To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.

From Wikipedia, the free encyclopedia

Current TV
Final logo, used from 2011 to 2013
HeadquartersSan Francisco, California with secondary studios in Culver City, California and New York City
OwnerAl Gore and Joel Hyatt (2005–2013)
Al Jazeera Media Network (2013)
Sister channelsCurrent TV UK (2007–2012)
LaunchedAugust 1, 2005 (2005-08-01)
ReplacedNewsworld International
ClosedAugust 20, 2013 (2013-08-20)
Replaced byAl Jazeera America
AJ+ and Jetty (later occupied former building, studio and used former infrastructure)

Current TV was an American television channel which broadcast from August 1, 2005, to August 20, 2013. Prior INdTV founders Al Gore and Joel Hyatt, with Ronald Burkle, each held a sizable stake in Current TV. Comcast and DirecTV each held a smaller stake.[1]

The channel started out as a user-generated content channel with content made by viewers in 15-minute blocks. The channel later switched formats to become an independent news network aimed at progressive politics. Neither format brought the success that Gore and Hyatt had wanted.

On January 2, 2013, it was announced that Current TV had been sold by Gore and Hyatt to Qatar-based broadcaster Al Jazeera Media Network.[1][2][3] AJMN stated it planned to shut down the Current TV channel, retain its off-air staff, and to launch a new New York City-based channel named Al Jazeera America (using Current's distribution network). Current had operated in the same way with Newsworld International, a predecessor to Current.[4] They also said they planned to scrap the channel's programming lineup and brand.[5] Al Jazeera America replaced Current TV on August 20, 2013, at 3:00 pm Eastern, 2:00 pm Central time. The former headquarters would become the home of Al Jazeera's all-online digital channel AJ+.

YouTube Encyclopedic

  • 1/3
    20 962 722
    70 853
    1 055 453
  • NASA Live: Official Stream of NASA TV's Media Channel
  • TV Channel Guide Options for OTA Antenna TV
  • Running a Channel Scan with a TV Antenna? Avoid This Common Mistake



2002–2006: Launch

After the 2000 U.S. presidential election, Gore and Hyatt wanted to start a conventional cable news network. The plan evolved into making a viewer-generated channel aimed at an audience demographic age 18–34.

On May 4, 2004, INdTV Holdings, a company co-founded by Gore and Hyatt in 2002,[6] purchased Canada-based cable news channel NewsWorld International (NWI) from NBCUniversal for the express purpose of launching their new network with the space on some digital cable lineups (and DirecTV) that NWI had. The new network would not have political leanings, Gore said, but would serve as an "independent voice" for a target audience of people between 18 and 34 "who want to learn about the world in a voice they recognize and a view they recognize as their own." Other reports said that Gore hoped that the channel would help change the tide of "consolidation and conglomeratization" of the media by leading the change to "democratization." The news network was said to be a combination between CNN, MTV, and blipverts. In the summer of 2004, Gore and Hyatt announced their new network, named INdTV, with a series of public recruitment events. The first of these events was held at the Bambuddha Lounge in San Francisco's Tenderloin, on August 25, 2004.

On April 4, 2005, the former vice president with business partner Hyatt announced that they had changed the name of the network from "INdTV" to "Current TV". The new television network launched in the United States at midnight EDT on the morning of August 1, 2005. The first person heard on the channel was Conor Knighton, a staple during the early years of the channel introducing the channel with the show Google Current.

2006–2008: Expansion and Yahoo! partnership

On September 20, 2006, Current TV started a short-lived partnership with Yahoo! to supply topic-specific "channels" to the Yahoo Video website. Called the Yahoo! Current Network, the first four channels, "Current Buzz", "Current Traveler", "Current Action" (about action sports), and "Current Driver" quickly became the most popular videos on the Yahoo Video web site. There were Yahoo branded segments on Current TV, similar to the Google Current segments. Additional web channels were planned. However, on December 6, 2006, Yahoo and Current TV announced the end of their relationship.[7] Madeline Smithberg co-creator of The Daily Show, was the Executive Producer for this project.

On October 6, 2006, a deal was announced with BSkyB to create a localized UK and Ireland version of Current TV for its Sky satellite service.[8] This version went live on March 12, 2007, on Sky channel 229 (later moving to 183) and Virgin Media channel 155.[9] The first documentary aired on the launch was 'Tracking William, a Night With a Paparazzo' from director Daniel Florencio, a prolific contributor of the channel.[10] In 2007, Current TV started video-on-demand service on Virgin Media. Current TV was also added to the Freewire IPTV network on channel 178. The channel closed on March 11, 2012, following BSkyB's withdrawal of support and a failed rescue attempt from Current TV.[11][12]

On January 31, 2007, Current TV launched on Dish Network.

Former Current TV Control Room

On September 16, 2007, Current TV won an Emmy award for Best Interactive Television Service at the 59th Primetime Emmy Awards. This was the first year in which this Emmy was presented during the primetime broadcast. The award was presented by Masi Oka of Heroes fame and MySpace founder Tom Anderson (through their own computers), and Al Gore and Joel Hyatt accepted the award on their behalf.[13]

On February 8, 2008, it was announced that the network would also be available on the Italian Sky Italia satellite digital platform on channel 130. According to the official website, broadcasts started on May 8, 2008.[14] On June 6, 2008, it was announced that the network would also be available on the Italian 3 DVB-H mobile operator, free of charge.[15] The channel closed on July 31, 2011, following failed distribution renegotiations with Sky Italia.[16]

Current TV partnered with Twitter for the 2008 Presidential and Vice-Presidential debates, allowing viewers who watched the Current TV version of the debates to post live on Twitter and have their opinions shown on screen, live.

2009–2010: Financial troubles and IPO plans

On January 28, 2009, Current Media Inc. announced that it intended to launch an initial public offering on the NASDAQ to raise US$100 million. However, it announced in early April that it was scrapping the plan due to "current market conditions" and that no securities had been sold, and all activity regarding the proposed IPO had been discontinued.[17]

Current TV Booth in San Mateo at Maker Faire 2008

In June 2009, Current TV received approval from the Canadian Radio-television and Telecommunications Commission to establish a Canadian version of the channel, which would be a joint venture of Current TV and the CBC, with the CBC taking 80 percent ownership. The channel would be required to feature at least 35% Canadian content. The new service was planned to begin in Fall 2009, pending approval by the Treasury Board,[18] but those plans were put on hold later that year.[19]

In July 2009, Current TV made a series of changes due to financial reasons and the failed IPO. CEO Joel Hyatt resigned to a new vice president position and was replaced by Mark Rosenthal, the former COO and president of MTV Networks, with a plan to reform Current TV to more traditional programing. Lisa Derrick of The Huffington Post predicted that Current TV would undergo a transformation similar to MTV's transformation during Mark Rosenthal's 1990s tenure at MTV, from MTV's multi-minute music video format to longer 30 minute/1 hour reality television programing. Ultimately its assorted pod format[clarification needed] was discontinued in lieu of traditional 30-minute block programing. Some elements of the pod format survived inside the themed 30-minute programing. In July 2009, 80 in-house staff were laid off, about 25% of Current's staff, and plans were announced to air licensed TV series and films and other content that was not produced by Current in-house or by the VC2 system. Andrew Wallenstein of The Hollywood Reporter predicted Current would make its targeted demographic a decade older from early 20s to early 30s, and add more less-serious entertainment programing to its then mostly news and reality/documentary format.[20][21]

In late 2009, after the announcement of the Comcast-NBC merger, Comcast Corporation submitted a filing to the US Securities and Exchange Commission that revealed it owned a ten percent stake of Current Media LLC.[22] Current received three Emmy nominations in the news and documentary category in 2009.

In mid-2010, Current's Vanguard journalism program's piece, Oxycontin Express, received a Peabody Award, a first for both Mariana van Zeller, the journalist behind the story, and Current TV. Current also received a Headliner award.[23] Around this time, a report by Reuters on the network's ongoing problems suggested that it could have blossomed into something akin to YouTube's video-sharing platform, MSNBC's role as a left-leaning news outlet, or even the Oprah Winfrey Network. "In retrospect", the report concluded, "what's distinctive about Current's troubles was that Gore's vision had so much potential. It's uncanny how close he was to capitalizing on several key trends that transformed the media world, only to watch others do so."[21]

2009: North Korea incident

On March 17, 2009, the North Korean military detained two American journalists, Euna Lee and Laura Ling, working for Current TV, after they allegedly crossed into North Korea from China.[24] On March 30, 2009, North Korean state media reported that preparations were under way for indictments and a trial, saying, "The illegal entry of US reporters into the DPRK [Democratic People's Republic of Korea] and their suspected hostile acts have been confirmed by evidence and their statements."[25] The two faced trial on June 4.[26] On June 8, Reuters reported that the two reporters were found guilty of illegal entry and committing "hostile acts against the DPRK" and subsequently sentenced to twelve years of hard labor.[27] On August 4, BBC News reported that Lee and Ling were pardoned amidst a visit by former U.S. president Bill Clinton to North Korea.[28]

2011 major format changes

Current TV logo 2005–2011

Beginning early in 2011, Current TV started implementing major changes in programming and personnel, beginning with the hiring of Keith Olbermann. To signify these changes, Current unveiled new imaging and a new logo in May 2011, designed by branding firm Wolff Olins.

On February 8, 2011, Keith Olbermann announced that he had been hired to host a new primetime show on Current TV and was named Chief News Officer with an equity stake in the network. In April 2011, Olbermann announced that his nightly program would retain the same title from his time at MSNBC. On June 20, 2011, Countdown with Keith Olbermann relaunched on Current TV. The program aired Mondays through Fridays at 8 p.m. Eastern Time and was based out of New York City. Olbermann stated on The Colbert Report that Current TV was planning to make a nightly news segment consisting of his show and others that would launch later on Current TV.

In August 2011, Current announced that it had hired former CNN Bureau Chief and SVP of Programming David Bohrman as the network's new president. Bohrman later announced that after filling out its prime-time lineup, Current would also gradually begin shifting towards "a full daytime, morning schedule of news, information, analysis, conversation, context – all based on the events of the day" from an independent, progressive perspective.

On September 15, 2011, Current also announced that it had hired Shelley Lewis, former CNN and PBS executive producer, as executive vice president of programming.

On September 20, 2011, the network announced that Cenk Uygur of the internet-based TYT Network would be launching a TV edition of the internet news program The Young Turks in the fourth quarter of 2011. The program was broadcast from Los Angeles and aired weekdays at 7 p.m. Eastern Time. The program premiered on December 5, 2011.

On September 21, 2011, network president David Bohrman named Jason Odell as executive vice president of technology. Odell had an extensive career at both CNN and NBC, and was most recently known for creating (along with David Bohrman) and implementing CNN's "holographic" technology during election coverage.

On October 12, 2011, the network announced that it had hired former Michigan governor Jennifer Granholm to host her own weekday prime-time program The War Room with Jennifer Granholm. The program launched on January 30, 2012, at 9 p.m. Eastern Time.

2012 major format changes

On March 5, 2012, Current announced an upcoming weekday morning block of programming with TV-friendly simulcasts of The Stephanie Miller Show (under the name Talking Liberally: The Stephanie Miller Show) and The Bill Press Show (under the name Full Court Press: The Bill Press Show).[29] This was interpreted by Mediaite's Political Editor and White House Correspondent Tommy Christopher as an attempt to compete against MSNBC's Morning Joe (which aired from 6 am to 9 am).[30] This morning block moved to Free Speech TV after Current TV folded and became Al Jazeera America.

On March 30, 2012, Current announced that Keith Olbermann had been fired and would no longer host a show on their network. A statement released by network founders Al Gore and Joel Hyatt explained how the network's "values are no longer reflected" in Current's relationship with Olbermann, and that former New York Governor Eliot Spitzer would begin hosting Viewpoint effective immediately in the time slot previously occupied by Olbermann.[31]

On April 18, 2012, Current announced that California Lt. Governor Gavin Newsom would host a show titled The Gavin Newsom Show, while concurrently serving as lieutenant governor.[32]

In June 2012, it was formally announced[33] that Joy Behar would be getting another talk show, Joy Behar: Say Anything!,[34] premiering September 4, 2012[34] on the Current TV network. Its content was expected to be in line with her previous HLN series The Joy Behar Show.[35] Before the new show's launch, Behar began acting as fill-in host for Eliot Spitzer's Current TV talk show, Viewpoint with Eliot Spitzer, starting on July 18, 2012.[36]

2013: Acquisition by Al Jazeera

On January 2, 2013, Al Jazeera Media Network announced that it had purchased Current Media, LLC and would be closing down the Current TV channel while launching and integrating the remains of Current into a new American news channel titled Al Jazeera America using its distribution network.[37][38] Prior to the sale, it was believed that Al Gore and Joel Hyatt each owned approximately twenty percent of Current Media, business magnate Ronald Burkle owned about twenty-five percent, and Comcast and DirecTV each owned more than five percent. The terms of the deal were undisclosed.[39] According to Forbes and The New York Times, the purchase was about US$500 million.[5][40][41] The purchase by Al Jazeera occurred after an attempt by TheBlaze to purchase the media company was rejected in 2012.[42][43]

Immediately after the announcement, Time Warner Cable and Bright House Networks, which both broadcast Current TV to nine million American homes, announced they would be dropping the channel,[5] but said they would consider airing Al Jazeera America.[44] It was previously reported in April 2012 that Time Warner and Bright House were considering to drop the channel due to low ratings.[39] Al Jazeera America still replaced Current TV on Comcast, Dish Network, Verizon and DirecTV.[41] AT&T dropped Current TV the morning before it changed to Al Jazeera America prompting a lawsuit for breach of contract from Al Jazeera Media Network. Time Warner and Bright House later added Al Jazeera America on December 6, 2013, after a new deal was signed 2 months earlier. AT&T would add the channel on June 27, 2014.

Defending his decision, Current TV chairman Al Gore wrote: "I am incredibly proud of what Current has been able to accomplish. But broadcast media is a business, and being an independent content producer in a time of increasing consolidation is a challenge."[40] In a news release, Al Jazeera Director General Ahmed bin Jassim Al Thani said,

"By acquiring Current TV, Al Jazeera will significantly expand our existing distribution footprint in the U.S., as well as increase our newsgathering and reporting efforts in America [...] We look forward to working together with our new cable and satellite partners to serve our new audiences across the U.S."[38]

The Al Jazeera network also expected to increase its U.S.-based staff to a total of more than 300 employees and retain most of Current's staff.[38]

In addition to ending the Current TV channel, Al Jazeera announced it was scrapping the channel's programming lineup, as well as its brand.[5] On January 2, Cenk Uygur, host of the weekday Young Turks with Cenk Uygur, stated at the time that the Current TV show would continue for at least three months and that he was open to staying with the new network.[45] Later, after the end of Current, in a Los Angeles Times interview, Uygur remarked about the loss of the television show that he felt "relieved" that he could move on and focus on his web show and site and that he "was exhausted from doing the two shows at once;" also that "The future is overwhelmingly online" and he was excited to turn his energies there. It was also mentioned that after the acquisition of Current, he had brief talks with Al Jazeera America about whether there would be a place for him and the show, but both sides agreed that Uygur, known for political rants, would not fit well with the company's plans to build a news source with a more neutral tone.[46]

That same day, Jennifer Granholm, host of The War Room with Jennifer Granholm, announced that she would leave the channel as a result of the acquisition,[47] as did Gavin Newsom, host of The Gavin Newsom Show, who was reported to have planned on leaving the network earlier.[48] On Sunday, January 6, Eliot Spitzer announced that he had left the network and his weekday show Viewpoint with Eliot Spitzer.[49]

It was announced in an article in Politico at the time of the purchase that Bill Press didn't expect to continue his show with Al Jazeera once the change officially took place. Press also didn't expect Stephanie Miller to continue her show on Al Jazeera. Press said he would look for TV coverage to replace Current but expected having trouble finding a replacement.[50] On August 1, 2013, Press announced that his show's simulcast would move to Free Speech TV on September 3, 2013.[51] Stephanie Miller announced later after a hiatus from television syndaication that her show would also move to Free Speech TV in January 2014.

In a January 22, 2014 article in Politico Al Jazeera spokesman Stan Collender said the network's launch would be pushed back to within six months, and would create "multiple hundreds of new jobs" and new bureaus around the country. They announced the hiring of 105 total jobs for the new network, with 98 in New York and seven in Washington, D.C.[52] On July 3, 2013 Ali Velshi announced on his Twitter account that the network would replace Current on August 20, 2013.[53]

The last live show on Current was Viewpoint with John Fugelsang, ending on August 15, 2013.[citation needed] Al Jazeera America launched and replaced Current on August 20, 2013, at 3:00pm EDT.[53]

On August 16, 2014, Al Gore launched a lawsuit against Al Jazeera Media Network claiming a residual payment of $65 million of the sale proceeds held in an escrow account, due in 2014, remained unpaid.[54] In September Al Jazeera Media Network launched a lawsuit against Al Gore[55]

Al Jazeera America shut down on April 12, 2016, citing the "economic landscape and the highly competitive nature of the American media market, as reasons to shut down the channel. After use by three networks since 1994, the channel space folded after Al Jazeera failed to sell it to another network.


Al Jazeera maintained Current TV's former San Francisco headquarters as the headquarters for its all online digital channel AJ+ until late 2018 which included use of the former The War Room studio and its podcast network Jetty. The building was also home to Al Jazeera's digital team and other departments as well as the base for the show Fault Lines.

Elsewhere, The Young Turks still use their main news desks, background graphics and lighting from Current TV in their new studio; Bill Press uses the same cameras and equipment from his Current TV simulcast to show his simulcast on Free Speech TV. Press also has the same background on camera featuring the Full Court Press name from the former Current TV simulcast.

During Al Jazeera America's existence, Current's New York City studios were home to the Al Jazeera America shows On Point with Ali Velshi and Third Rail. Many of the people formerly employed by Current stayed on with the new network, most notably[according to whom?] Christof Putzel, formerly of the Current TV series Vanguard, who became an investigative reporter for Al Jazeera America's show America Tonight. Michael Shure formerly of The War Room left but came back to the channel as a political contributor. David Shuster, another former Current TV face, remained with the network becoming a reporter and fill-in host.

All of the videos on Current TV's YouTube channel were removed. However, as of March 2021, the channel remains online, albeit with no content.[56]

Prior programming

Other programs

  • Vanguard was Current's in-house journalism department, consisting of a team of young producers and correspondents who specialized in enterprising reporting on global issues. Vanguard was reorganized and merged into Al Jazeera America's documentary and investigative teams. As such, the final Current broadcast was a rerun of "The Oxycontin Express" documentary at 2:00pm Eastern time on August 20, 2013.

Former hosts

Other reading


  1. ^ a b "Al-Jazeera buys Al Gore's Current TV". Associated Press. January 3, 2013. Retrieved January 6, 2013.
  2. ^ "AL-JAZEERA BUYS CURRENT TV FROM AL GORE". AP. Retrieved 3 January 2013.
  3. ^ Stelter, Brian (January 2, 2013). "Al Jazeera Seeks a U.S. Voice Where Gore Failed". The New York Times. Retrieved January 2, 2013.
  4. ^ "Al Jazeera buys US channel Current TV". Al Jazeera. January 2, 2013. Retrieved January 2, 2013.
  5. ^ a b c d Jeff Bercovici (January 2, 2013). "Current TV Sold To Al Jazeera; Possible $400 Million Deal For Al Gore and Co. [UPDATED]". Forbes. Retrieved January 3, 2013.
  6. ^ "Company Overview of Current Media, LLC". Bloomberg Businessweek. Archived from the original on March 10, 2008. Retrieved January 5, 2013.
  7. ^ Shields, Mike (December 5, 2006). "Yahoo and Current TV Cut Ties" Archived 2006-12-12 at the Wayback Machine.
  8. ^ "CURRENT to LAUNCH TV CHANNEL on SKY DIGITAL in UK and IRELAND" (PDF). Current TV. 2006-10-06. Archived from the original (PDF) on 2008-12-02. Retrieved 2012-03-10.
  9. ^ "Gore's Current TV Launches In UK, Eyes Further Roll-outs". paidContent. 2007-03-12. Archived from the original on July 14, 2012. Retrieved 2012-03-10.
  10. ^ "Tracking William: A Night with a Paparazzo (2007)". Radio Times. Archived from the original on 2022-02-20. Retrieved 2022-02-20.
  11. ^ "Statement: Current UK due to close in March". Current TV. 2012-01-12. Archived from the original on 2012-03-11. Retrieved 2012-03-10.
  12. ^ "Current staff seek work as rescue fails". C21Media. 2012-02-15. Retrieved 2012-03-12.
  13. ^ "Al Gore joins Emmy parade". September 13, 2007.
  14. ^ "Scopri di più su Current TV" Archived 2008-04-27 at the Wayback Machine (in Italian)
  15. ^ "3 Italia: gratis Rai, Mediaset e Current" Archived 2009-02-23 at the Wayback Machine (in Italian) La Stampa. April 6, 2008.
  16. ^ Sabbagh, Dan (2011-05-25). "Current TV chief claims Murdoch's Sky Italia broke commitment". The Guardian. London. Retrieved 2012-03-10.
  17. ^ Maisie McCabe (14 April 2009). "Al Gore's Current Media abandons plans for NYSE listing". MediaWeek. Retrieved 22 September 2011.
  18. ^ Staff writers (11 June 2009). "Current TV Receives CRTC Approval". Broadcaster. Archived from the original on 23 July 2012. Retrieved 2 September 2011.
  19. ^ Staff writers (December 22, 2009). "Current TV's plans to enter Canada on hold". CBC News. Retrieved 22 September 2011.
  20. ^ Lisa Derrick (November 12, 2009). "Al Gore's Current TV Lays Off 80 Staff, Changes Direction". The Huffington Post. Retrieved 22 September 2011.
  21. ^ a b Andrew Wallenstein (June 25, 2010). "New troubles at Al Gore's Current TV". The Hollywood Reporter. Reuters. Retrieved 22 September 2011.
  22. ^ "How Cable Programming Is 'Chosen' – The Implications for Comcast-NBC" Archived 2010-01-14 at the Wayback Machine., 2010-01-11. Retrieved on 2010-11-08.
  23. ^ "2008 National Headliner Award Winners". National Headliner Awards. 4 May 2009. Archived from the original on 20 August 2012. Retrieved 22 September 2011.
  24. ^ "Laura Ling, Euna Lee Detained in North Korea". 2009-03-22. Retrieved on 2010-11-08.
  25. ^ US reporters face N Korea trial.; BBC, March 31, 2009.
  26. ^ "N Korea to try reporters in June". BBC News. 2009-05-14. Retrieved 2009-05-18.
  27. ^ Herskovitz, Jon (June 8, 2009). "North Korea sentences U.S. journalists to 12 years". Reuters.
  28. ^ "North Korea pardons US reporters". BBC News. August 4, 2009. Retrieved April 30, 2010.
  29. ^ David Lieberman (March 5, 2012). "Current TV To Enter AM News Competition With Radio's Bill Press And Stephanie Miller". Deadline New York.
  30. ^ Tommy Christopher (March 5, 2012) [8:13 am]. "Current TV Announces Morning Block With Bill Press And Stephanie Miller". Mediaite.
  31. ^ David Lieberman (March 30, 2012) [5:14pm EST]. "Keith Olbermann Out at Current Relationship No Longer Reflected Values Network Says". Deadline Hollywood.
  32. ^ Stelter, Brian (April 18, 2012). "Current TV to Hire Gavin Newsom, California's Lieutenant Governor". New York Times.
  33. ^ "Joy Behar to Host Show on Al Gore's Current TV". The Inquisitr. Retrieved 28 July 2012.
  34. ^ a b "'Joy Behar: Say Anything' to premiere Sept. 4". Archived 2012-11-13 at the Wayback Machine.
  35. ^ Guthrie, Marisa (June 11, 2012). "Joy Behar Joins Current TV". The Hollywood Reporter. Retrieved 28 July 2012.
  36. ^ "Al Gore announces new Joy Behar show". USA Today. June 11, 2012. Retrieved 28 July 2012.
  37. ^ Charles, Riley (3 January 2013). "Al Jazeera buys Current TV, will launch new channel". CNNMoney. Retrieved 3 January 2013.
  38. ^ a b c "AL JAZEERA TO START NEW U.S.-BASED NEWS CHANNEL". Al Jazeera. 2 January 2013. Archived from the original on 4 January 2013. Retrieved 3 January 2013.
  39. ^ a b Sue Zeidler and Liana B. Baker (3 January 2013). "Al Jazeera buys Gore's Current TV, terms undisclosed". Reuters. Retrieved 3 January 2013.
  40. ^ a b Brian Stelter (January 3, 2013). "Gore Went to Bat for Al Jazeera, and Himself". The New York Times. Retrieved January 4, 2013.
  41. ^ a b Rory O'Connor (January 4, 2013). "Welcome to America, Al Jazeera". Al Jazeera. Retrieved January 4, 2013.
  42. ^ Adam Clark Estes (2 January 2013). "Glenn Beck Tried to Buy Current TV But Was Rejected". The Atlantic Wire. Retrieved 7 January 2013.
  43. ^ Shapiro, Rebecca (3 January 2013). "Glenn Beck Tried to Purchase Current TV". Huffington Post. Retrieved 7 January 2013.
  44. ^ Michael Calderone (January 3, 2013). "Time Warner Cable Will Consider Carrying Al Jazeera's U.S. Network". Huffington Post. Retrieved January 3, 2013.
  45. ^ "TYT is Independent, Not Owned by Current or Al Jazeera". The Young Turks. January 2, 2013. Archived from the original on 2021-12-22. Retrieved January 6, 2013.
  46. ^ Faughnder, Ryan (August 15, 2013). "'The Young Turks' host Cenk Uygur bets on Web after Current TV". Los Angeles Times.
  47. ^ Paul Egan (January 4, 2013). "Former Michigan Gov. Jennifer Granholm to leave her show on Current TV". Detroit Free Press. Retrieved January 6, 2013.
  48. ^ David Siders (January 2, 2013). "California Lt. Gov. Gavin Newsom's cable TV show going off air". The Sacramento Bee. Archived from the original on January 6, 2013. Retrieved January 6, 2013.
  49. ^ Brian Stelter (January 6, 2013). "Eliot Spitzer Ends His Show on Current TV". The New York Times. Retrieved January 6, 2013.
  50. ^ Weinger, Mackenzie. "Bill Press on the future of Current TV hosts". Politico. Retrieved 23 January 2013.
  51. ^ "The Bill Press Show Joins Free Speech TV!". Archived from the original on 12 April 2015. Retrieved 12 April 2015.
  52. ^ Byers, Dylan (January 22, 2013). "Al Jazeera America is hiring". Politico. Retrieved January 23, 2013.
  53. ^ a b Fung, Katherine (July 3, 2013). "Al Jazeera America To Launch August 20". Huffington Post. Retrieved July 5, 2013.
  54. ^ "Al Gore alleges breach of contract in Al Jazeera lawsuit". Boston Star. 16 August 2014. Retrieved 16 August 2014.
  55. ^ staff, CNBC com (19 September 2014). "Al Jazeera sues former VP Gore over Current TV". CNBC. Retrieved 31 May 2017.
  56. ^ "Current's YouTube Channel". YouTube. Retrieved March 6, 2015.
  57. ^ "Current TV Launches Original Series "50 Documentaries to See Before You Die" Premiering on Monday, August 1". May 24, 2011. (press release)
  58. ^ "Checking the Microphone and Amplifying the Positive: A Conversation with Hip Hop Connoisseur and Lyricist Lounge Co-Founder, Anthony Marshall". The Nobantu Project. Archived from the original on July 6, 2013. Retrieved July 9, 2013.
  59. ^ "Is "InfoMania"'s Bryan Safi the Gayest Man in the World? Quite Possibly". The Backlot. June 2010. Retrieved 28 November 2017.
  60. ^ "Al Jazeera America will broadcast nightly primetime current affairs magazine". Archived from the original on 23 June 2013. Retrieved 12 April 2015.
  61. ^ "Douglas Caballero portfolio". Archived from the original on 1 December 2017. Retrieved 28 November 2017.
  62. ^ Stelter, Brian (March 30, 2012). "Current TV Dismisses Keith Olbermann". The New York Times.
  63. ^ "InfoMania cast". IMDb. Retrieved June 9, 2013.
  64. ^ "Zara Martin bio". JP Talent. Archived from the original on August 27, 2013. Retrieved June 9, 2013.

External links

External links

This page was last edited on 17 March 2024, at 22:14
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.