To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
Languages
Recent
Show all languages
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

Halk TV
HalkTVLogo.jpg
CountryTurkey
SloganHalk İçin Haber
HeadquartersAnkara, Turkey
Programming
Language(s)Turkish
Picture format4:3 (576i, SDTV)
History
Launched2005
Links
Websitewww.halktv.com.tr
Availability
Cable
Kabel Deutschland (Germany)Channel 808 (SD)
Satellite
DigiturkChannel 53
D-SmartChannel 272
FilboxChannel 36
Türksat 4A12422 V 27500 3/4
IPTV
Turkcell TV+Channel 41
Streaming media
InternetLive Stream

Halk TV is a Turkish nationwide TV channel established in 2005. It is known for its relationship with the Republican People's Party (Turkish: Cumhuriyet Halk Partisi, CHP), although the previous links were cut off in 2011 under a new CHP leader.[1][2] The Gezi Park protests brought Halk TV into the spotlight as one of the few Turkish television channels to broadcast live coverage of the events.[3][2] Because of this, the Turkish TV watchdog RTÜK imposed a fine on Halk TV for "harming the physical, moral and mental development of children and young people".[4]

YouTube Encyclopedic

  • 1/3
    Views:
    848
    833 419
    932 970
  • ✪ Q-Better Explanation EN
  • ✪ How childhood trauma affects health across a lifetime | Nadine Burke Harris
  • ✪ My Kids And i - Chapter 2 - Public Secrets

Transcription

History

Halk TV was established in 2005 "by former CHP accountant Mahmut Yıldız"[1] and received some funding from CHP. When Kemal Kılıçdaroğlu took over the CHP leadership in 2011, CHP cut its funding, leading to severe financial difficulties for Halk TV.[1] Kılıçdaroğlu also asked CHP deputies and members not to appear as guests on the station.[5] Former Esenyurt Mayor Gürbüz Çapan was linked with Halk TV in 2011.[6]

In May 2013 Halk TV was reprimanded by the media regulator RTÜK for broadcasting a "most watched" video from YouTube which it said was aimed at humiliating PM Recep Tayyip Erdoğan.[7]

References

  1. ^ a b c Today's Zaman, 5 February 2011, Halk TV stops broadcasting after CHP cuts financial support Archived 6 June 2016 at the Wayback Machine
  2. ^ a b BBC, 4 June 2013, Turks deprived of TV turn to Twitter for protest news
  3. ^ Sokollu, Senada (1 June 2013). "Solidarity with Istanbul protesters grows in Turkey and abroad". Deutsche Welle. Retrieved 3 June 2013.
  4. ^ "TV watchdog fines live streaming of Gezi protests for 'harming development of children, youth'". Hürriyet Daily News. 12 June 2013. Retrieved 12 June 2013.
  5. ^ Today's Zaman, 16 March 2011, Lack of funds, CHP boycott puts Halk TV’s future on the line Archived 1 May 2016 at the Wayback Machine
  6. ^ Haber7.com, 21 November 2011, Eski Esenyurt Belediye Başkanı Gürbüz Çapan, Halk TV'yi satın aldığı yönündeki iddialara açıklama getirdi.
  7. ^ Hurriyet Daily News, 3 June 2013, Media watchdog warns Halk TV over humiliating PM

External links

This page was last edited on 27 September 2020, at 21:50
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.