To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
Languages
Recent
Show all languages
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

Polsat News 2
Polsat News 2 2021 gradient.svg
CountryPoland
Broadcast areaPoland
NetworkPolsat
HeadquartersWarsaw, Poland
Programming
Language(s)Polish
Picture format576i (16:9 SDTV)
Ownership
OwnerCyfrowy Polsat
Sister channelsPolsat
Polsat 1
Polsat 2
TV4
TV6
Polsat News
Polsat Sport
Polsat Sport Extra
Polsat Sport News
Polsat Sport Fight
Polsat Café
Polsat Doku
Polsat Play
Polsat Film
Polsat Music
Polsat Romans
Polsat JimJam
History
Launched9 June 2014; 7 years ago (2014-06-09)
ReplacedPolsat Biznes
Former namesPolsat News+
Links
Websitewww.polsatnews.pl

Polsat News 2 is a Polish publicist-information television channel, which began broadcasting June 9, 2014 at 10 am, replacing Polsat Biznes. It complements the main sister channel Polsat News, with in-depth commentary. It broadcasts programs devoted to national, foreign, political, economic and cultural events.

Programming

The flagship program is To był dzień na świecie. In addition, the framework includes programs previously broadcast on Polsat Biznes, i.e. Zoom na giełdę, Biznes Informacje, Nie daj się fiskusowi oraz nowe: Prawy do Lewego, Lewy do Prawego, Rozmowa polityczna, WidziMiSię, Wysokie C, poŚwiata, Od redakcji, Pociąg do polityki, Fajka pokoju i Naczelni.

History

At the stage of preparation for launching and for the first less than two months of broadcasting, the channel was called Polsat News+. The plus sign was saved in the same way as in the Plus mobile logo, having the same owner. On July 31, 2014, the name was changed to Polsat News 2 due to a lawsuit filed by Polsat with ITI Neovision, the owner of the nc+ platform.[1] Since ITI Neovision has the plus sign (taken from its main shareholder Canal+) all its own channels, the District Court has decided to secure the suit for the duration of the ongoing process by ordering Polsat to change its name. In November 2014, the Court of Appeal reviewed Polsat's appeal and overturned the previous decision, allowing the channel to be restored to its current name. Polsat has not yet decided on a possible renaming of the channel.[2] In December 2014 the District Court in Warsaw issued a judgment which dismissed the suit nc+ in its entirety, but the verdict is not legally binding.[3] However, the Court has forbidden the platform to use the "+" symbol in the name of the channel Polsat News+ and the program "+ Kultura". In addition to the prohibition, the court ordered the TV station falsity to announce that it can not use the + sign in its channels.

The logo was changed again, on August 30th, 2021, with the major rebranding of Polsat, including Polsat News 2, Polsat News’s sister channel.

References

  1. ^ Pallus, Patryk (2014-08-01). "Spór prawny Polsatu i nc+. Polsat News+ zmienia nazwę na Polsat News 2". wirtualnemedia.pl. Retrieved 2014-08-01.
  2. ^ "Polsat może na razie wrócić do nazwy Polsat News+" (in Polish). WIRTUALNEMEDIA.PL. 2014-11-18. Retrieved 2014-11-18.
  3. ^ "Polsat wygrał w sądzie z nc+. Może używać nazwy Polsat News+" (in Polish). Wirtualnemedia.pl. 2014-12-19. Retrieved 2014-12-19.

External links

This page was last edited on 19 September 2021, at 18:26
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.