To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

Chilevisión
CHV's current logo since 2018
CountryChile
Broadcast areaChile
SloganVamos contigo
(Spanish for: "We go with you")
HeadquartersSantiago, Chile
Programming
Language(s)Spanish
Picture format1080i HDTV
(downscaled to 16:9 480i for the SDTV feed)
Ownership
OwnerWarnerMedia Latin America
Sister channelsWarner Channel
TBS
TruTV
TCM
TNT
Boomerang
Cartoon Network
CNN International
CNN
HLN
Space
TNT Series
Tooncast
I-SAT
Glitz
HTV
Much Music
CNN en Español
CNN Chile
History
Launched4 November 1960; 60 years ago (1960-11-04)[1]
Former namesCanal 9 de Televisión de la Universidad de Chile (1960–1980)
Teleonce (1980–1984)
Universidad de Chile Televisión (1984–1991)
Red de Televisión de la Universidad de Chile (1991–1993)
Links
Websitechilevision.cl
Availability
Terrestrial
Digital terrestrial televisionSantiago:
Channel 11.1 (HD)
Channel 11.2 (Music, HD)
Channel 11.3 (Mobile)
VHFChannel 11 (Santiago)
Cable
VTRChannel 21 (Santiago)
Channel 711 (HD)
Satellite
DirecTVChannel 151 (SD)
Channel 1151 (HD)

Chilevisión (often abbreviated as CHV) is a Chilean free-to-air television channel. It is the third oldest Chilean television network, owned by WarnerMedia Latin America. Founded by the University of Chile, this educational institution sold a significant percentage of its TV channel to Venevisión, changing its name to Chilevisión. It was later sold to Claxson Interactive Group and then to Chilean investor and president Sebastián Piñera.

On 28 August 2010, it was announced that Turner Broadcasting System Latin America had reached an agreement to purchase it. This assets do not include the analog television channel frequency which is still owned by Universidad de Chile and is used under a paid usufruct scheme, similar to a lease. This contract expired in 2018 and only affected the analog frequencies used by the station. The sale was completed 6 October 2010.[2]

Programming

Chilevisión expansion between 1993 and 1994.
Chilevisión expansion between 1993 and 1994.

The channel mainly airs celebrity gossip shows, talk shows, newscasts and Latin American soap operas. It generally ranks third in TV viewership in the country behind TVN and Mega (in that order).

Currently the most important programs of the channel are La mañana de Chilevisión, Chilevision Noticias, La Jueza and Primer Plano.

Availability overseas

Chilevisión International is the international feed of Chilevisión that broadcasts its programming to audiences in Australia/Oceania. The channel launched in October 2007 in Australia and the following year in New Zealand on UBI World TV. The TVN-owned TV Chile subscription channel also broadcasts limited Chilevisión programming throughout the Americas for the Chilean diaspora.

Controversies

In 2012, Chilevisión has been the focus of a controversy over journalistic ethics. On 16 January 2012 aired an interview that the interviewee appeared, Inés Perez,[3] as a deeply class. The interview produced strong reactions, even leading to the creation of social networking groups against the affected woman. Two days later it knew the full interview, and the reactions were returned against the broadcaster, because it expressed concern Pérez discriminated assumptions and puts everything in context. In response, the broadcaster defended the veracity of the interview and dismissed the officer who leaked the full video, causing even more adverse reactions among viewers.

2019 advertisement pulling controversy

During 2019, businessman Juan Sutil and food company Agrosuper decided to pull their ads, including some of Agrosuper's brand Super Pollo, from CNN Chile and from Chilevision, purportedly because of a CNN Chile show named "Agenda Agricola", which has shown videos of anti-government protests.[4]

Logos

See also

References

  1. ^ "Chilevision History". Chilevision. Retrieved 29 January 2013.
  2. ^ "Grupo Time Warner materializa compra de Chilevisión". La Tercera. Retrieved 2017-03-18.
  3. ^ "Chilevisión recibe sanción por caso de Inés Pérez / Chilevisión receives penalty  by case of Inés Pérez". terra. Retrieved 29 January 2013.
  4. ^ https://eluniversal.cl/contenido/7378/agrosuper-quita-financiamiento-a-chilevision-y-cnn-chile-y-en-todos-los-medios-d

External links

This page was last edited on 11 December 2020, at 17:48
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.