To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

Record News
Logo of Record News.jpg
TypeBroadcast television network
CountryBrazil
StationsRecord News SP
Record News SC[1]
HeadquartersSão Paulo, Brazil
Programming
Language(s)Portuguese
Picture format
Ownership
OwnerGrupo Record
ParentRecordTV
Rede Família
Key peopleLuiz Cláudio Costa
(CEO)
History
LaunchedSeptember 27, 2007 (2007-09-27)
FounderEdir Macedo
Former namesTV Morada do Sol
Rede Mulher
Links
Websiter7.com/recordnews
Availability
Terrestrial
List

Record News (formerly known as Rede Mulher) is the first 24-hour free-to-air terrestrial news channel in Brazil, and the third Brazilian news channel to be launched after GloboNews and BandNews TV. It is owned by RecordTV.

History

In 1953, TV Record started as the second Brazilian TV channel (the first was the extinct Rede Tupi). As the network celebrated its 54th anniversary, a new channel has been launched. This is the first Brazilian free-to-air and terrestrial news channel. The on air button was pushed at 8:15pm (Brasília time) by the then president Luiz Inácio Lula da Silva and Edir Macedo, the network's owner.

Through the Record Europa subsidiary, Record News is widely available across digital platforms in Portugal. It is mostly a simulcast of Record News in Brazil, with some local content.

Programming

Reality shows/Game shows

  • Car Motor Show
  • Duelo de Salões
  • X Smile Brasil

Controversy

Two days prior to the launch of Record News, the Vice-President of Organizações Globo, Evandro Guimarães, went to Brasilia to meet government officials, including the Communications Minister, Hélio Costa, accusing Rede Record of owning two television networks, Rede Record and Record News, inside the city of São Paulo. In Brazilian Law, it is illegal to own more than one television station in a city.[2]

When Guimarāes trip to Brasilia was revealed in a blog owned by the newspaper Folha de S. Paulo, Rede Record attacked Rede Globo in an editorial in its national news broadcast, Jornal da Record, accusing Rede Globo of trying to rescue its monopoly on the media and news, and also claiming that Rede Globo was afraid of Record News because Rede Globo, which owns its own news channel Globo News, whis is only a payable cable channel, would lose advertising revenue from Globo News to Record News. Rede Record also said that Record News was located outside the city of São Paulo, so Record News was broadcasting legitimately. Rede Record also mentioned Rede Globo's past dealings which could be considered illegal and a crime in Brazilian law, and Rede Globo's relationship with Brazil's military dictatorship. Rede Globo also claimed it was representing another television rival, Rede Bandeirantes, but Rede Record responded that Rede Bandeirantes owns two channels in Sāo Paulo.

Rede Globo responded to Rede Record's attack by saying it had no merits, it had no proof that Rede Globo had done anything illegal in the past, and Rede Record was just jealous of Rede Globo's high ratings.

Slogans

  • 2007–2014: Jornalismo 24 horas de plantão (Journalism 24 hours on call)
  • 2014–2016: A líder em notícias (The leader in news)
  • 2016–present: Informação para você crescer (Information for you to grow)

References

  1. ^ Record News SC. ricmais.com.br/sc/record-news. Retrieved December 22, 2017.
  2. ^ Observatório da Imprensa. "Record e Globo trocam acusações" (in Portuguese). Archived from the original on 2014-02-26. Retrieved December 22, 2017.

External links

This page was last edited on 31 May 2022, at 17:31
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.