To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.

From Wikipedia, the free encyclopedia

Samanyolu Televizyonu (STV)
Samanyolu Tv logo.jpg
Broadcast areaTurkey and International
SloganSamanyolu TV
HeadquartersÇamlıca, İstanbul
Picture format4:3 (576i, SDTV)
OwnerSamanyolu Yayıncılık A.Ş.
LaunchedJanuary 13, 1993
ClosedJuly 19, 2016
Ziggo (Netherlands)Channel 776

Samanyolu TV was an international Turkish language TV station, with its headquarters in Istanbul.

Samanyolu TV was previously owned by Yayıncılık A.Ş. Yayıncılık A.Ş. is a media company that operates radio and television broadcasting, publication and distribution of newspapers. The first satellite service for Samanyolu TV was aired towards Central Asia. Samanyolu TV proceeded into North America by 1999, with Turksat as its new mainstream satellite operator. Samanyolu TV later created two official websites for people of Turkish origins, both North American audiences, and Turkish audiences .[1] These two websites also included online streaming (“CANLI YAYIN”) and social networks such as Twitter, Facebook, and YouTube in 2005–2013.

On 19 July 2016, Samanyolu TV's license was revoked and the channel closed by the Radio and Television Supreme Council due to alleged links with the Gülen Movement following the 2016 Turkish coup d'état attempt.[2]

Naming and influences

Samanyolu TV is generally assumed to have adopted the name (meaning "Milky Way" in English) with religious connotations. In essence Milky Way peddles the notion of a "other" universe aside from the present world. One may see that the title of the television station plays an important role for the list of programs it airs for its audiences. Samanyolu TV contains several BBC programs that have heavy emphasis on culture, politics, and utmost religion. Samanyolu TV was funded by many individuals and companies. But the most constructive contribution was from by Fethullah Gülen. Gülen is a well-known Turkish Muslim preacher, scholar and author. Gülen is currently living in exile in the United States, due to the formation of the Gülen Movement which has had much controversy and criticism in Turkey.[3]


Samanyolu TV programs contained controversial contents with relation to Islamic teachings and their relation to cultural norms. One from the many examples that implements religious content is the television series Küçük Kiyamet (meaning "The Little Apocalypse" in Turkish).

Samanyolu TV hds two policies regarding commercials, one for local viewers in Turkey where the station is wide open for a range of commercials and another for North American audiences, where the commercials are limited and the same commercials played repeatedly.

Aside from commercials, Samanyolu TV included a new program entitled Ebru TV designed for English-speaking audiences and open to people of any cultural background. Ebru TV was most popular for individuals residing in Canada and the United States. Samanyolu TV also had an official news program that broadcasts locally and internationally to its viewers.

Samanyolu TV included children programs that are family-friendly, with children's programs such as Caillou on the channel. Furthermore, for all audiences, the channel includes shows such as Yeşil Elma (meaning "Green Apple" in Turkish), travel shows such as Ayna (Mirror); and also included programs imitating the Discovery Channel, with shows such as Belgesel ("Documentary"), Farklı Desenler ("Different Patterns" in Turkish) is another popular television drama series.

December 2014 crackdown

On 14 December 2014 Turkish police arrested more than two dozen senior journalists and media executives, including Samanyolu TV General Manager Hidayet Karaca on charges of "forming, leading and being a member of an armed terrorist organization." The arrested are people associated with the Gülen movement. The Turkish government accuses the movement of infiltrating the police and judiciary.

A statement by the US State Department cautioned Turkey not to violate its "own democratic foundations" while drawing attention to raids against media outlets "openly critical of the current Turkish government."[4][5]

EU foreign affairs chief Federica Mogherini and EU Enlargement Commissioner Johannes Hahn said that the arrests went "against European values" and "are incompatible with the freedom of media, which is a core principle of democracy".[6]


  1. ^ "Samanyolu Haber: Son Dakika ve En Son Haberler". Retrieved October 5, 2019.
  2. ^ "RTÜK'ten kanal kapatma kararı" (in Turkish). NTV. Retrieved 19 July 2016.
  3. ^ Stourton, Edward (2011-05-24). "What is Islam's Gulen movement?". BBC. BBC World News. Retrieved 2013-02-11.
  4. ^ "In Turkey, police arrest journalists and executives". CNN. Retrieved 19 December 2014.
  5. ^ "Court rules for release of Zaman chief editor, Samanyolu manager arrested". Today's Zaman. Archived from the original on 19 December 2014. Retrieved 19 December 2014.
  6. ^ "Turkey media arrests: Mogherini leads EU criticism". BBC. Retrieved 19 December 2014.

External links

Media related to Samanyolu TV at Wikimedia Commons

This page was last edited on 27 September 2020, at 22:32
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.