To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

O Globo
Masthead of Folha de S.Paulo

TypeDaily newspaper
FormatBroadsheet
Owner(s)Grupo Globo
Founder(s)Irineu Marinho
PublisherInfoglobo
EditorAscânio Seleme
Opinion editorAluízio Maranhão
Photo editorJosé Roberto Serra
Founded29 July 1925; 96 years ago (1925-07-29)
Political alignmentConservatism[1][2][3]
Economic liberalism[4]
LanguagePortuguese
HeadquartersRua Irineu Marinho, 35, Rio de Janeiro, RJ 20230-023
CountryBrazil
Circulation320,374 (average circulation in the first quarter of 2015)[5]
Websiteoglobo.globo.com

O Globo (Portuguese pronunciation: [u ˈɡlobu], The Globe) is a Brazilian newspaper based in Rio de Janeiro. O Globo is the most prominent print publication in the Grupo Globo media conglomerate.[6]

Founded by journalist Irineu Marinho, owner of A Noite, it was originally intended as a morning daily to extend the newspaper interests of the company. In time, it became the flagship paper of the group. When Irineu died weeks after the founding of the newspaper in 1925, it was inherited by his son Roberto. At age 21, he started working as a trainee reporter for the paper and later became managing editor.

Roberto Marinho developed Grupo Globo (the conglomerate of media companies consisting of O Globo, TV Globo, Rádio Globo, Editora Globo and other subsidiaries) as Brazil's largest media group, entering radio in the 1940s and TV in the 1960s, and picking up other interests.

An active supporter of the military dictatorship that lasted from 1964 to 1985 in Brazil, O Globo is still considered a right-wing, conservative newspaper.[1]

Awards

Political alignment

It has been characterized by supporting the military during the process of political opening in Brazil during the 1980s. It has also been involved in other conflicts for misrepresenting information about popular demonstrations.[7]

An active supporter of the military dictatorship that lasted from 1964 to 1985, O Globo is still considered a right-wing and conservative newspaper.[1]

It follows a strongly liberal line in economic terms, having been a stubborn oppositionist to the progressive governments of Luiz Inacio Lula da Silva and Dilma Rousseff.[8]

Censorship

In 1994, just a day before the premiere in Brazil of the British documentary Beyond Citizen Kane, at the Rio de Janeiro Modern Art Museum, the Military Police confiscated the copy of the film, obeying a court warrant in response to a suit filed by Globo. The film explored the establishment of Rede Globo, the largest television broadcaster in the country, and its ties to the military dictatorship of the period. The director of the museum was threatened with a heavy fine in case of disobedience. Due to the public outcry about the censorship, the Secretary of Culture of Rio de Janeiro was fired three days after the incident.[9]

In 1995, Globo requested in court the confiscation of copies available at the library of the University of São Paulo, but the claim was overruled. The film was restricted to University groups until the 2000s. Globo's attempt to prevent release of the film in Brazil proved to be a failure following the Internet boom in the 2000s. Through the 1990s, the film was illegally screened in universities and political groups without public notice, and later it went "viral" on the Internet.

Printing plant located in Duque de Caxias.
Printing plant located in Duque de Caxias.

On 20 August 2009, the newspaper Folha de S. Paulo reported that Rede Record bought the broadcasting rights of the documentary for less than US$20,000. This followed a series of mutual attacks between Globo and Record because of Globo's reporting of a Public Ministry investigation of Edir Macedo and other high-profile members of the Universal Church of the Kingdom of God. Macedo has owned Rede Record since 9 November 1989.

References

  1. ^ a b c https://www.researchgate.net/publication/295247794_Protesting_the_Paradigm_A_Comparative_Study_of_News_Coverage_of_Protests_in_Brazil_China_and_India Research Gate – A Comparative Study of News Coverage of Protests in Brazil, China and India
  2. ^ Autores, Vários; Lima, Fernando (21 February 2018). El Arte del Terror - Historia. ISBN 9781370402052.
  3. ^ "La impactante tapa del diario O Globo de Brasil - Diario Hoy en la noticia".
  4. ^ "O Globo".
  5. ^ Sacchitiello, Barbara (26 May 2015). "Circulação dos cinco grandes jornais cresce". Meio&Mensagem (in Portuguese). Retrieved 26 May 2015.
  6. ^ "Analysis". www.alexa.com. Retrieved 21 January 2020.
  7. ^ "Los 24 Periódicos de Izquierda y Derecha Más Importantes". 18 February 2020.
  8. ^ "O Globo".
  9. ^ "Documentário polêmico sobre a Globo completa dez anos" Archived 24 February 2010 at the Wayback Machine, O Estado de S. Paulo (8 August 2003).

External links

This page was last edited on 15 November 2021, at 23:26
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.