To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
Languages
Recent
Show all languages
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

Dan (newspaper)

From Wikipedia, the free encyclopedia

Dan
Дан
Dan-logo.jpg
Naslovnavelika16122005.jpg
TypeDaily newspaper
FormatBerliner
Owner(s)Jumedia Mont d.o.o
EditorMladen Milutinović
Founded31 December 1999
Political alignmentCentre-right to right-wing
Anti-corruption
LanguageMontenegrin
Serbian
HeadquartersPodgorica, Montenegro
ISSN1450-7943
Websitedan.co.me

Dan (Serbian Cyrillic: Дан, pronounced [dâːn]; English: The Day) is a daily newspaper published in Montenegro. It took its name from the old day Cetinje monthly newspaper that was published in the old Montenegrin state at the beginning of the 20th century. As of 2009 it held the second place after Vijesti with a share of an estimated 31,6% of the country's total readers.[1]

History and profile

Dan newspaper

The first issue of Dan appeared on 31 December 1999.[2] Right from its start, Dan was one of the harshest critics of Milo Đukanović's regime in Montenegro. In May 2001, as Croatian magazine Nacional) began a series of articles and insider interviews on state-sponsored cigarette smuggling in Montenegro under Djukanovic's regime, Dan was the only media outlet in the country to bring the details of the 'Nacional affair' to the Montenegrin public.

Assassination and violence

On 27 May 2004 Dan founder and editor-in-chief Duško Jovanović was assassinated on a Podgorica street in front of the paper's offices. Even though a prolonged police investigation produced a couple of arrests, along with an immediate assassin-suspect currently on trial, the individuals behind the murder have still not been identified. It is alleged that the DPS-controlled government both sponsored and covered up the event. Furthermore, on 11 July 2005, an unidentified male left an explosive device in front of the paper's Podgorica offices. However it did not detonate.[3] On 3 June 2006, Montenegrin state prosecutor Vesna Medenica decided to press charges against Dan columnist Dragan Rosandić due to the first post-referendum text in his regular column. The charge claims that through his piece Prokleta avlija, Rosandić "exposed to ridicule the peoples, national and ethnic groups of Montenegro that voted for Montenegrin independence".[4] The charges were later dropped as unfounded.

Other media

In addition to the daily "Dan", publisher "Jumedia Mont" also includes the weekly "Revija D" newsmagazine, as well as two radio stations: "Radio D" and Radio "D plus", which in recent years have gained a lot of audience and popularity in Montenegro.

References

  1. ^ CEDEM's October 2009 poll Archived 22 July 2011 at the Wayback Machine
  2. ^ Pål Kolstø (28 December 2012). Media Discourse and the Yugoslav Conflicts: Representations of Self and Other. Ashgate Publishing, Ltd. p. 260. ISBN 978-1-4094-9164-4. Retrieved 21 November 2014.
  3. ^ "Bomba ispred podgoričkog "Dana"". B92. 11 July 2005. Retrieved 7 June 2010.
  4. ^ "Politički obračun sa neistomišljenicima". Dan. 4 June 2006. Retrieved 7 June 2010.
This page was last edited on 7 May 2020, at 11:19
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.