball Association players, which was played at the Hoosier Dome in Indianapolis on July 9, 1984; the game drew a crowd of 67,678, which was the largest to see a basketball game in the United States at the time.[20]

Sports Time also produced studio programming, including its sports news program Sports Desk: it cut back its studio productions in January 1985 in an attempt to contain costs.[18]

Later regional sports networks

The Cardinals, Royals and Reds all would return to cable television, some sooner than others.

In 1986, the Cardinals Cable Network was established, operating as a premium service and broadcasting 50 games a year.[21] The Cardinals ended the cable arrangement after the 1989 season.[22] Prime Sports, predecessor to Fox Sports Midwest, began carrying games of the Cardinals and Blues in the 1994–95 season.[23]

The Royals would not appear on cable again until signing a deal with Fox Sports in 1997.[24]

The Reds almost aired a "Reds Vision" pay-per-view service in 1986, but the 25-game package was canceled before Opening Day; another proposal failed in 1989.[25] SportsChannel Cincinnati, the predecessor to Fox Sports Ohio, began carrying Reds games in 1990.[26]

References

  1. ^ Broeg, Bob (July 19, 1983). "Court To Decide Limits Of 'Sports Cable'". St. Louis Post-Dispatch. p. 1C. Retrieved November 10, 2019.
  2. ^ "Big Eight signs pact to televise cage games". Springfield News-Leader. August 20, 1983. p. 3C. Retrieved November 10, 2019.
  3. ^ Eddlemon, Marty (December 22, 1983). "You must pay to see them play on Sports Time". Springfield Leader & Press. p. 1C. Retrieved November 10, 2019.
  4. ^ a b Horrigan, Kevin (December 11, 1983). "How Much Beer Can A Tractor Pull?". p. 1F. Retrieved November 10, 2019.
  5. ^ "MAC Signs Cable Deal". Ludington Daily News. Associated Press. December 8, 1983. p. 10. Retrieved November 10, 2019.
  6. ^ "Sports Time Cable To Carry Steamers". St. Louis Post-Dispatch. March 30, 1984. p. 2D. Retrieved November 10, 2019.
  7. ^ "Channel 5 Splits Sports Duties Between Early, Late Newscasts". Cincinnati Enquirer. March 28, 1984. p. E-8. Retrieved November 10, 2019.
  8. ^ "Tribe signs TV pact". Dayton Daily News. April 4, 1984. p. 12. Retrieved November 10, 2019.
  9. ^ "Sports Time has Indians, no area link". Akron Beacon Journal. April 9, 1984. p. C4. Retrieved November 10, 2019.
  10. ^ "Valley coaches vote for clock". Springfield Leader & Press. May 15, 1984. Retrieved November 10, 2019.
  11. ^ Mink, Eric (April 9, 1984). "Dreary British drama on 11". St. Louis Post-Dispatch. p. 7D.
  12. ^ Ahmed, Safir (May 31, 1984). "Cable Channel May Cut $120 Monthly Tavern Fee". Retrieved November 10, 2019.
  13. ^ a b "In Brief" (PDF). Broadcasting. October 8, 1984. p. 128. Retrieved November 10, 2019.
  14. ^ "Fifth Estate quarterly report" (PDF). Broadcasting. November 12, 1984. p. 76. Retrieved November 10, 2019.
  15. ^ "Network to air Royals, Cards games". The Daily News. February 13, 1985. p. 8E. Retrieved November 10, 2019.
  16. ^ Mink, Eric (February 25, 1984). "'Bunny's Tale' Hops On TV Trail". St. Louis Post-Dispatch. p. 5E. Retrieved November 10, 2019.
  17. ^ a b c d Craig, Jack (March 8, 1985). "Major league hangup?". Boston Globe. p. 46. Retrieved November 10, 2019.
  18. ^ a b c d e Mink, Eric (March 1, 1985). "Sports Time Cable To End Operations March 31". St. Louis Post-Dispatch. p. 1C. Retrieved November 10, 2019.
  19. ^ "What's the SCORE" (PDF). Broadcasting. September 2, 1985. p. 8. Retrieved November 10, 2019.
  20. ^ Mink, Eric (July 9, 1984). "Maybe We're Not So Bad". St. Louis Post-Dispatch. p. 5F. Retrieved November 10, 2019.
  21. ^ "Cardinals On Cable". November 23, 1985. Retrieved November 10, 2019.
  22. ^ Caesar, Dan (October 29, 1989). "New TV Deal Yields Cards A Bonanza". St. Louis Post-Dispatch. p. 17D. Retrieved November 10, 2019.
  23. ^ Caesar, Dan (December 3, 1993). "Cards To Be On KPLR And Cable". Retrieved November 10, 2019.
  24. ^ "Fox Sports Rocky Mountain has reached..." The Salina Journal. January 23, 1997. p. D2. Retrieved November 10, 2019.
  25. ^ Kiesewetter, John (March 3, 1989). "Reds once more dodge the pay-per-view pitch". Cincinnati Enquirer. p. D-14. Retrieved November 10, 2019.
  26. ^ Kiesewetter, John (January 25, 1990). "Reds sign 3-year deal to add cable broadcasts". Cincinnati Enquirer. pp. A-1, A-16. Retrieved November 10, 2019.
This page was last edited on 20 November 2019, at 23:03
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.