To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

4,5
Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
Languages
Recent
Show all languages
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.
.
Leo
Newton
Brights
Milds

From Wikipedia, the free encyclopedia

Channel I
Channel-i.svg
Launched 1 October 1999
Owned by Impress Group
Broadcast area Bangladesh, Pan Asia, UK, Ireland and USA
Headquarters 40, Shahid Tajuddin Ahmed Sarani, Tajgaon I/A, Dhaka-1208, Bangladesh
Website channelionline.com
Availability
Satellite
Telstar 10 (Pan Asia) 4034H MHz
Dish Network (USA) Channel 806
Sky (UK & Ireland) Channel 833
Astra 2F (Europe) 12610 V 22000 5/6
Cable
Prisma Digital (Bangladesh) Channel 10
UCS (Bangladesh) Channel 15
Rogers Cable (Canada) Channel 856
StarHub TV (Singapore) Channel 140
ABNXcess (Malaysia) Channel 741
Bengal Digital (Bangladesh)

Channel 19 (SD)

Channel 20 (HD)
IPTV
Bell Fibe TV (Canada) Channel 841
VMedia (Canada) Channel 856

Channel I is a privately owned television network in Bangladesh. It is owned by the Impress Group, among the largest conglomerates in Bangladesh with interests in textiles, pharmaceuticals and media.

The Impress Group first moved beyond textile production and into television in the early 1980s under the tutelage of Faridur Reza Sagor, who had heretofore worked at state-run Bangladesh Television (BTV) on a freelance basis. The initial steps into television involved setting up Impress Telefilm, which produced small mini-series and one-off shows for BTV.

Channel I was launched on 1 October 1999[1], broadcasting pre-recorded programs 12 hours day. Within two years of its official launch, Channel I began broadcasting 24 hours a day and became the first digital channel in Bangladesh.

Currently, Channel I competes with several other domestic satellite channels, including ATN Bangla, Ekushey TV and NTV. For the past decade, the channel has held the highest market share among non-terrestrial channels in Bangladesh.

It currently broadcasts satellite transmissions using PanAm Sat, which covers most of Asia and parts of Australia.

Channel I is also the first satellite channel in Bangladesh to broadcast modern western-themed telefilms such as Play, directed by M-SIB.[2]

It is a sister company to Radio Bhumi.[3]

Channel i HD was launched in September 2017.

YouTube Encyclopedic

  • 1/2
    Views:
    16 608
    9 084
  • Maiyre Estates || Uganda || Agricutlural Farm || Shykh Seraj || Channel i ||
  • Rooftop farming || EPISODE 70 || HD || Shykh Seraj || Channel i || Roof Gardening || ছাদকৃষি ||

Transcription

See also

References

  1. ^ "Channel i Online". Channel i Official Website. Retrieved 2017-06-08. 
  2. ^ "'Most expensive' Bangladeshi telefilm premieres at Doha even." Gulf-Times. Archived from the original on 2014-03-01. 
  3. ^ "Our Subsidiaries". Impress Group. Retrieved 26 July 2017. 
This page was last edited on 19 November 2017, at 19:14.
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.