To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.

From Wikipedia, the free encyclopedia

The CW logo, an orange thick logo with the letters C and W connected, in the lower left. Above it, right-aligned, is the words KDAF capitalized in a sans serif. To the right of both, full-height, is a sans-serif numeral 33.
CityDallas, Texas
BrandingCW 33
First air date
September 29, 1980
(43 years ago)
Former call signs
  • KNBN-TV (1980–1984)
  • KRLD-TV (1984–1986)
Former channel number(s)
Analog: 33 (UHF, 1980–2009)
Call sign meaning
Dallas and Fort Worth
Technical information[2]
Licensing authority
Facility ID22201
ERP780 kW
HAAT537 m (1,762 ft)
Transmitter coordinates32°32′35″N 96°57′33″W / 32.54306°N 96.95917°W / 32.54306; -96.95917
Public license information

KDAF (channel 33) is a television station licensed to Dallas, Texas, United States, serving as the Dallas–Fort Worth metroplex's outlet for The CW. It is owned and operated by network majority owner Nexstar Media Group (based in nearby Irving), although it is not considered the company's flagship station. KDAF's studios are located off the John W. Carpenter Freeway (State Highway 183) in northwest Dallas, and its transmitter is located in Cedar Hill, Texas.

KDAF launched in 1980 as KNBN-TV, which aired several types of specialty programs, including business news, subscription television, and Spanish-language programming. Metromedia acquired the station in 1984, converted it to an English-language independent station as KRLD-TV, and made the first of several efforts at local news. When Metromedia's television stations were purchased in 1986, KRLD-TV became KDAF and the Dallas–Fort Worth outlet of Fox; this continued until 1995, when a major realignment of affiliations saw Fox partner with another station and sell off channel 33. Tribune Broadcasting owned the station from 1996 to 2019; during this time, it was one of the most successful affiliates of The WB in the late 1990s and resumed local news production, which continued in some form for nearly two decades.

YouTube Encyclopedic

  • 1/3
    6 268
    7 204
    2 227
  • KDAF-TV 9pm News, January 4, 2004
  • KNBN-TV Becomes KRLD-TV, July 30, 1984
  • Spine force KDAF Dallas, TX News


Prior history of channel 33 in Dallas

Channel 33 was allocated to Dallas in 1966 as part of a settlement between two applicants that had been competing for channel 29: Maxwell Electronics Corporation and Overmyer Communications. In order to give each applicant a channel, Overmyer suggested moving channel 27 from Tyler to Dallas and substituting 33 for 29, with Overmyer taking 27 and Maxwell taking 33.[3] While the Overmyer application ultimately was dropped, Maxwell's channel 33 went ahead, launching as independent station KMEC-TV on October 1, 1967.[4] It was one of three new UHF independent stations in the Metroplex in six months (KFWT-TV [channel 21] had signed on September 19 and KDTV [channel 39] would debut in February 1968), and it was the first to fold. On October 25, 1968, Maxwell announced it was taking KMEC-TV dark and selling the station to Evans Broadcasting Company.[5]

KDAF's studios and offices in far northwest Dallas

Evans did not restore KMEC-TV to operational status. Instead, it sold the construction permit in 1971 to Berean Fellowship International,[6] which returned channel 33 to air as KBFI-TV on February 21, 1972. Berean, a locally based Christian ministry, operated the station as a family-oriented, general-entertainment independent with weekend religious programming.[7] KBFI-TV lasted 10 months, closing on Christmas Eve.[8]

The Portsmouth, Virginia–based Christian Broadcasting Network (CBN) purchased the license and returned channel 33 to the air on April 16, 1973, as KXTX-TV. It was CBN's third operating television station, after WYAH-TV in Portsmouth, and WANX-TV in Atlanta. As did CBN's other independent stations (and KBFI-TV), it maintained a general entertainment and religious format.[9] However, just two months later, Doubleday Broadcasting, the owner of KDTV which had sought to sell or donate the facility to a nonprofit organization, opted to donate the channel 39 license to CBN, which paid for $1.2 million in program contracts that had dampened interest in Doubleday's offer from educational groups.[10] On November 14, 1973, KXTX-TV's programming and staff moved to channel 39, using the KDTV license and studio facilities.[11]


In 1974, the National Business Network applied to the FCC for a new construction permit to launch a new station on that allocation, which was issued on June 13, 1977.[12] NBN was a locally based group operated by Nolanda Hill and Sheldon Turner (both of whom, who had previously successfully lobbied the Dallas City Council to have a cable television franchise established in the city, each owned a 40% interest); other investors included, among others, radio broadcaster Gordon McLendon, who had made previous failed attempts to launch a UHF television station in the market and served as a commentator on precious metals once it launched.[13]

The current television station that would become KDAF first signed on the air on September 29, 1980, as KNBN-TV.[14] It operated from studio facilities located in a converted warehouse on 3333 Harry Hines Boulevard near downtown Dallas. The initial programming format consisted of business news programming during the daytime hours; evenings, meanwhile, were occupied by the subscription television service VEU (owned by Gene Autry's Golden West Broadcasters), featuring a mix of feature films, specials and, during the NBA season, Dallas Mavericks game telecasts.[15] Golden West had purchased the franchise from Subscription Television of America, a company led by Dallas Cowboys owner Clint Murchison, as well as that company's franchises to operate in Chicago, Atlanta, San Francisco, and Providence, Rhode Island.[16]

The original mix changed within a year when the station added programming from the Spanish International Network in the early evening hours.[17] In March 1982, the remaining business programming disappeared after Turner was not able to build a national syndication base for NBN's output, and KNBN-TV began devoting its entire conventional broadcast day to Spanish programming from SIN.[18] When VEU bought the subscriber base of rival service Preview, the service transitioned from channel 33 to KTWS-TV channel 27 beginning in December; the decision was taken because the contract with KTWS-TV offered more flexibility for expansion than that with KNBN-TV, and Turner and Hill were reported to be unhappy with VEU.[19][20]

Metromedia ownership as KRLD-TV

In 1983, Hill Broadcasting sold KNBN to New York City-based Metromedia, which already owned independent stations in five of the six major U.S. cities where it owned television stations, for $15 million; the sale was finalized on November 8 of that year. While KNBN continued its existing programming, it was immediately apparent that it would not last for long. Though Hispanic leaders protested the change at the Metroplex's only Spanish-language station, it was to no avail, as Metromedia sought to switch to an English-language format that would attract advertisers.[21]

On July 29, 1984, the station's call letters were changed to KRLD-TV to match radio station KRLD (1080 AM), which became a sister property to the television station after Metromedia successfully sought the FCC for a waiver of its cross-ownership regulations to let it retain KRLD radio and the UHF station.[22] (This made channel 33 the second KRLD-TV in Dallas; the call letters had been used on channel 4 when it was co-owned with KRLD until 1970.) That same day, channel 33 relaunched as an English-language general-entertainment independent. Its operations relocated to studio facilities located next door to KRLD radio at the station's current facility on John W. Carpenter Freeway on the northwest side of Dallas. The new studio facilities, which replaced the Harry Hines Boulevard site that incoming anchor Quin Mathews called "a dump" and "a warehouse that had not even been disguised effectively as a television station",[23] also included a newsroom, accommodating the centerpiece of KRLD-TV's programming, a 7 pm newscast.[24] The newscast, along with plans that were ultimately delayed and aborted to start a local news service at Metromedia's WFLD-TV in Chicago, were part of securing the ability to co-own KRLD radio with the UHF station.[25]

The new KRLD-TV was entering a very crowded marketplace, one of the justifications made by Metromedia in securing the waiver.[22] Its competition included KTXA, KXTX-TV, and KTVT, the latter of which was the leading independent in the market at the time. Months later, KDFI debuted on channel 27 after it was sold to a group that immediately dropped the VEU programming.[26] Even under Metromedia, one of the country's largest owners of major-market independents, channel 33 continued to underperform as most of the stronger programs available on the syndication market had been acquired by either its rival independents or by the market's network affiliates; the station also struggled to define a clear programming identity as it heavily incorporated movies, reruns, and children's programs, while the shows it did air were repeatedly moved to different time slots in hopes of shoring up their ratings. The station attempted a coup to improve viewership by acquiring the local rights to syndicated reruns of Dallas and Dynasty for a reported fee of up to $38,000 per episode, only for neither show to pull decent ratings locally when they joined the station in September 1985.[23]

The KRLD 7 pm News

After Channel 33 was sold to Metromedia, its new owners heavily invested in the creation of a news department for the-then KRLD-TV, acquiring modernized technology (including a computer system and several Sony Betacams) for production and newsgathering resources. The station's news staff was based in a small trailer parked within the Harry Hines Boulevard studios before moving into the larger Carpenter Freeway facility shortly before the newscast's launch.[23]

On July 30, 1984, Channel 33 debuted a nightly hour-long newscast at 7:00 pm, which at the time was the only independent television newscast in the market. Its debut was less than auspicious, earning a .7 rating (amounting to less than seven-tenths of 1% of all households in the Dallas–Fort Worth market that watched the premiere broadcast), eventually rising to a peak of 2.0 within several months but still half of the target promised to advertisers.[23] The KRLD 7 pm News would earn two United Press International awards in 1985 for "Best Newscast in Texas" and "Best Spot News" (for its coverage of the 1985 Mesquite tornado).[23]

The news department underwent tumultuous changes in 1986. After original news director Tony deHaro, who had previously served in that same role at KRLD radio prior to Metromedia's purchase of channel 33,[27] was fired by the station, he wrote a scathing letter to D Magazine criticizing the news department and KRLD-TV general manager Ray Schonbak, stating that Schonbak insisted on implementing "sensationalis[tic] and inflammatory" journalism techniques. At the time, station management acquired a state-of-the-art microwave live truck for newsgathering and drafted plans to open a bureau in Fort Worth. However, on May 10, 1986, shortly after News Corporation assumed control of the station following the completion of its merger with Metromedia, Schonbak announced Channel 33's news department would shut down, stating to staff that the move was his decision; in an August 1986 article that he wrote for D Magazine, former anchor Quin Mathews (who joined KRLD from KDFW in 1984, and was later hired by WFAA as its morning and midday anchor after Channel 33's news department folded) questioned whether the move was solely that of Schonbak or a directive by News Corporation management, noting that Schonbak had given Fox executives five different options for the news department to improve revenue and ratings, all of which were considered by the board to be unacceptable.[23] Art Chapman in the Fort Worth Star-Telegram found the newscast lacked any elements to distinguish it from the other offerings in the market and blamed the time slot.[28]

As a Fox owned-and-operated station

In May 1985, Metromedia reached an agreement to sell KRLD-TV and its five sister independent stations–WNEW-TV (now WNYW) in New York City, KTTV in Los Angeles, WFLD-TV in Chicago, WTTG in Washington, D.C., and KRIV in Houston – to News Corporation for $2.55 billion.[29][30] Metromedia sold its radio stations, including KRLD, to Carl Brazell in a $285 million transaction completed in early 1986.[31]

That October, News Corporation–which had purchased a 50% interest in 20th Century Fox corporate parent TCF Holdings for $250 million in March 1985–announced its intentions to create a fourth television network that would use the resources of 20th Century Fox Television to both produce and distribute programming, intending for it to compete with ABC, CBS and NBC. The company formally announced the launch of the new network, the Fox Broadcasting Company, on May 7, 1986, with the former Metromedia stations serving as its nuclei.[32] The purchase of the Metromedia stations was approved by the FCC and finalized on March 6, 1986, with News Corporation creating a new broadcasting unit, the Fox Television Stations, to oversee the six television stations.[33] Concurrent with the completion of the Metromedia stations' acquisition by News Corporation, the station's call letters were changed to KDAF.[25]

Even before the Fox network launched on October 6, 1986, the new ownership put its stamp on channel 33 by axing the news department after two years and laying off its 24 staff; it was performing poorly in the ratings, and Metromedia's commitment to news did not transfer after the station was sold to Fox.[25] Although it was now part of a network, channel 33 was still generally an independent station, as Fox's initial programming consisted solely of a late-night talk show, The Late Show Starring Joan Rivers.[34][35]

In 1993, Fox became a seven-night-a-week network for the first time. "Fox 33" had momentum: the network had pulled off a coup by obtaining television rights to the National Football Conference of the NFL, including the Dallas Cowboys. As a result of the network's growth and the station's increasing revenues, and accelerated by the football rights, Fox selected Lisa Gregorisch, who had been news director at the company's KSTU in Salt Lake City, to lead the development of what would be channel 33's second local news service, to start August 1, 1994.[36] Former KSTU news director Lisa Gregorisch began hiring a "dream team" of reporters, editors, producers and photographers which would have staffed this news operation, which she stated in an interview with the Fort Worth Star-Telegram "could have 'shaken up this news market like never before'."[37]

Renaissance Broadcasting ownership and WB affiliation

The football deal, however, also led Fox to pursue a strategy of upgrading its stations in major markets to increase the network's profile. Fox strategized to strengthen its affiliate portfolio by recruiting more VHF stations, especially those located in markets with an NFC franchise; at the time, Fox's stations were mostly UHF outlets that had limited to no prior history as major network affiliates. On May 23, 1994, News Corporation—as part of a deal that included its acquisition of a 20% equity interest in the latter company—signed a long-term affiliation agreement with New World Communications, in which Fox would affiliate with heritage "Big Three" network stations that New World either owned outright or was in the process of purchasing in twelve markets once their existing respective affiliation contracts expired.[38][39][40][41]

The deal included four stations that New World would buy from Argyle Television Holdings for $717 million, including Dallas CBS affiliate KDFW-TV.[42] Although the network already owned KDAF, Fox sought the opportunity to affiliate with a stronger VHF station with an established news operation in what was then the nation's seventh-largest market. Fox would put two stations up for sale—KDAF and WATL in Atlanta, which was in an identical situation—and the news plans were canceled.[37] The news came with a gut punch, the very day the station took delivery of a fleet of news vans.[43] Most of those hired as part of the aborted operation—around 20 people that were already hired and several others, including some on-air personalities, that made commitments to join the staff—were either able to re-sign in their previous positions at other stations or were placed by the group in positions at other Fox Television Stations properties.[37]

The end of CBS's network's affiliation agreement with KDFW was July 1, 1995; the result was that KDAF remained a Fox affiliate through the 1994 NFL season. CBS, though, never pursued channel 33 as an affiliate. After approaching longtime NBC affiliate KXAS-TV (channel 5) and later being turned down for an affiliation deal by its then-owner LIN Broadcasting, on September 14, 1994, Gaylord Broadcasting reached an agreement to affiliate KTVT with CBS, in exchange for also switching its sister independent station in Tacoma, Washington, KSTW, to the network.[44]

On November 15, 1994, Fox Television Stations announced that it would sell KDAF to Greenwich, Connecticut-based Renaissance Communications for $100 million; in exchange, Renaissance would sell existing Fox affiliate KDVR in Denver to Fox Television Stations for $70 million. Under the terms of the deal, Renaissance also reached an agreement with Time Warner in which KDAF would become an affiliate of The WB once the Fox affiliation moved to KDFW. This resolved a problem created by the affiliation switch for The WB. Gaylord had signed a group affiliation agreement for KTVT, KSTW in Seattle, and KHTV in Houston to join The WB at launch in January 1995; however, Gaylord's pact to affiliate with CBS in the first two markets effectively nullified the agreement, resulting in Time Warner filing an injunction in an attempt to dissolve the pact. Since KDAF could not join the network until KDFW's contract with CBS expired and Fox moved its programming to that station, The WB entered into a temporary affiliation arrangement with KXTX-TV to serve as its local affiliate in the interim.[45][46][47]

The de facto trade of Dallas and Denver stations hit a roadblock that nearly prevented the exchange from taking place. On January 15, 1995, NBC filed a petition to the FCC that called on the agency to reject approval of the KDVR purchase, alleging that News Corporation, with its Australian-born CEO Rupert Murdoch, was in violation of FCC rules prohibiting foreign companies from holding more than a 25% ownership interest in an American television station. Fox had structured the KDVR-for-KDAF deal as two separate sales rather than as a trade with a cash exchange in likely anticipation of NBC trying to appeal the transaction and to ensure that Renaissance would continue on with its purchase of KDAF in either event.[48] NBC withdrew the petition, as well as others it filed regarding other Fox station purchases, on February 17, 1995.[49]

Fox's prime time and sports programming moved from KDAF to KDFW on July 2, 1995, with the CBS affiliation concurrently moving to KTVT. Although it lost the rights to most of Fox's programming, KDAF retained the local broadcast rights to the network's children's programming block, Fox Kids.[50] KDAF took over the WB affiliation three days later, on July 5; the sales of KDAF to Renaissance Broadcasting and KDVR to Fox were finalized on July 9.[51] Channel 33 was able to upgrade its programming, particularly as KTVT's new network affiliation left several programs available in the market.[50]

Tribune Broadcasting ownership

On July 1, 1996, Chicago-based Tribune Broadcasting announced that it would acquire Renaissance Communications for $1.13 billion.[52][53]

As a WB affiliate, KDAF benefited from higher-than-average ratings in Dallas–Fort Worth for WB network programs, and Tribune's buying power for syndicated shows also aided the station.[54] Fox Kids was dropped in 1997 and moved to KDFW's sister station KDFI when The WB started its own children's block, Kids' WB.[55] The success of KDAF spurred the launch of the third attempt—and second to become reality—at local news on channel 33, the "News@Nine", in 1999. By 2000, KDAF was considered one of The WB's strongest affiliates.[56] In 2004, the station changed its on-air branding to "Dallas–Fort Worth's WB", de-emphasizing the station's channel number.[57]

On January 24, 2006, Time Warner's Warner Bros. unit and CBS Corporation announced that the two companies would shut down The WB and UPN. In their place, the companies would combine the respective programming of the two networks to create a new "fifth" network called The CW. On that date, The CW also signed a ten-year affiliation agreement with Tribune Broadcasting, under which 16 of the group's 18 WB-affiliated stations—including KDAF—would serve as the network's charter stations.[58][59] KDAF was chosen over CBS-owned KTXA as the higher-rated outlet.[59]

News revival

KDAF revived its plans to re-establish a news department under Tribune ownership later in the 1990s as part of corporate efforts to launch in-house newscasts on the group's WB network affiliates, similar to commitments made by those of the Fox network earlier in the decade. In January 1999, the station began producing a half-hour prime time newscast at 9:00 p.m. on weeknights, the WB 33 News @ Nine.[60] It was first anchored by Patrick Greenlaw and Crystal Thornton, alongside chief meteorologist Steve LaNore and sports director Bob Irzyk. The program was expanded to seven days a week, including Saturdays and Sundays, one year later in January 2000, with Dawn Tongish appointed as the program's weekend anchor; the Monday through Friday editions were then expanded to a full hour the year after that in January 2001,[61] with the weekend newscasts following suit by 2003. The KDAF 9:00 p.m. newscast continually placed a distant second behind KDFW's established hour-long prime time newscast, which had grown to become the ratings leader in that time slot since its debut in mid-1995 upon that station's switch to Fox; in May 2001, it drew half the viewers of the KDFW offering.[61]

In late February 2009, anchors Tom Crespo and Terri Chappell–who had served as main anchors of the program since 2004 and 2003, respectively–were replaced on the weeknight newscasts by existing general assignment reporter Amanda Salinas (later Fitzpatrick) and Walt Maciborski, who joined from WFTS-TV in Tampa.[62] On September 21, 2009, KDAF debuted a nightly half-hour newscast at 5:30 pm, also anchored by Salinas and Maciborski; this later moved to 5pm.[63]

On October 31, 2011, KDAF began airing the Tribune-distributed morning news program EyeOpener, which had originally premiered six months earlier on May 9 as a test concept on Houston sister station KIAH. Initially airing only on weekday mornings (for three hours starting at 5:00 am), before expanding to include hour-long weekend editions in April 2015, the program's hybrid format was billed as a "provocative and unpredictable" combination of daily news, lifestyle, entertainment, and opinion segments. The program's national segments were produced at KDAF.[64] Tribune gradually began syndicating the program to some of its other CW and independent stations as well as a non-Tribune station in Myrtle Beach, South Carolina, all of which provided local news and weather segments during the program.[65]

During the summer of 2012, KDAF's news department underwent a series of staff departures: following ratings declines during his tenure, news director David Duitch left the station in July to become website editor for The Dallas Morning News;[66] that August saw the departures of chief meteorologist Bob Goosmann and sports reporter Chase Williams,[67] the resignation of reporter Giselle Phelps[68] and Walt MacIborski's departure for Fox-affiliated sister station WXIN in Indianapolis.[66] On August 16 of that year, EyeOpener senior producer Larissa Hall was promoted to a director of content position to oversee the newscasts.[66]


The word "Nightcap", with a stylized N, in a geometric sans-serif font.
NightCap newscast logo, used from November 1, 2012, to May 19, 2014.

On September 4, 2012, KDAF management announced in a meeting with station staff that it would adopt a format similar to EyeOpener for the 5:00 and 9:00 pm newscasts, in order to reduce production and operation costs for the news department and to make the broadcast profitable. The evening newscasts were revamped under the Nightcap concept on November 1, 2012; the program made use of multimedia journalists (which require a single person to film, edit and report news stories) and incorporated humor within most of its story content, except for news items and feature pieces that warranted a more serious tone.[69] New staff members were hired to anchor and report for the newscasts, while about half of the newsroom staff (including several employees that were with KDAF since the current news department's inception in 1999) were laid off.[70]

Even with the format switch, KDAF remained in last place among Dallas–Fort Worth's news-producing English-language stations, with viewership having declined to the point of registering "hashmarks" (indicating viewership too low to register a ratings point) on some nights during the initial switch to the Nightcap format. Ratings slowly increased over the next year-and-a-half while the format was instituted, particularly in the key age demographic of adults 25–54.[71][72] Larissa Hall, who oversaw Nightcap's launch as KDAF's director of content, left the station at the end of 2012, shifting to other duties within the Tribune corporate umbrella and giving Nightcap only partial oversight.[73]

NewsFix and Morning Dose

In November 2013, KDAF hired Steve Simon (a former weekend anchor-turned-producer at KIAH) as its news director. While in Houston, Simon helped launch NewsFix, a stylized news format that first launched in March 2011 on KIAH and de-emphasized on-camera anchors and reporters, using only an off-camera narrator for continuity and requiring fewer staff than most news programs.[74] Many on-air members of the KDAF news staff departed in the months prior to the format change, including longtime reporter Barry Carpenter and anchor Amanda Fitzpatrick, both of whom were with the station prior to the adoption of the Nightcap format.[75] NewsFix officially debuted on May 20, 2014, beginning with the 5:00 pm broadcast, with Greg Onofrio – a Houston radio personality who also continued to serve in the same capacity on the KIAH edition of the program – serving as its narrator, in addition to making on-screen appearances for a commentary segment at the end of the broadcast.[75][76] On September 6, 2018, Tribune announced that NewsFix would be canceled effective September 14; Morning Dose, the successor program to EyeOpener, was concurrently canceled effective October 19.[77]

Nexstar ownership

Sinclair Broadcast Group entered into an agreement to acquire Tribune Media on May 8, 2017, for $3.9 billion, plus the assumption of $2.7 billion in Tribune debt.[78][79] While Sinclair had initially intended on retaining KDAF, Cunningham Broadcasting—a partner licensee with family ties to Sinclair executive chairman David D. Smith—offered to purchase KDAF for $60 million,[80] with Sinclair filing a shared services agreement (SSA) to operate the station.[81] This proposed divestiture was one of several that attracted the scrutiny of FCC chairman Ajit Pai,[82] prompting Sinclair to abandon the Cunningham deal in favor of finding a third party for KDAF.[83][84] The FCC voted to send the entire merger before an evidentiary review hearing,[85] and Pai publicly rejected it.[86] Tribune Media terminated the merger proposal outright on August 9, 2018,[87] filing a breach of contract lawsuit against Sinclair in the process.[88]

Following the Sinclair deal's collapse, Nexstar Media Group—based in the Dallas suburb of Irving—announced their purchase of Tribune Media on December 3, 2018, for $6.4 billion in cash and debt.[89] The sale was completed on September 19, 2019.[90]

Local programming

On March 13, 2019, the station began a partnership with Urban One, where the morning show from radio station KBFB (97.9 FM), Veda Loca in the Morning, was simulcast on KDAF from 6 to 8 am. During that time, it was known on-air as The Beat on 33.[91] The partnership quietly ended on January 3, 2020, when Veda Loca in the Morning itself was canceled.[92]

On June 1, 2020, the station premiered a daily morning talk show at 10 am called Morning After, which is based on the video podcast of the same name. The show is hosted by Ron Corning and Jenny Anchondo.[93]

Currently, the only local news on channel 33 is in the form of 30-second news inserts, introduced in April 2020.[93]

Technical information


The station's signal is multiplexed:

Subchannels of KDAF[94]
Channel Res. Aspect Short name Programming
33.1 720p 16:9 KDAF-DT Main KDAF programming / The CW
33.2 480i 4:3 Antenna Antenna TV
33.3 16:9 Grit Grit
33.4 4:3 Charge Charge!
33.5 Rewind Rewind TV

Analog-to-digital conversion

KDAF shut down its analog signal, over UHF channel 33, at 8 am on June 12, 2009, as part of the federally mandated transition from analog to digital television; the station's digital signal remained on its pre-transition UHF channel 32.[95]


  1. ^ "Commercial Broadcast Stations Biennial Ownership Report (FCC Form 323)". Federal Communications Commission. January 31, 2020. p. 11. Archived from the original on March 8, 2021. Retrieved February 2, 2020.
  2. ^ "Facility Technical Data for KDAF". Licensing and Management System. Federal Communications Commission.
  3. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. June 27, 1966. p. 120. ProQuest 1014512819. Archived (PDF) from the original on June 26, 2020. Retrieved March 29, 2020 – via World Radio History.
  4. ^ "KFWT-TV to Emphasize Local Shows". Fort Worth Star-Telegram. September 20, 1967. p. 10-B. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved March 29, 2020 – via
  5. ^ "UHF Station Goes Off The Air". Abilene Reporter-News. Associated Press. October 27, 1968. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved March 29, 2020 – via
  6. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. October 11, 1971. p. 66. ProQuest 1016855415. Archived (PDF) from the original on June 29, 2020. Retrieved March 29, 2020 – via World Radio History.
  7. ^ Coffey, Jerry (February 18, 1972). "Channel 33 Returning To Air With Family-Oriented Shows". Fort Worth Star-Telegram. p. 7-B. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved April 3, 2020 – via
  8. ^ "Dallas TV Station Quits". Longview Morning Journal. UPI. December 26, 1972. p. 5-C. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved April 1, 2020 – via
  9. ^ Coffey, Jerry (March 30, 1973). "Comeback Planned By Channel 33". Fort Worth Star-Telegram. p. 7-B. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved March 29, 2020 – via
  10. ^ "Nonprofit group is given Doubleday's UHF" (PDF). Broadcasting. July 2, 1973. p. 28. Archived (PDF) from the original on June 26, 2020. Retrieved March 29, 2020 – via World Radio History.
  11. ^ "FCC OKs Purchase Of Station by CBN". Fort Worth Star-Telegram. Associated Press. November 10, 1973. p. 2-A. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved March 29, 2020 – via
  12. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. September 16, 1974. p. 45. Archived (PDF) from the original on June 29, 2020. Retrieved March 29, 2020 – via World Radio History.
  13. ^ Coffey, Jerry (September 11, 1980). "Business Channel 33 due on the air Sept. 22". Fort Worth Star-Telegram. p. 8E. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved April 3, 2020 – via
  14. ^ "TV Today". Fort Worth Star-Telegram. September 29, 1980. p. 5C. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved March 29, 2020 – via
  15. ^ Coffey, Jerry (November 8, 1980). "Pay-TV service refused ad space on FW-D stations". Fort Worth Star-Telegram. p. 2B. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved July 21, 2021 – via
  16. ^ "Autry riding with KNBN-TV". The Dallas Morning News. May 29, 1980. p. 51A.
  17. ^ Coffey, Jerry (August 5, 1981). "Channel 33..." Fort Worth Star-Telegram. p. 6C. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved April 3, 2020 – via
  18. ^ Coffey, Jerry (March 3, 1982). "33 drops business, goes all-Spanish". Fort Worth Star-Telegram. p. 7C. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved April 3, 2020 – via
  19. ^ Coffey, Jerry (September 2, 1982). "2 subscription TV systems to merge". Fort Worth Star-Telegram. p. 3E. Archived from the original on March 13, 2021. Retrieved March 7, 2020 – via
  20. ^ Bark, Ed (September 10, 1982). "VEU switch to Channel 27 puts SIN in prime time". The Dallas Morning News. p. 8C – via GenealogyBank.
  21. ^ Menichini, Mike (January 4, 1984). "TV station's new format protested". Fort Worth Star-Telegram. pp. 17, 20. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved July 20, 2021 – via
  22. ^ a b Black, Norman (November 9, 1983). "FCC votes on KNBN future, regulation of TV satellites". Fort Worth Star-Telegram. Associated Press. p. 5B. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved April 3, 2020 – via
  23. ^ a b c d e f Mathews, Quin (August 1986). "Death of a Newscast". D Magazine. Archived from the original on March 7, 2016. Retrieved March 4, 2016.
  24. ^ Chapman, Art (July 26, 1984). "New KRLD station represents new faces, designs and ideas". Fort Worth Star-Telegram. p. 9B. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved July 20, 2021 – via
  25. ^ a b c Ballon, Gilbert (May 11, 1986). "Ch. 33 Ends Its Newscasts: TV station lays off crew of 24 people". Dallas Morning News. p. 33A.
  26. ^ Bark, Ed (October 1, 1984). "Channel 27 Charts New Course: Independent station drops VUE [sic], enters prime-time market". Dallas Morning News. p. 1F.
  27. ^ "Channel 33 news takes on new look". Fort Worth Star-Telegram. April 29, 1984. p. 10F. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved July 20, 2021 – via
  28. ^ Chapman, Art (May 13, 1986). "Time wasn't right for KDAF news". Fort Worth Star-Telegram. pp. C1, C6. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved July 20, 2021 – via
  29. ^ "Another spin for TV's revolving door" (PDF). Broadcasting. May 6, 1985. pp. 39–40. ProQuest 963245132. Archived (PDF) from the original on June 30, 2020. Retrieved June 26, 2020 – via World Radio History.
  30. ^ "Life among the high rollers" (PDF). Broadcasting. May 13, 1985. pp. 36–39. ProQuest 963250251. Archived (PDF) from the original on June 27, 2020. Retrieved June 26, 2020 – via World Radio History.
  31. ^ "Metromedia Radio Sold To Brazell Group" (PDF). Radio & Records. March 28, 1986. pp. 1, 6. Archived (PDF) from the original on June 26, 2020. Retrieved April 3, 2020 – via World Radio History.
  32. ^ Harmetz, Aljean (May 7, 1986). "Fox Plans A TV Program Service". The New York Times. Archived from the original on March 7, 2016. Retrieved March 4, 2016.
  33. ^ "For the Record" (PDF). Broadcasting. March 17, 1986. p. 118. ProQuest 1016900169. Archived (PDF) from the original on March 8, 2021. Retrieved July 20, 2021 – via World Radio History.
  34. ^ Bark, Ed (April 20, 2012). "Replaying the launch of Fox—and revisiting its original home in Dallas—on the network's 25th anniversary". Uncle Barky's Bytes. Archived from the original on March 15, 2016. Retrieved March 4, 2016.
  35. ^ Harmetz, Aljean (October 5, 1986). "Fox's Barry Diller Gambles on a Fourth TV Network". The New York Times. Archived from the original on June 30, 2015. Retrieved June 27, 2015.
  36. ^ Bark, Ed (February 1, 1994). "Ch. 33 to deliver nightly news – Football spurs Fox affiliate to launch 9 p.m. newscast". Dallas Morning News. p. 21A.
  37. ^ a b c Cole Smith, Steven (June 13, 1994). "Packing it in at KDAF". Fort Worth Star-Telegram. pp. B1, B3. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved July 20, 2021 – via
  38. ^ Carter, Bill (May 24, 1994). "Fox Will Sign Up 12 Stations; Takes 8 From CBS". The New York Times. Archived from the original on June 25, 2017. Retrieved October 22, 2012.
  39. ^ "Fox Network Takes 12 Stations from Big Three". The Buffalo News. BH Media. May 24, 1994. Archived from the original on November 5, 2012.
  40. ^ "Fox Gains 12 Stations in New World Deal". Chicago Sun-Times. Hollinger International. May 23, 1994. Archived from the original on October 11, 2013. Retrieved June 1, 2013.
  41. ^ "Company News; Great American Selling Four Television Stations". The New York Times. May 6, 1994. Archived from the original on March 5, 2016. Retrieved March 4, 2016.
  42. ^ Foisie, Geoffrey (May 30, 1994). "Argyle socks away profit" (PDF). Broadcasting & Cable. p. 14. ProQuest 1505563856. Archived (PDF) from the original on July 25, 2020. Retrieved July 19, 2018.
  43. ^ Bark, Ed (July 14, 1994). "Sorry, Channel 30, uh, 33, says mogul - Murdoch chokes up over dumped affiliate". The Dallas Morning News. p. 33A. The stunning news came on the same day news vans were being delivered to Channel 33 in preparation for the announced August launch of a local prime-time newscast. Never mind.
  44. ^ "Gaylord gets CBS affiliates in Seattle and Dallas" (PDF). Broadcasting & Cable. September 19, 1994. p. 14. ProQuest 225325806. Archived (PDF) from the original on June 28, 2020. Retrieved July 19, 2018 – via World Radio History.
  45. ^ "Parent Firm Of WTIC-TV To Buy, Sell". Hartford Courant. November 16, 1994. Archived from the original on March 4, 2016. Retrieved March 4, 2016.
  46. ^ Zier, Julie A. (November 21, 1994). "Fox, Renaissance trade markets" (PDF). Broadcasting & Cable. ProQuest 225342873. Archived from the original on February 22, 2016. Retrieved July 19, 2018 – via World Radio History.
  47. ^ Cole Smith, Steven (June 28, 1995). "Don't feel sorry for Channel 33". Fort Worth Star-Telegram. p. E1. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved July 20, 2021 – via
  48. ^ Flint, Joe (January 15, 1995). "NBC Asks FCC To Nix Fox Bid For KDVR". Variety. Archived from the original on March 4, 2016. Retrieved March 4, 2016.
  49. ^ "NBC drops opposition to Fox" (PDF). Broadcasting & Cable. February 20, 1995. p. 7. ProQuest 225347534. Archived (PDF) from the original on March 8, 2021. Retrieved July 20, 2021.
  50. ^ a b Cole Smith, Steven (July 2, 1995). "TV changes expected to cause a tide of confusion". Fort Worth Star-Telegram. pp. F1, F2, F3. Archived from the original on July 21, 2021. Retrieved July 20, 2021 – via
  51. ^ "2 TV Stations Bought by Fox". The New York Times. July 10, 1995. Archived from the original on March 6, 2016. Retrieved March 4, 2016.
  52. ^ Peterson, Iver (July 2, 1996). "Tribune to Pay $1.1 Billion For Six Television Stations". The New York Times. Archived from the original on March 7, 2016. Retrieved March 4, 2016.
  53. ^ Rathbun, Elizabeth A. (July 8, 1996). "Tribune's Renaissance: $1.13-billion purchase of six more TVs brings broadcaster into one-third of U.S. homes" (PDF). Broadcasting & Cable. pp. 4, 8, 9. ProQuest 225355958. Archived (PDF) from the original on March 8, 2021. Retrieved June 19, 2014.
  54. ^ Bark, Ed (August 27, 1998). "It seems WB stands for world-beater". Dallas Morning News. p. 1C.
  55. ^ Freeman, Michael (November 17, 1997). "Fox kids finds home in Miami". Mediaweek. p. 6.
  56. ^ Davis Hudson, Eileen (August 21, 2000). "Dallas—Ft.Worth". Mediaweek. pp. 22–28. ProQuest 213664000.
  57. ^ Davis Hudson, Eileen (August 11, 2004). "Dallas—Ft.Worth". Mediaweek. pp. 14–20. ProQuest 213662698.
  58. ^ Seid, Jessica (January 24, 2006). "'Gilmore Girls' meet 'Smackdown'; CW Network to combine WB, UPN in CBS-Warner venture beginning in September". Archived from the original on March 16, 2017. Retrieved August 3, 2020.
  59. ^ a b Carter, Bill (January 24, 2006). "UPN and WB to Combine, Forming New TV Network". The New York Times. Archived from the original on October 17, 2015. Retrieved February 10, 2017.
  60. ^ Mendoza, Manuel (January 10, 1999). "Channel 33 is latest entry in local TV news". Dallas Morning News. p. 1C.
  61. ^ a b Davis Hudson, Eileen (August 27, 2001). "Dallas—Ft.Worth". Mediaweek. pp. 16–20.
  62. ^ Bark, Ed (February 17, 2009). "New anchors debut on The 33, which otherwise houses the same old "stories"". Uncle Barky's Bytes. Archived from the original on April 13, 2016. Retrieved July 20, 2021.
  63. ^ Bark, Ed (August 24, 2009). "It's a Sept. 21 startup for 5:30 pm newscasts on "The 33"". Uncle Barky's Bytes. Archived from the original on March 31, 2013. Retrieved July 20, 2021.
  64. ^ Malone, Michael (January 8, 2012). "Stations Rising—And Shining". Broadcasting & Cable. Retrieved July 20, 2021.
  65. ^ Bark, Ed. "CW33 hires new meteorologist, ramps up for early morning show on two levels". Uncle Barky's Bytes. Archived from the original on January 14, 2012. Retrieved October 26, 2011.
  66. ^ a b c Bark, Ed (August 16, 2012). "CW33 tabs Larissa Hall as newsroom's latest Director of Content". Uncle Barky's Bytes. Archived from the original on October 16, 2012. Retrieved September 5, 2012.
  67. ^ "Report: Meteorologist Bob Goosmann, sports anchor Chase Williams leave KDAF". Fort Worth Star-Telegram. August 1, 2012. Archived from the original on July 28, 2013.
  68. ^ Bark, Ed (August 11, 2012). "Reporter Giselle Phelps resigns from Dallas-based CW33". Uncle Barky's Bytes. Archived from the original on January 15, 2013. Retrieved September 5, 2012.
  69. ^ Bark, Ed (November 1, 2012). "Nightcap springs itself on CW33". Uncle Barky's Bytes. Archived from the original on November 8, 2013. Retrieved October 9, 2013.
  70. ^ Bark, Ed (October 10, 2012). ""Transitioning" at CW33 claims first wave of staffers". Uncle Barky's Bytes. Archived from the original on January 26, 2013. Retrieved March 17, 2013.
  71. ^ Bark, Ed (November 6, 2012). "Local Nielsen ratings snapshot (Mon., Nov. 5) – Peacock again crows with 18-to-49-year-olds". Uncle Barky's Bytes. Archived from the original on November 8, 2013. Retrieved October 9, 2013.
  72. ^ Bark, Ed (March 28, 2012). "Local Nielsen ratings snapshot (Wed., March 27) – a diminished Idol stll [sic] good enough". Uncle Barky's Bytes. Archived from the original on November 8, 2013. Retrieved October 9, 2013.
  73. ^ Bark, Ed (December 19, 2012). "Larissa Hall shifing responsibilities with Tribune-owned CW33 and its prime-time Nightcap news show". Uncle Barky's Bytes. Archived from the original on December 2, 2013. Retrieved November 26, 2013.
  74. ^ Bark, Ed (November 25, 2013). "CW33's Nightcap to be supplanted by NewsFix". Uncle Barky's Bytes. Archived from the original on December 3, 2013. Retrieved November 26, 2013.
  75. ^ a b "KDAF/Channel 33 debuts anchorless 'NewsFix'". Fort Worth Star-Telegram. May 20, 2014. Archived from the original on May 23, 2014.
  76. ^ Shrum, Jennifer (May 20, 2014). "NewsFix Launches in DFW". KDAF. Tribune Broadcasting. Archived from the original on November 19, 2015. Retrieved November 18, 2015.
  77. ^ Philpot, Robert (September 6, 2018). "A popular DFW morning anchor changed stations this year. Her new show has been axed". Fort Worth Star-Telegram. Archived from the original on September 7, 2018. Retrieved September 6, 2018.
  78. ^ Battaglio, Stephen (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group to buy Tribune Media for $3.9 billion plus debt". Los Angeles Times. Archived from the original on June 6, 2017. Retrieved June 6, 2017.
  79. ^ Littleton, Cynthia (May 8, 2017). "Sinclair Broadcast Group Sets $3.9 Billion Deal to Acquire Tribune Media". Variety. Archived from the original on June 5, 2017. Retrieved June 6, 2017.
  80. ^ Jessell, Harry A. (April 24, 2018). "Sinclair Spins Off 23 TVs To Grease Trib Deal". TVNewsCheck. Archived from the original on July 19, 2018. Retrieved July 19, 2018.
  81. ^ Eggerton, John (February 21, 2018). "Sinclair Is Divesting WGN, WPIX, But..." Multichannel News. Archived from the original on July 19, 2018. Retrieved July 19, 2018.
  82. ^ Hayes, Dade (July 18, 2018). "Sinclair Updates Plans For Station Sales in Bid To Save Tribune Deal". Deadline Hollywood. Archived from the original on July 18, 2018. Retrieved July 18, 2018.
  83. ^ Eggerton, John (July 18, 2018). "Sinclair Withdraws Cunningham Station Sales". Broadcasting & Cable. Archived from the original on July 18, 2018. Retrieved July 19, 2018.
  84. ^ Littleton, Cynthia (April 24, 2018). "Sinclair Revises Station Divestiture Plan Following Pushback From Regulators". Variety. Archived from the original on April 4, 2019. Retrieved July 19, 2018.
  85. ^ Robert, Feder (July 16, 2018). "FCC throws Sinclair/Tribune deal in doubt". Archived from the original on July 17, 2018. Retrieved July 19, 2018.
  86. ^ Neidig, Harper (July 16, 2018). "FCC chair rejects Sinclair-Tribune merger". The Hill. Archived from the original on July 16, 2018. Retrieved July 19, 2018.
  87. ^ Dinsmore, Christopher (August 9, 2018). "Tribune Media pulls out of Sinclair Broadcast merger". Baltimore Sun. Archived from the original on April 6, 2019. Retrieved August 9, 2018.
  88. ^ Flint, Joe (August 9, 2018). "Tribune Terminates $3.9 Billion Sinclair Merger, Sues Broadcast Rival". The Wall Street Journal. Archived from the original on April 5, 2019. Retrieved August 9, 2018.
  89. ^ Lafayette, Jon (December 3, 2018). "Nexstar Announces Deal to Buy Tribune for $6.4B". Broadcasting & Cable. Archived from the original on April 5, 2019. Retrieved December 6, 2018.
  90. ^ Miller, Mark K. (September 19, 2019). "Nexstar Closes On Tribune Merger". TVNewsCheck. Archived from the original on September 20, 2019. Retrieved July 20, 2021.
  91. ^ "CW33 Partners With 97.9 The Beat for New Morning TV Show in Dallas" (Press release). Tribune Media. March 13, 2019. Archived from the original on December 2, 2020. Retrieved March 13, 2019.
  92. ^ Venta, Lance (January 10, 2020). "97.9 The Beat Dallas Confirms Morning Show Change". RadioInsight. Archived from the original on January 10, 2020. Retrieved July 20, 2021.
  93. ^ a b Malone, Michael (June 22, 2020). "Dueling and Pooling Deep in the Heart of Texas". Broadcasting & Cable. Archived from the original on August 11, 2020. Retrieved July 20, 2021.
  94. ^ "RabbitEars TV Query for KDAF". RabbitEars. Archived from the original on March 3, 2016. Retrieved March 4, 2016.
  95. ^ "DTV Tentative Channel Designations for the First and Second Rounds" (PDF). Federal Communications Commission. Archived from the original (PDF) on August 29, 2013. Retrieved March 24, 2012.

External links

This page was last edited on 7 May 2024, at 13:58
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.