To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

The Morning Post

From Wikipedia, the free encyclopedia

The Morning Post was a conservative daily newspaper published in London from 1772 to 1937, when it was acquired by The Daily Telegraph.

History

The paper was founded by John Bell. According to historian Robert Darnton, The Morning Post scandal sheet consisted of paragraph-long news snippets, much of it false.[1] Its original editor, the Reverend Sir Henry Bate Dudley, earned himself nicknames such as "Reverend Bruiser" or "The Fighting Parson",[2] and was soon replaced by an even more vitriolic editor, Reverend William Jackson, also known as "Dr. Viper".[1]

Originally a Whig paper, it was purchased by Daniel Stuart in 1795, who made it into a moderate Tory organ.[3] A number of well-known writers contributed, including Samuel Taylor Coleridge, Charles Lamb, James Mackintosh, Robert Southey, and William Wordsworth.[3] In the seven years of Stuart's proprietorship, the paper's circulation rose from 350 to over 4,000.[3]

From 1803 until his death in 1833, the owner and editor of the Post was Nicholas Byrne;[4] his son William Pitt Byrne later held these roles.[5]

Later the paper was acquired by a Lancashire papermaker named Crompton. In 1848 he hired Peter Borthwick, a Scot who had been a Conservative MP for Evesham (1835–1847), as editor. When Peter died in 1852, his son Algernon took over. During the 1850s, the Post was very closely associated with the Palmerston ministry.[3]

With the aid of Andrew Montagu, Borthwick purchased the Post in 1876.[3] His son Oliver (1873–1905) was business manager and editor, but died young, and upon the father's death in 1908 control went to his daughter Lilias Borthwick (1871–1965), wife of Seymour Henry Bathurst, 7th Earl Bathurst (1864–1943). In 1881, the paper appointed the first woman war correspondent when it sent Lady Florence Dixie to South Africa to cover the First Boer War.

The paper was noted for its attentions to the activities of the powerful and wealthy, its interest in foreign affairs, and in literary and artistic events. It began regular printing of notices of plays, concerts, and operas in the early 20th century, and is said to have been the first daily paper in London to do this.[3] Arthur Hervey (1855–1922) was the paper's music critic between 1892 and 1908.

Beginning in 1900, the Australian politician Alfred Deakin wrote anonymous commentaries on Australian politics for the paper, continuing even when he had become Prime Minister.[6]

Maurice Baring was a foreign correspondent for the paper, reporting from Manchuria, Russia and Constantinople between 1904 and 1909. He was war correspondent with Russian forces during the Russo-Japanese War (1904–1905).[7] Also, Harold Williams started to write from Russia.

Howell Arthur Gwynne took over as editor in 1911.

Controversial publications

On Reginald Dyer's return to India in 1920 after his role in the Jallianwala Bagh massacre in Amritsar,[8] the Morning Post collected and presented £26,317, a golden sword and the title "Defender of the Empire" and "the man who saved India". The editor of the Morning Post received waves of letters containing contributions.[9] The Morning Post received criticism during the sittings of the Hunter commission investigating the massacre as not being impartial.[10]

The paper gained notoriety in 1920 when it ran a series of 17 or 18 articles based on The Protocols of the Elders of Zion, text previously published in Russian by Sergei Nilus as the last chapter, Chapter XII, of Velikoe v malom... (The Great in the Small: The Coming of the Anti-Christ and the Rule of Satan on Earth). It is still widely held that Victor E. Marsden, the paper's Russian desk correspondent, used the copy of this rare book retained by the British Museum to translate this last chapter for the paper. Some have questioned this because the anonymous 1923 publication crediting Marsden as the translator in the pamphlet's preface occurred three years after Marsden's death on October 28, 1920.

These articles were subsequently collected and formed the basis of the book The Cause of World Unrest, to which half the paper's staff contributed, mainly George Shanks as well as Nesta H. Webster. However, credit for the compilation was given principally to the paper's editor, Gwynne. The book further denounced international Jewry and cultural and social dissolution among the Christian Nations.

Final years

The Bathursts sold the paper to a consortium headed by the Duke of Northumberland in 1924. In 1937, the Morning Post was sold to the Daily Telegraph, which was owned by William Berry. The Post did not remain a separate title, and it was absorbed into the Telegraph.[11]

Editors

References

  1. ^ a b Darnton, Robert (February 13, 2017). "The True History of Fake News". NYR Daily. The New York Review of Books. Retrieved March 15, 2019.
  2. ^ "Dudley, Henry Bate (DNB00)". Retrieved May 11, 2017.
  3. ^ a b c d e f A.W. Ward and A.R. Waller (editors). "IV. The Growth of Journalism: The Stuarts and The Morning Post". The Cambridge History of English and American Literature in 18 Volumes (1907–21). bartleby.com. Retrieved March 13, 2011.CS1 maint: extra text: authors list (link)
  4. ^ "Charlotte Dacre c. 1772–1825?". enotes.com. eNotes. 2011. Archived from the original on May 27, 2011.
  5. ^ "Drinking Water Fountain, Bryanston Square: erected in the memory of the late William Pitt Byrne, M.A." The Builder. 21: 653–654. September 12, 1863. Retrieved March 2, 2011.
  6. ^ Norris, R. (1981). "Deakin, Alfred (1856–1919)". Australian Dictionary of Biography. Melbourne University Press. ISSN 1833-7538. Retrieved June 12, 2010 – via National Centre of Biography, Australian National University.
  7. ^ Mosley, Charles. (2003). Burke's Peerage, Baronetage & Knightage (Vol. 3), p. 3324;
    Baring, Maurice. (1906). With the Russians in Manchuria, p. vi.
  8. ^ Masani, Zareer (March 28, 2019). "Amritsar: beginning of the end of Empire". Standpoint. Retrieved August 9, 2020.
  9. ^ "Brigadier-General Reginald Edward Henry Dyer, 1919 (c)". National Army Museum. Retrieved August 9, 2020.
  10. ^ "ARMY COUNCIL AND GENERAL DYER". UK Parliament. July 8, 1920.
  11. ^ "Iliffe, Berry, Hulton: the Berrys". Ketupa.net. Archived from the original on April 19, 2012. Retrieved May 30, 2012.

Sources

This page was last edited on 20 January 2021, at 19:08
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.