To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

RTVI
CountryUnited States
Germany
Israel
Broadcast areaWorldwide
HeadquartersMoscow[1]
New York[2][3]
Ownership
OwnerMikayel Israyelyan[4]
History
Launched1 January 1997
Former namesNTV International (1997–2002)
Links
Websitertvi.com

RTVI is a global Russian-speaking multi-platform media, which includes a news website (about 4 million users per month) and other digital platforms (2.7 million subscribers): 6 YouTube channels, 2 Telegram channels and accounts in all major social networks. Today, RTVI broadcasts in 159 countries, has more than 350 broadcasting operators around the world and 20 million viewers.[citation needed]

Old logo of RTVi
Subsidiary in Israel

YouTube Encyclopedic

  • 1/4
    Views:
    4 262
    63 668
    1 263
    67 559
  • Abby Stein on Russian TV (RTVi) - Эбби Штейн на русском ТВ
  • Faatiha Aayat | My Interview with Russian Television RTVI on behalf of my organization CHIL&D.
  • NTV Russian TV Ectaco jetBook Segment Part 2
  • Russian TV series | Easy Russian 27

Transcription

History

1990s - Early Years

Ownership

The channel was founded in 1997 by Vladimir Gusinsky as a part of NTV channel.[5] RTVI was owned by Russian businessman Ruslan Sokolov who bought the channel from its founder Vladimir Gusinsky in 2012. A group of Israeli private investors purchased RTVI International channel in 2017. In October 2019, the Armenia-born American Mikayel Israyelyan (Russian: Микаель Исраелян) was named the new owner of RTVI.[4]

2000s - Ownership Changes

In the early 2000s, RTVI experienced changes in ownership. Notably, Kiselev sold a majority stake in the network to a group of Russian and foreign investors. These ownership changes brought about shifts in editorial direction and programming. Some critics claimed that the network's independence was compromised during this time, with some content being seen as influenced by the interests of the new owners.

2010s - Broader Coverage

Throughout the 2010s, RTVI continued to expand its coverage of Russian and international news, political analysis, and cultural content. The network aimed to address a diverse range of topics relevant to the Russian-speaking community worldwide.

Editorial and Political Controversies

RTVI, like many media organizations, faced controversies related to editorial independence and political influence. Accusations of bias, censorship, and control from external sources have periodically surfaced. Some incidents led to debates about the network's credibility and objectivity.[citation needed]

Diaspora Engagement

RTVI has been particularly significant in its engagement with the Russian-speaking diaspora, providing them with news, cultural programs, and a connection to their homeland. This aspect of RTVI's mission has contributed to its popularity among Russian-speaking communities abroad.

Online Presence

Like many modern media outlets, RTVI expanded its online presence, making its content accessible to a global audience via the internet. This move allowed the network to reach a wider range of viewers and engage with them through digital platforms.

Staff

RTVi's News Director till June 2020 was Ekaterina Kotrikadze. Russian journalist Alexey Pivovarov was appointed editor-in-chief in 2016. Pivovarov remained in this position till 25 June 2020.[4][6] On 10 March 2022, the general producer of RTVI Sergey Shnurov announced the temporary termination of cooperation with RTVI.[7]

References

  1. ^ Maksim Gorozhanko (2022-08-09). "Телеканал, связанный с «Ростехом», продолжает вещание в США • «Агентство»". «Агентство» (in Russian). Retrieved 2023-06-22.
  2. ^ "RTVI разрешили вещать на Украине. С 2018 года телеканал был под запретом". rtvi.com. Retrieved 2023-05-14.
  3. ^ "Телеканал RTVi". kommersant.ru. Retrieved 2023-05-14.
  4. ^ a b c Сотников, Даниил (Sotnikov, Daniil); Чуракова, Ольга (Churakova, Olga); Баданин, Роман (Badanin, Roman); Рубин, Михаил (Rubin, Mikhail); Сурначева, Елизавета (Surnacheva, Elizabeth) (25 December 2019). "Друзья по особым поручениям. Рассказ о том, как Сергей Чемезов связался с либералами" [Friends on special missions. The story of how Sergey Chemezov got in touch with liberals]. Проект Медиа (Proekt) (in Russian). Retrieved 30 December 2019.{{cite news}}: CS1 maint: multiple names: authors list (link)
  5. ^ New owner
  6. ^ "Алексей Пивоваров покидает пост главного редактора RTVI" [Alexey Pivovarov leaves the post of editor-in-chief of RTVI]. rtvi.com (in Russian). 2020-06-25. Retrieved 2023-02-23.
  7. ^ "Сергей Шнуров временно сложил с себя обязанности генерального продюсера RTVI" [Sergey Shnurov temporarily resigned from his duties as the general producer of RTVI]. rtvi.com (in Russian). 2022-03-10. Retrieved 2023-02-23.

External links

This page was last edited on 15 August 2023, at 20:49
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.