To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

Sky Entertainment

From Wikipedia, the free encyclopedia

Sky Entertainment
Broadcast areaSweden, Norway, Denmark, Finland
Ownership
OwnerBritish Sky Broadcasting
History
LaunchedSeptember 15, 1997
ClosedFebruary 14, 1999

Sky Entertainment was a television channel owned by British Sky Broadcasting which was broadcast to the Scandinavian countries.

The channel was the result of an agreement between Telenor CTV and British Sky Broadcasting made in March 1997, which meant Telenor would be able to broadcast two channels produced by BSkyB to their subscribers in Scandinavia.[1][2]

Sky Entertainment was launched in September 1997 along with Sky News & Documentaries (which relayed programmes from Sky News, The Computer Channel and National Geographic Channel). It carried programming from several British channels, most notably those operated by Granada Sky Broadcasting. At launch, the channels carried were:

Channel Time (CET)
CMT Europe 02.00-10.00
Granada Good Life 10.00-19.00
Granada Plus 19.00-00.00
Granada Men & Motors 00.00-02.00

The channel shared its analogue transponder on Intelsat 707 with DR2 which was broadcasting between 5 p.m. and 1 a.m., meaning the programmes of Granada Plus weren't available to analogue viewers.[3]

The channels were broadcast on the 1 degree west frequency as a part of the CTV package.

After CMT Europe closed down in 1998, it was replaced by Video Zone.[4]

References

  1. ^ "Tilspisset kamp om TV-distribusjon". Digi.no. March 7, 1997.
  2. ^ "Telenor i SKYene". IT-avisen. March 10, 1997.
  3. ^ "MediaScan/Sweden Calling DXers 2279 Part 1". September 15, 1997.
  4. ^ "SATCO DX – Updates 980330-980405". www.sat-net.com.
This page was last edited on 28 November 2020, at 18:32
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.