To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

RTP Internacional

From Wikipedia, the free encyclopedia

RTP Internacional
RTP Internacional 2016 (Reduced Version).svg
CountryPortugal
Broadcast areaEurope
North America
South America
Australia
Asia
Middle East
Africa
Programming
Picture format576i (16:9 SDTV)
Ownership
OwnerRádio e Televisão de Portugal
Sister channelsRTP1
RTP2
RTP3
RTP Desporto
RTP Memória
RTP Açores
RTP Madeira
RTP África
History
Launched10 June 1992; 29 years ago (1992-06-10)
Links
WebsiteRTPi
Availability
Terrestrial
Digital terrestrial television (Andorra)Channel 28
Streaming media
RTP PlayRTP Internacional

RTP Internacional (RTPi) is a Portuguese free-to-air television channel owned and operated by state-owned public broadcaster Rádio e Televisão de Portugal (RTP). It is the company's international television service, and is known for broadcasting a mix of programming from other RTP's channels, together with special Contacto programmes aimed at Portuguese communities in Europe, Africa, the Americas, as well as Macao and East Timor.

History

The former RTP International logo.
The former RTP International logo.

It first started broadcasting via satellite in Europe on 10 June 1992 (Portugal Day). It soon expanded into Africa, where it reached audiences in Portuguese-speaking countries, as well as Canada, United States, Brazil and into Asia. It is also available on the Internet, via a subscription to the service JumpTV or with Octoshape.

On 7 January 1998, RTPi ceased terrestrial broadcasting to Portuguese-speaking countries in Africa, and was replaced by a new separate service, called RTP África, which was available as a terrestrial TV service in some countries, as well as being available via satellite, but RTPi continues to broadcast in Angola and Mozambique. RTPi is carried by satellite television services across Africa in various countries such as South Africa, Namibia and Zimbabwe.

RTPi programming is also retransmitted by Teledifusão de Macau (TdM) in Macao, and by Televisão Timor Leste (TVTL) in East Timor, together with local broadcasts. In March 2005 it began 'time-shifting' its programming, with three separate schedules for the Americas, Europe, and Asia, so that viewers in different time zones could watch programmes at more convenient times.

In 2017, the TV and radio service – RTP Internacional and RDP, respectively – of RTP, as well as the Portuguese news agency Lusa, were suspended from operating in Guinea-Bissau. The measure was announced by Bissau-Guinean minister for the media, Vítor Pereira. He justified the decision with end of the contracts with RTP and Lusa. The Portuguese government considered the decision to be "unacceptable" and an "attack on freedom of expression,[1] while Reporters Without Borders condemned that same decision. Lusa was eventually allowed to operate in the country, but RTP Internacional and RDP were not.[2]

Distribution

RTP Internacional is available across all of North America for free via Galaxy 19 and Intelsat 805 [1]. It is also available as a pay service via Dish Network in the United States and Rogers Cable and NexTV (IPTV Platform) in Canada.

For years, the channel was carried in Australia and New Zealand via UBI World TV. In 2013, RTP Internacional returned to these countries via Luso Vision, which focuses on Portuguese, Brazilian and Chilean programming.

References

  1. ^ "RTP é suspensa na Guiné-Bissau | A Televisão". A Televisão (in European Portuguese). 1 July 2017. Retrieved 19 July 2017.
  2. ^ Group, Global Media (4 July 2017). "Repórteres Sem Fronteiras condena suspensão da RTP e RDP na Guiné-Bissau". O Jogo (in European Portuguese). Retrieved 19 July 2017.

External links

This page was last edited on 13 May 2022, at 15:30
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.