To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
Show all languages
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.

Middle East News Agency

From Wikipedia, the free encyclopedia

Middle East News Agency
Wakalt Inbaa al Sharq al Awsat[1]
Agency overview
JurisdictionEgyptian government
Parent agencyMinistry of Information

The Middle East News Agency (MENA) is a news agency based in Egypt. It is run by the Egyptian government.

History and profile

The MENA was founded on 15 December 1955 as a joint stock company owned by Egyptian press establishments.[2] The agency, based in Cairo,[3] began its operations on 28 February 1956.[4] The owner of the agency became the Egyptian government in 1962.[4] In 1978, the agency's owner became the Shura Council.[4] In 1980, a board of directors was established and began to run the agency.[4] It was later attached to the Ministry of Information.[4]

Mustafa Naguib is among the former chiefs of the agency.[5] Mahfuz Al Ansari also served in the post.[6] In July 2005 he was replaced by Abdullah Hassan as editor-in-chief.[6] In June 2014, Alaa Heidar was appointed editor-in-chief of the agency.[7]

The agency had cooperation with nearly 25 news agencies in the 1990s.[4] It offers news in three languages, namely Arabic, English and French.[8][9]

It has following six major services:[8] (1) Local Arabic news of which target audience is those subscribers living in Egypt and covers political, social, economic, culture and sports news in the Arab world, Middle East and internationally. (2) Press services which include features news analysis, and photo services and international sectors such as culture, art, science, sports and history. (3) Publications in print which informs the subscribers about printed daily, biweekly and weekly. (4) Cairo Press Review which is a daily English-language publication, offering news published in the Egyptian newspapers. (5) Party Press Review news which is a biweekly publication in English about the main news published in the party newspapers in Egypt and (6) The MEN (Economic Magazine) which is a weekly English publication and offers the main economic news concerning those who are part of the economy of Egypt.[8]

On 5 February 2014 the agency started a news website, called Bawabet Sharq Al Awsat.[10]

See also


  1. ^ Park, Myung-Jin; Curran, James (2000). De-Westernizing Media Studies. Psychology Press. p. 180. ISBN 978-0-415-19394-8.
  2. ^ "Historical background". Middle East News Agency. Retrieved 3 January 2014.
  3. ^ "Chronology: Egypt". The Middle East Journal. 54 (3). Summer 2000.[dead link]
  4. ^ a b c d e f Kamalipour, Yahya R.; Mowlana, Hamid (1994). Mass Media in the Middle East: A Comprehensive Handbook. Westport, CT: Greenwood Press.[dead link]
  5. ^ Napoli, James J. (August 1995). "Cairo Communique: New Press Law Alienates Mubarak's Media Supporters". Washington Report on Middle East Affairs. XI (2). Retrieved 3 January 2014.[dead link]
  6. ^ a b "Egypt axes media moguls". News24. 4 July 2005. Retrieved 6 October 2014.
  7. ^ "Egypt: Press Council Appoints Editors of State-Owned Newspapers". Aswat Masriya. 28 June 2014. Retrieved 8 September 2014 – via allAfrica.
  8. ^ a b c Allam, Rasha. "Egypt. Media Landscape". European Journalism Centre. Archived from the original on 24 August 2017. Retrieved 3 January 2014.
  9. ^ "Egypt - Media Landscape". Journalism Network. Archived from the original on 6 October 2014. Retrieved 13 August 2014.
  10. ^ Media Situation in Egypt: Tenth report for the period January and February 2014 (PDF). Al Sawt Al Hurr (Report). 2014. Retrieved 6 October 2014.
This page was last edited on 10 January 2022, at 09:08
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.