To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
Show all languages
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.


From Wikipedia, the free encyclopedia

Research ch us.png
CountryUnited States
LaunchedNovember 1996; 25 years ago (1996-11)
Closed31 August 2010; 12 years ago (2010-08-31)

ResearchChannel was an American educational cable television network operated by a consortium of universities, foundations, government agencies, corporations, and learned societies. It began broadcasting in 1996 and discontinued operations in 2010.

ResearchChannel studios were located at Kane Hall in Seattle
ResearchChannel studios were located at Kane Hall in Seattle


ResearchChannel was established in 1996 under the name Research TV by a group of American universities.[1][2] Its studios were physically located at the University of Washington's Kane Hall throughout its existence.[1] Participating institutions produced and provided original programming highlighting their research and innovations to air on the station and also provided funding.[3]

During its early existence, a period which predated YouTube, ResearchChannel partnered with Google to make its programs available for free download.[3] It also collaborated with companies such as Microsoft to help advance what were then new video technologies, such as high definition web streaming.[3]

In March 2010 the University of Washington – which had heavily subsidized the network by providing its physical space, satellite uplink, website maintenance, and studio staff – announced it would end its support of ResearchChannel. The network went off-air at the end of August 2010.[citation needed]


ResearchChannel was carried on channel 9400 of the Dish Network as well as cable television channels in select American markets.[3][4] It also aired over-the-air on several terrestrial television stations: KAMU-TV (College Station, Texas), KWSU-TV (Pullman, Washington), KYES-TV (Anchorage, Alaska), KUJH-LP (Lawrence, Kansas), and WPSU-TV (State College, Pennsylvania).[citation needed]


The board of directors of ResearchChannel, as of 2007, consisted of Rita R. Colwell, David L. Evans , Ron Johnson, Ann Moore, James J. O'Donnell, Steve Smith, Ann Stunden, and Marshall Turner.[5]

Member institutions of ResearchChannel included the American Meteorological Society, the National Institutes of Health, Rutgers University, the National University of Singapore, Stanford University, Tulane University, the University of Chicago, Yale University, the University of Pennsylvania, Internet2, the California Institute for Telecommunications and Information Technology, the National Science Foundation, Microsoft, IBM, and the Howard Hughes Medical Institute, among others.[6]


  1. ^ a b "OSU Show Debuts on ResearchChannel". Corvallis Gazette. June 12, 2004. Retrieved September 18, 2019 – via required)
  2. ^ Mardis, Marcia A. (2014). The Collection's at the Core: Revitalize Your Library with Innovative Resources for the Common Core and STEM. ABC-CLIO. p. 123. ISBN 9781610695053.
  3. ^ a b c d Rivedal, Karen (May 21, 2006). "UW Active in Growing Cable Channel on Research". Wisconsin State Journal. Retrieved September 18, 2019 – via required)
  4. ^ "New Channel Coming to Cable Provider". Los Angeles Times. August 23, 2006. Retrieved September 18, 2019 – via required)
  5. ^ "Board of Directors". ResearchChannel. Archived from the original on July 13, 2007. Retrieved September 18, 2019.
  6. ^ "ResearchChannel Members". ResearchChannel. Archived from the original on January 18, 2009. Retrieved September 18, 2019.

External links

This page was last edited on 13 February 2022, at 16:56
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.