To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

KZJO
JoeTV.png
SeattleTacoma, Washington
United States
CitySeattle, Washington
ChannelsDigital: 36 (UHF)
Virtual: 22
BrandingJOEtv (general)
Q13 News (newscasts)
Programming
Affiliations16.2: Bounce TV
22.1: MyNetworkTV (O&O)
22.2: Fox (KCPQ simulcast)
22.3: Antenna TV
22.5: AAT TV
Ownership
OwnerFox Television Stations, LLC
(a subsidiary of Fox Corporation)
KCPQ
History
FoundedFebruary 28, 1983
First air date
June 22, 1985 (36 years ago) (1985-06-22)
Former call signs
  • KTZZ-TV (1985–1999)
  • KTWB-TV (1999–2006)
  • KMYQ (2006–2010)
Former channel number(s)
  • Analog:
  • 22 (UHF, 1985–2009)
  • Digital:
  • 25 (UHF, until 2019)
Call sign meaning
Z(S)eattle's JOE TV
(The Z represents the former KTZZ calls)
Technical information
Licensing authority
FCC
Facility ID69571
ERP1,000 kW
HAAT287 m (942 ft)
Transmitter coordinates47°36′56.3″N 122°18′30.4″W / 47.615639°N 122.308444°W / 47.615639; -122.308444
Links
Public license information
Profile
LMS
Websitewww.q13fox.com

KZJO, virtual channel 22 (UHF digital channel 36), is a MyNetworkTV owned-and-operated television station licensed to Seattle, Washington, United States and also serving Tacoma. Owned by the Fox Television Stations subsidiary of Fox Corporation, it is part of a duopoly with Tacoma-licensed Fox owned-and-operated station KCPQ (channel 13). Both stations share studios on Westlake Avenue in Seattle's Westlake neighborhood, while KZJO's transmitter is located near the Capitol Hill section of Seattle.

The station operates two UHF translators, and KZJO rebroadcasts KCPQ's programming on its second digital subchannel in high definition to provide that station to areas in the eastern portion of the Seattle market that receive weak signal coverage from KCPQ's Bremerton transmitter.

History

The station began broadcasting as KTZZ-TV on June 22, 1985, owned by Alden Television, Inc. The call letters stood for Television 22, the Zs closely resembling numeral 2s. At the time the station signed on, it was the first new TV station to sign on in the Seattle area since KIRO-TV went on the air in 1958, and there was a hole in the Seattle market for cartoons and sitcoms. While KSTW (channel 11) was running such programming, KCPQ counter-programmed with more adult fare like dramas, game shows, and movies. As such, KTZZ signed on with a lineup of classic off-network sitcoms, westerns, cartoons, movies, and dramas. Originally, to keep people from changing channels, the station broadcast only its station identification—no commercials—between the closing credits of one show and the opening credits of the next show. One Christmas season, as snow fell in the Puget Sound area, viewers were treated to a gag in which someone pretending to be a janitor (Rob Thielke) takes control of the station for a few moments to deliver "the news" which was mostly a fake weather forecast which began "The weather outside is frightful. But inside it's quite delightful. As long as I've got no place to go, let it snow, let it snow, let it snow."

KTZZ began with a very promising start, airing fairly strong syndicated shows, and was initially profitable under Alden ownership. However, in 1989, the station was sold to Dudley Broadcasting. By that time, KCPQ and KSTW had strong lineups, including much of the children's programming available, but KTZZ was losing ground and unable to acquire strong off-network syndicated shows. With KCPQ now in the kids business, the best cartoons were now airing on KSTW and KCPQ, leaving KTZZ with leftovers (which still was about five hours worth of cartoons a day). KTZZ was also the home, for several years, of the eclectic Seattle talk show The Spud Goodman Show. Producing the weekly interview/music/feature show was an ambitious undertaking for a small station, and the program relied heavily on a large staff of volunteers. The programming costs became too high for KTZZ. As a result, KTZZ began airing CBS shows preempted by KIRO-TV (channel 7), along with paid programming and brokered shows. It still ran some conventional syndicated products, but they were essentially programs that no other stations in the market wanted.

On January 11, 1995, KTZZ affiliated with the newly-formed WB Television Network.[1] The WB had initially signed KSTW in 1993 as its Seattle affiliate;[2] however, that station's owner, Gaylord Broadcasting, backed out of the deal a year later to affiliate with CBS, only to become a UPN station in 1997.[3] KTZZ picked up syndicated cartoons formerly on KSTW in 1995, added more off-network sitcoms and moved away from the brokered show format. As it began airing programming from The WB, KTZZ was helped in part by the fact that KCPQ was moving towards news and more first-run syndicated talk, courtroom, and drama shows.

Dudley Communications sold KTZZ, along with sister station WXMI in Grand Rapids, Michigan, to Emmis Communications in 1998; the two stations were then promptly dealt to Tribune Broadcasting in exchange for WQCD in New York City.[4] Tribune changed the station's call letters to KTWB-TV (The Warner Brothers Network) on April 26, 1999. After Tribune acquired KCPQ in early 1999, KTWB's license was transferred to a trustee in the short-term until the FCC's approval of television duopolies later that year, though Tribune managed and operated the station during this period via a local marketing agreement. In 2004, KTWB revised its on-air brand from WB 22 to Seattle's WB as part of a groupwide branding effort.

MyNetworkTV affiliation

Logo as "myQ²", used from 2006 to 2010.
Logo as "myQ²", used from 2006 to 2010.

On January 24, 2006, Time Warner announced that the company would merge the operations of The WB with CBS Corporation's UPN (which CBS acquired one month earlier in December 2005 following its split from Viacom), to form a joint venture called The CW Television Network.[5][6] The network signed a ten-year affiliation agreement with Tribune Broadcasting for 13 of the 16 WB affiliates that the company owned at the time.[7] KTWB was one of the three Tribune stations passed over for an affiliation as CBS-owned UPN affiliate KSTW (which was included in 11 of 14 CBS-owned UPN affiliates) was chosen as The CW's Seattle-Tacoma charter station. KTWB was slated to revert to an independent station, but on May 15, 2006, Tribune announced that it would affiliate channel 22 (and two other WB affiliates that were not included in the CW affiliation deal) with MyNetworkTV, a competing network created by News Corporation that is run by the company's Fox Television Stations and Twentieth Television units.[8][9]

On July 14, 2006, channel 22's call letters were officially changed to KMYQ to reflect its new affiliation, and the station's brand name was changed to myQ² (alluding to its parent station, KCPQ, which brands as Q13 Fox) on August 7, 2006. On March 31, 2008, KMYQ became just the second MyNetworkTV affiliate in the Pacific Time Zone to utilize an early primetime schedule from 7 to 9 p.m. (the first was KQCA/Sacramento, which has since moved MyNetworkTV programming back to its recommended 8–10 p.m. timeslot). By 2009, MyNetworkTV converted from a full-fledged network to a programming service.

On September 13, 2010, the station moved its MyNetworkTV programming to 11 pm.[10] KMYQ changed its call letters to KZJO and as part of a company-wide branding effort to play down network affiliations, unconventionally rebranded as JOEtv that same day, casting the station in its branding as a neighborhood dive bar carrying 'blue collar' programming (including its website being called "Joe's Wall" and being designed to look like a 'bar bathroom', with appropriate graffiti on virtual stalls advertising the station's offerings). Currently the branding remains, though outside the logo, it is now promoted more traditionally, after the last of the Sam Zell ownership group which forced the unconventional rebrandings was removed from Tribune Media. On September 19, 2011, the station moved MyNetworkTV programming yet again, this time, back one hour to 12 a.m. As of 2020, it airs even later, from 1 a.m. to 3 a.m. and is rarely promoted on air, if at all, to the point that the station's website does not mention the affiliation (for several years, the site's 'about us' copy erroneously said it ended the affiliation in 2011).[11]

Aborted sale to Sinclair Broadcast Group

On May 8, 2017, Sinclair Broadcast Group—which has owned ABC affiliate KOMO-TV (channel 4) and Univision affiliate KUNS-TV (channel 51) since its 2013 merger with Seattle-based Fisher Communications—entered into an agreement to acquire Tribune Media for $3.9 billion, plus the assumption of $2.7 billion in debt held by Tribune. Sinclair was precluded from acquiring KCPQ directly, as both it and KOMO-TV rank among the four highest-rated stations in the Seattle−Tacoma market in total day viewership and broadcasters are not allowed to legally own more than two full-power television stations in a single market.[12][13][14][15][16][17] It was later announced that Sinclair would initially keep KOMO/KUNS and sell KCPQ/KZJO to a third party to be determined later, leaving most analysts to believe that Fox Television Stations would acquire KCPQ/KZJO, making KZJO a MyNetworkTV owned-and-operated station.[18][19][20][21] On April 24, 2018, Sinclair changed its plans for KZJO and decided instead to acquire the station and form a new duopoly with KOMO; the arrangement would also result in Sinclair selling KUNS to partner company Howard Stirk Holdings, with Sinclair retaining control of the latter through joint sales and shared services agreements, which would form a virtual triopoly in the Seattle market. On May 9, 2018, Fox Television Stations announced that it would buy KCPQ as part of a $910-million deal that also involved six other Tribune-owned stations (Fox affiliates KTXL in Sacramento, KSWB-TV in San Diego, KDVR in Denver, WJW in Cleveland and KSTU in Salt Lake City, and CW affiliate WSFL-TV in Miami).[22][20][21][19]

On July 18, 2018, the FCC voted to have the Sinclair–Tribune acquisition reviewed by an administrative law judge amid "serious concerns" about Sinclair's forthrightness in its applications to sell certain conflict properties.[23][24][25][26][27][28] Three weeks later on August 9, Tribune announced it would terminate the Sinclair deal, intending to seek other M&A opportunities. Tribune also filed a breach of contract lawsuit in the Delaware Chancery Court, alleging that Sinclair engaged in protracted negotiations with the FCC and the U.S. Department of Justice's Antitrust Division over regulatory issues, refused to sell stations in markets where it already had properties, and proposed divestitures to parties with ties to Sinclair executive chair David D. Smith that were rejected or highly subject to rejection to maintain control over stations it was required to sell.[29][30][31][32][33][34]

Sale to Nexstar; sale to Fox

On December 3, 2018, Irving, Texas-based Nexstar Media Group announced it would acquire the assets of Tribune Media for $6.4 billion in cash and debt. The deal—which made Nexstar the largest television station operator by total number of stations—resulted in KCPQ and KZJO becoming Nexstar's first television station properties located within Washington State. (The group's closest station to Seattle is CBS affiliate KOIN in Portland, Oregon, whose associated media market includes portions of southwestern Washington, including the Portland suburb of Vancouver.) However, reports preceding the purchase announcement stated that, as it did during the group's failed purchase by Sinclair, Fox Television Stations may seek to acquire certain Fox-affiliated stations owned by Tribune—with KCPQ potentially being a candidate for resale—from the eventual buyer of that group.[35][36][37][38][39][40][41][42][43][44][45]

Following the merger's completion on September 19, 2019,[46] Nexstar announced that KCPQ and KZJO would be acquired by Fox Television Stations in a $350 million deal that also includes WITI in Milwaukee, Wisconsin, and is concurrent with Nexstar's purchase of WJZY and WMYT-TV in Charlotte, North Carolina from Fox. The most immediate effect of the sale for KZJO would be a return to a more traditional branding (likely Fox's current "Plus" branding scheme for its MyNetworkTV stations, returning KZJO to the complementary branding it had with KCPQ from 2006 until 2010), along with a possible move of MyNetworkTV programming to early late night, as Fox has drawn its MyNetworkTV stations away from default primetime scheduling, and will continue to support KCPQ's Tribune-era strategy of primetime newscasts on KZJO.[47][48][49] The sale was completed on March 2, 2020, making the duopoly two of three network-owned stations in the market, alongside KSTW.[50]

Programming

Sports programming

KMYQ/KZJO aired Monday Night Football games featuring the Seattle Seahawks from 2006 (following MNF's move from ABC to ESPN) to 2012, when Belo outbid Tribune for rights to MNF and NFL Network Thursday Night Football Seahawks games and placed them on KONG.

In 2014, the station began to air Seattle Sounders FC Major League Soccer matches alongside KCPQ.

Newscasts

On September 16, 1991, KTZZ-TV launched a 10 p.m. newscast produced by KIRO-TV.[51] The newscast was joined on April 19, 1993 by a simulcast of the 5–7 a.m. portion of KIRO-AM-FM's morning show.[52] Both programs were dropped later that year. On March 31, 2008, KMYQ began airing a KCPQ-produced 9 p.m. newscast (Q13 Fox News @ Nine on myQ², now called Q13 News @ Nine on JOEtv) Monday through Sunday.[53]

Technical information

Subchannels

The station's digital signal is multiplexed:

Channel Video Aspect PSIP Short Name Programming[54]
16.2 480i 16:9 Bounce ATSC 1.0 simulcast of KONG-DT2 / Bounce TV
22.1 720p KZJO Main KZJO programming / MyNetworkTV
22.2 Q13FOX UHF simulcast of KCPQ / Fox
22.3 480i AntTV Antenna TV
22.5 AAT TV Asian-American TV (Asian multilingual network)

Analog-to-digital conversion

KZJO (as KMYQ) shut down its analog signal, over UHF channel 22, on June 12, 2009, as part of the mandatory federally mandated transition from analog to digital television.[55] The station's digital signal remained on its pre-transition UHF channel 25, using PSIP to display KZJO's virtual channel as 22 on digital television receivers.

Translators

City of license Callsign Channel ERP HAAT Facility ID Transmitter coordinates
Centralia/Chelasis K15MI-D 15 6.1 kW 322 m (1,056 ft) 69575 46°33′15″N 123°3′30″W / 46.55417°N 123.05833°W / 46.55417; -123.05833 (K15MI-D)
Everett K29ED-D 29 2.2 kW 33 m (108 ft) 69574 47°58′42.3″N 122°7′35.4″W / 47.978417°N 122.126500°W / 47.978417; -122.126500 (K29ED-D)

References

  1. ^ Taylor, Chuck (January 4, 1995). "KTZZ To Join New WB Television Network". The Seattle Times. Retrieved March 30, 2013.
  2. ^ "KSTW-TV Will Join New WB Network". The Seattle Times. November 4, 1993. Retrieved March 30, 2013.
  3. ^ Taylor, Chuck (September 13, 1994). "CBS Dropping KIRO-TV, May Pick Up KSTW – Industrywide Shake-Up Finally Hits Seattle Area". The Seattle Times. Retrieved March 30, 2013.
  4. ^ Kim, Nancy J (January 11, 1998). "Nordstrom eyes first national brand campaign". Puget Sound Business Journal. Retrieved March 30, 2013.
  5. ^ 'Gilmore Girls' meet 'Smackdown'; CW Network to combine WB, UPN in CBS-Warner venture beginning in September, CNNMoney.com, January 24, 2006.
  6. ^ UPN and WB to Combine, Forming New TV Network, The New York Times, January 24, 2006.
  7. ^ Tribune TV Stations to Lead Affiliate Group of New Network Archived December 16, 2012, at archive.today, Tribune Company corporate website, January 24, 2006.
  8. ^ News Corp. Unveils My Network TV, Broadcasting & Cable, February 22, 2006.
  9. ^ KTWB to air MyNetworkTV, Puget Sound Business Journal, May 15, 2006.
  10. ^ [1]
  11. ^ "Archive of KZJO's website". February 1, 2016. Archived from the original on February 1, 2016. Retrieved November 18, 2019.
  12. ^ Stephen Battaglio (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group to buy Tribune Media for $3.9 billion plus debt". Los Angeles Times. Tronc. Retrieved June 6, 2017.
  13. ^ Cynthia Littleton (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group Sets $3.9 Billion Deal to Acquire Tribune Media". Variety. Prometheus Global Media. Retrieved June 6, 2017.
  14. ^ Todd Frankel (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast to buy Tribune Media for $3.9 billion, giving it control over 215 local TV stations". The Washington Post. Nash Holdings, LLC. Retrieved June 6, 2017.
  15. ^ Todd C. Frankel (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast to buy Tribune Media for $3.9 billion, giving it control over 215 local TV stations". The Washington Post. Nash Holdings, LLC.
  16. ^ Liana Baker; Jessica Toonkel (May 7, 2017). "Sinclair Broadcast nears deal for Tribune Media". Reuters. Retrieved June 6, 2017.
  17. ^ Harry A. Jessell; Mark K. Miller (May 8, 2017). "The New Sinclair: 72% Coverage + WGNA". TVNewsCheck. NewsCheck Media.
  18. ^ https://licensing.fcc.gov/cdbs/CDBS_Attachment/getattachment.jsp?appn=101779327&qnum=5140&copynum=1&exhcnum=3
  19. ^ a b Stephen Cohen (December 15, 2017). "Report: Q13 to be sold once Sinclair, Tribune merger finalized". Seattle Post-Intelligencer. Retrieved December 17, 2017.
  20. ^ a b Gates, Dominic (May 9, 2017). "Current FCC rules bar Sinclair from owning both KOMO and KCPQ — but that could change". The Seattle Times. The Seattle Times Company. Retrieved June 7, 2017.
  21. ^ a b Scott Jones (May 12, 2017). "SINCLAIR/TRIBUNE'S CONFLICTED MARKETS". FTV Live.
  22. ^ Harry A. Jessell (April 24, 2018). "Sinclair Spins Off 23 TVs To Grease Trib Deal". TVNewsCheck. NewsCheck Media. Retrieved April 24, 2018.
  23. ^ Todd Shields (July 16, 2018). "Sinclair and Tribune Fall as FCC Slams TV Station Sale Plan". Bloomberg News. Retrieved July 19, 2018.
  24. ^ Harper Neidig (July 16, 2018). "FCC chair rejects Sinclair-Tribune merger". The Hill. Capitol Hill Publishing Corp. Retrieved August 9, 2018.
  25. ^ Robert Feder (July 16, 2018). "FCC throws Sinclair/Tribune deal in doubt". RobertFeder.com. Retrieved August 9, 2018.
  26. ^ Benjamin Hart (July 16, 2018). "FCC Throws Wrench Into Sinclair Media Megadeal". New York. New York Media, LLC. Retrieved August 9, 2018.
  27. ^ Edmund Lee (July 18, 2018). "Sinclair Tries to Appease F.C.C., but Its Tribune Bid Is Challenged". The New York Times. Retrieved August 9, 2018.
  28. ^ Lorraine Mirabella (July 18, 2018). "FCC orders hearing even as Sinclair changes plans to sell TV stations to address concerns about Tribune deal". Baltimore Sun. Tronc. Retrieved August 9, 2018.
  29. ^ "Tribune Terminates $3.9 Billion Sinclair Merger, Sues Broadcast Rival". The Wall Street Journal. News Corp. August 9, 2018.
  30. ^ Mark K. Miller (August 9, 2018). "Tribune Kills Sinclair Merger, Files Suit". TVNewsCheck. NewsCheck Media.
  31. ^ Christopher Dinsmore (August 9, 2018). "Tribune Media pulls out of Sinclair Broadcast merger". Baltimore Sun. Tronc.
  32. ^ Edmund Lee; Amie Tsang (August 9, 2018). "Tribune Ends Deal With Sinclair, Dashing Plan for Conservative TV Behemoth". The New York Times.
  33. ^ Jon Lafayette (August 9, 2018). "Tribune Ends Deal with Sinclair, Files Breach of Contract Suit". Broadcasting & Cable. NewBay Media.
  34. ^ Brian Fung; Tony Romm (August 9, 2018). "Tribune withdraws from Sinclair merger, saying it will sue for 'breach of contract'". The Washington Post. Nash Holdings LLC.
  35. ^ "Acquisition of Tribune Media Company" (PDF). Nexstar Media Group. December 3, 2018.
  36. ^ Mark K. Miller (December 3, 2018). "Nexstar Buying Tribune Media For $6.4 Billion". TVNewsCheck. NewsCheck Media.
  37. ^ Peter White; Dade Hayes (December 3, 2018). "Nexstar Confirms $4.1B Tribune Media Acquisition To Become Leading Local TV Station Owner". Deadline Hollywood. Penske Media Corporation.
  38. ^ Gerry Smith; Nabila Ahmed; Eric Newcomer (December 3, 2018). "Nexstar to buy WGN owner Tribune Media for $4.1 billion". Chicago Tribune. Tribune Publishing. Bloomberg News.
  39. ^ Arjun Panchadar; Sonam Rai (December 3, 2018). "Nexstar to buy Tribune Media for $4.1 billion". Reuters.
  40. ^ Jon Lafayette (December 3, 2018). "Nexstar Announces Deal to Buy Tribune for $6.4B". Broadcasting & Cable. NewBay Media.
  41. ^ Adam Jacobson (December 3, 2018). "It's Official: Nexstar Takes Tribune In Billion-Dollar Stock Deal". Radio-Television Business Report. Streamline-RBR, Inc.
  42. ^ Harry A. Jessell; Mark K. Miller (December 3, 2018). "Nexstar To Spin Off $1B In Stations". TVNewsCheck. NewsCheck Media.
  43. ^ "Nexstar Media Group Enters into Definitive Agreement to Acquire Tribune Media Company for $6.4 Billion in Accretive Transaction Creating the Nation's Largest Local Television Broadcaster and Local Media Company". Nexstar Media Group. December 3, 2018. Retrieved December 3, 2018.
  44. ^ "Nexstar Media Group Enters Into Definitive Agreement To Acquire Tribune Media Company". Tribune Media. December 3, 2018. Retrieved December 3, 2018.
  45. ^ Cynthia Littleton (December 3, 2018). "Tribune Media to Be Acquired by Nexstar Media Group". Variety. Penske Media Corporation. Retrieved December 4, 2018.
  46. ^ Lafayette, Jon (September 19, 2019). "Nexstar Completes Acquisition of Tribune Station Group". Broadcasting & Cable. Retrieved November 6, 2019.
  47. ^ Miller, Mark K. (November 5, 2019). "Nexstar, Fox Buy/Sell Five Stations". TVNewsCheck. NewsCheckMedia. Retrieved November 5, 2019.
  48. ^ Lafayette, Jon (November 5, 2019). "Fox Buys Affiliates in Seattle, Milwaukee From Nexstar". Broadcasting & Cable. Retrieved November 5, 2019.
  49. ^ Weprin, Alex (November 5, 2019). "Fox to Buy Three Local TV Stations for $350 Million". The Hollywood Reporter. Retrieved November 5, 2019.
  50. ^ "Fox Corporation completes acquisition of Q13 FOX and JOEtv". Q13Fox.com. Fox Television Stations. March 2, 2020. Retrieved March 2, 2020.
  51. ^ Boss, Kit (August 28, 1991). "KIRO's Late-Night News Team Will Get An Early Jump . . . On KTZZ". The Seattle Times. Retrieved March 30, 2013.
  52. ^ Yoo, Paula (April 16, 1993). "KTZZ-TV To Feature Radio News". The Seattle Times. Retrieved January 3, 2017.
  53. ^ http://www.broadcastingcable.com/article/CA6542492.html?industryid=47169[dead link]
  54. ^ RabbitEars TV Query for KZJO
  55. ^ List of Digital Full-Power Stations

External links

This page was last edited on 29 August 2021, at 22:18
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.