To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
Show all languages
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.

Nickelodeon (Pakistani TV channel)

From Wikipedia, the free encyclopedia

Broadcast areaPakistan
HeadquartersKarachi, Sindh, Pakistan
Picture format4:3 (576i, SDTV)
Owner( ARY Group ) M/s. ARY Communication (Pvt.) Ltd.
Sister channelsARY News
ARY Digital
ARY Musik
ARY Zindagi
Launched23 November 2006; 14 years ago (2006-11-23)
DWNCheck listings
AsiaSat 7frq. 4060 V
Streaming media
PTCL Smart TVChannel 21

Nickelodeon Pakistan or Nick Pakistan, is a pay Pakistani television channel. It is the Pakistani feed of Nickelodeon, which is operated by domestic media company ARY Group's Digital Network subsidiary under a brand licensing and programming agreement with ViacomCBS Networks EMEAA.[1] The network transmits over the AsiaSat 7 satellite to cable and satellite viewers in Pakistan and features some portions of the schedule dubbed or subtitled in Urdu, along with some content directly imported from its Indian sister network (owned by Viacom 18). It also occasionally licenses Western market children's films.

The channel used to be available as a free to air channel but became encrypted on satellite since 2015.


Nickelodeon Pakistan was launched on 23 November 2006 by ARY Digital Network, broadcasting to Pakistani viewers the channel is mainly in English with few programs being dubbed in Urdu like Drake & Josh before Nickelodeon Pakistans launch the Indian feed was aired from July 2002-November 2006.

In 2010 Nickelodeon Pakistan took on the network's current worldwide imaging, including its logo. Its website was sunset in early 2021, presumably as it heavily utilized the discontinued Adobe Flash graphics/video format, and it was deemed more cost-effective to utilize the network's Facebook page than build out an entirely new modern website.

Criticism and controversy

In 2005, the Pakistan Electronic Media Regulatory Authority issued an order regarding the ban of several non-private channels because programming which should have been dubbed into Urdu or used Urdu subtitles instead used Hindi terms and references blended into the local scripts or the networks carried all-Hindi versions imported from India outright.

In early 2010, PEMRA again issued a notice against children's networks and suspended the licenses of Nickelodeon and Cartoon Network, disallowing them from broadcasting. In the meantime, the Pakistani government pushed unsuccessfully for PTV or another domestic broadcaster to launch a children's network to replace private broadcasters in order to assure PEMRA compliance with language standards.

On 1 August 2011, the Minister for Information and Broadcasting, Firdous Ashiq Awan, announced the restoration of the Nickelodeon and Cartoon Network licenses, allowing their return to the air, though she expressed disappointment that a domestic Pakistani broadcaster would not step up to broadcast children's programming, nor PTV would launch one, and that PEMRA would accommodate the launch any such network.[2]

2016 temporary network suspension and further difficulties

In the aftermath of the 2016 Uri attack, PEMRA again focused on Nickelodeon Pakistan as the network had begun to share programming with Nickelodeon India due to cost concerns, both within ARY and Viacom, and felt ARY was shirking off PEMRA's orders in order to economize against their orders; this also included the return of Hindi-blended and all-Hindi content to the Nickelodeon Pakistan schedule since their 2011 return to the air. The regulatory authority ordered a ban of the broadcasting of all Indian-originated media after 19 October, though PEMRA ruled that ARY Group had disregarded the order and continued to air imported programming with Hindi language content from Nickelodeon India during the restricted period. The network's license to broadcast was suspended on 31 October, with local providers pulling the network on PEMRA's orders.[3][4] Shortly thereafter, on 10 November, a stay from the Sindh High Court effectively nullified the PEMRA order and allowed Nickelodeon's return to the air, stating the body had no authority for the suspension without a comprehensive explanation. ARY also stated that the ruling PML-N party had used the regulatory power of PEMRA to oppose its networks due to its differing political opinions from the PML-N.[5]

On 27 April 2017, the network carried an episode of Winx Club which featured a scene of what PEMRA alleged was an "indecently dressed" character, violating the body's 2015 Electronic Media Code of Conduct. After a month of appeals, PEMRA issued ARY a fine of 500,000 and warned the network against any further violations.[6][7][8]


External links

Nickelodeon on Facebook


  1. ^ Clark, Steve (23 November 2006). "MTV and Nickelodeon launch in Pakistan". Variety. Archived from the original on 13 May 2007.
  2. ^ "Two foreign channels for kids get Pakistan's nod". Thaindian News. IANS. 2 August 2011. Retrieved 9 August 2014.
  3. ^ Report PEMRA [@reportpemra] (31 October 2016). "PEMRA Suspends Landing Rights Permission of "Nickelodeon"" (Tweet). Retrieved 10 December 2017 – via Twitter.
  4. ^ "Pemra suspends licence of Nickelodeon channel for airing Indian content". DAWN. 31 October 2016. Retrieved 3 November 2016.
  5. ^ "SHC Restores Nickelodeon License in Pakistan". ProPakistani. Retrieved 20 June 2017.
  6. ^ Report PEMRA. Retrieved 10 December 2017.
  7. ^ "PEMRA imposes Rs500,000 fine on Nickelodeon over this cartoon". DAWN Images. 17 June 2017. Retrieved 18 June 2017.
  8. ^ "PEMRA fines Nickelodeon Rs500,000 for airing 'indecent' cartoon". Dunya News. 17 June 2017. Retrieved 18 June 2017.

This page was last edited on 22 July 2021, at 22:34
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.