To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

Evening Telegraph (Dublin)

From Wikipedia, the free encyclopedia

Evening Telegraph
Evening Telegraphtop.JPG
Dublin Evening Telegraph (front page - 16 June 1904).jpg
Evening Telegraph, 16 June 1904
TypeNewspaper, Private
FormatBroadsheet
Founder(s)Edmund Dwyer Gray
Editorunknown
Founded1871
Political alignmentmoderate Irish nationalist
Ceased publication1924
Headquartersunknown

The Evening Telegraph was for most of its existence Ireland's leading evening newspaper. It was published in Dublin between 1871 and 1924. Its main rivals were the widely read Dublin Evening Mail and the less widely read Evening Herald.

Launch

The Evening Telegraph was launched in 1871 by a former Irish nationalist Lord Mayor of Dublin Edmund Dwyer Gray. The newspaper was unavowedly Irish nationalist in its politics. It was originally a weekly newspaper but soon became daily (except Sundays).

It was particularly famous for the attention it paid to covering social events, and for its use of drawings as illustrations.

A project is currently underway to help restore a 16 June 1904 edition[1]

Distinctive pink colour

The paper was published on distinctive pink newspaper, which marked it out visually from the buff (brownish-yellow) paper colour used by one of its Dublin rivals, the Dublin Evening Mail.

Literary association

Leopold Bloom sells advertising for the Evening Telegraph in James Joyce's novel Ulysses.

Closure in 1924

The paper was published between 1871 and 1924. It closed in the same year as the main daily Nationalist newspaper, the Freeman's Journal. It is unclear whether the elimination of the Irish Parliamentary Party in the 1918 general election, and the achievement of dominion status as opposed to the IPP’s desired home rule, undermined the need for the old Nationalist newspapers attached to a political order that had been swept away between 1916 and 1922.

References

This page was last edited on 30 May 2020, at 23:44
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.