To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.

From Wikipedia, the free encyclopedia

Broadcast areaAustralia
New Zealand
Picture format1080i HDTV
(downscaled to 576i for the Australian feed)
Timeshift serviceBBC UKTV +2
OwnerBBC Studios
Sister channels
LaunchedAugust 1996[1]
Former namesUKTV (1996–2013)
WebsiteAustralia New Zealand
FoxtelChannel 105
Fetch TVChannel 112
Streaming media
Foxtel Go
Channel 105
Fetch Mobi
Channel 112
Binge (AU)

BBC UKTV is an Australian pay television channel in Australia and New Zealand, screening British entertainment programming, sourced mainly from the archives of the BBC, RTL Group (mainly Talkback Thames material) and ITV plc. The channel was originally a joint venture with Foxtel (60% ownership), the RTL Group (20% ownership) and BBC Worldwide (20% ownership). It is now owned solely by BBC Studios. It is the home of the channel's flagship programme The Graham Norton Show.

YouTube Encyclopedic

  • 1/4
    3 803 192
    999 381
    8 080 159
    345 465
  • Five Things You Can't Do On British Television
  • How to Screen Cast and Mirror a Phone to TV
  • TOP 20 ENGLISH NURSERY RHYMES | Compilation | Nursery Rhymes TV | English Songs For Kids
  • 10 British Netflix TV Shows to Watch Now!



The channel was first launched in Australia in August 1996,[1] becoming available on Austar in April 1999 and on Optus in December 2002.[2] A New Zealand version with different programming launched on Sky TV, in November 2003.[3][4]

It shows a mix of repeats of old UK shows previously screened in Australia or New Zealand and new episodes of programs not shown before in Australia or New Zealand. Repeated series include Doctor Who, Hitchhiker's Guide to the Galaxy, Are You Being Served?, Dad's Army, Torchwood, Torchwood Declassified, The Jewel in the Crown, Never the Twain, The Sweeney, and The Bill that have already been seen on free-to-air terrestrial television in Australia. New series include Shameless, new episodes of popular soap operas Coronation Street and EastEnders and the original UK version of The Weakest Link which have not otherwise been screened in Australia.[5] UK soap opera Family Affairs, which has never been screened on free-to-air Australian television, ran on UKTV from 1998 to 2007.[6] In July 2006 UKTV began screening 2006 episodes of UK soap opera Emmerdale which had never before been screened in Australia.[7]

UKTV's episodes of EastEnders are currently two weeks behind the United Kingdom, and Coronation Street is about one week behind. Current Emmerdale episodes currently in 2021 are about four weeks behind the original UK broadcasts.

In addition to British programming UKTV has repeated Australian soap operas Sons and Daughters and Prisoner which were both produced by the Reg Grundy Organisation (now owned by FremantleMedia). In both cases the entire series was shown; the Sons and Daughters repeat run was from 1997 until 2000 and Prisoner ran from 1997 until October 2004, Prisoner is now screening on 111 Hits from March 2011. It also screened the TVNZ soap opera Shortland Street for several years in the 1990s, after early episodes of that series had briefly been screened by SBS on free-to-air television in Australia.[8]

In Australia, UKTV, like all pay TV drama channels, is legally required to spend 10 per cent of its total program expenditure on funding new eligible (Australian and New Zealand) drama programs.[9] Such productions include Changi, Supernova, Make or Break and False Witness.

UKTV has separate services in Australia and New Zealand, partly to reflect different local tastes, but also for rights reasons, as many programmes are shown on free-to-air channels in New Zealand. For example, Coronation Street has been shown on TVNZ 1 for many years, while until May 2009, EastEnders was shown on Prime, before moving to UKTV.

On 1 July 2008 BBC Worldwide assumed full control of UKTV. BBC Worldwide previously had a 20 per cent stake in UKTV in a three way partnership with Foxtel and Fremantle Media. BBC Worldwide launched two new Australian channels, BBC Knowledge (documentary and non-fiction programming) and CBeebies (an advertising-free channel for 0 to six-year-olds) on 1 November 2008.[10]

On 3 October 2009 UKTV revealed a new logo, displaying that of the BBC, although its name remained unchanged.[11] On 15 November 2009 the channel launched an HD simulcast, replacing BBC HD.

In April 2013, the channel changed its logo and name to BBC UKTV.[12]

On 1 July 2014, the HD simulcast closed, making the channel solely available in standard definition. This came prior to the launch of BBC First, which would use the HD feed formerly used by BBC UKTV. In addition, BBC UKTV changed subscription packages on Foxtel - moving from the Drama & Lifestyle add-on package to the basic Essential package increasing its reach.[13]

On 1 February 2015, BBC UKTV launched on Australian independent IPTV service Fetch TV, after they won the broadcast rights to BBC Worldwide.[14][15]

From 10 October 2016, the channel refreshed its logo and branding identity, to appeal to a younger audience and better distinguish its programming from the more premium offerings on sister channel BBC First.[16]

In September 2022, BBC Studios partnered with South African FTA broadcaster, OpenView HD, to launch the channel in the country. It will be available on Channel 114 as of 18 October 2022.[17][18][19]

Original programming

Logo history


  1. ^ a b UKTV (Australia and New Zealand) (2 October 2009). "It was August 1996 when UK ..." Twitter. Retrieved 8 February 2010.
  2. ^ Everton, Denise (2 April 1999). "Best of the British Paytv". Applause. Illawarra Mercury. p. 11.
  3. ^ "Best of British on SKY's UKTV Channel". Dominion Post. 28 October 2003. p. 7.
  4. ^ NICOL, Reed Megan (2 November 2003). "Best of British". The Sunday Star-Times. p. 38.
  5. ^ Conway, Andrew (1 February 1999). "New Today for Dalley". Sydney Morning Herald. Sydney: Fairfax Media. p. 2. Archived from the original on 21 March 2012. Retrieved 10 February 2010.
  6. ^ Schembri, Jim; Harris, Paul; Kalina, Paul (30 July 1998). "Programs – Monday". The Age Green Guide. Melbourne: Fairfax Media. p. 32. Retrieved 16 January 2010.
  7. ^ "Symons: Marilyn Fisher was easy, cracking the UK wasn't". Australian Associated Press. 22 June 2006.
  8. ^ The SBS Story: The Challenge of Diversity, Ien Ang, Gay Hawkins, Lamia Dabboussy, UNSW Press, 2008, page 154
  9. ^ Australian content, Australian Communications and Media Authority, 25 September 2007
  10. ^ The Beeb takes over UKTV[permanent dead link] – encore Magazine, 25 June 2008
  11. ^ UKTV Australia [@UKTVaustralia] (4 November 2010). "Today UKTV launches a brand new logo, and on-air look. Tune into Channel 103 for a taste" (Tweet). Archived from the original on 6 March 2014 – via Twitter.
  12. ^ "New look: BBC UKTV". The Branding Source. 9 April 2013. Retrieved 10 April 2013.
  13. ^ Knox, David (2 July 2014). "Foxtel Channel Changes". TV Tonight. Retrieved 2 July 2014.
  14. ^ Knox, David (9 December 2014). "Fetch TV adds BBC First". TV Tonight. Retrieved 19 December 2014.
  15. ^ Perry, Kevin (9 December 2014). "Big Blow for Foxtel as they Lose Exclusive Rights for Premium Drama Channel BBC First". Nelbie. Archived from the original on 19 December 2014. Retrieved 19 December 2014.
  16. ^ Knox, David (6 October 2016). "UKTV refreshes in bid for younger viewers". TV Tonight. Retrieved 6 October 2016.
  17. ^ Mann, Colin (29 September 2022). "BBC UKTV to launch in South Africa". Retrieved 3 October 2022.
  18. ^ "BBC Studios channel first for South Africa". Broadband TV News. 29 September 2022. Retrieved 3 October 2022.
  19. ^ Brzoznowski, Kristin (29 September 2022). "BBC Studios Launching Its First Free-to-View Channel in South Africa". TVMEA. Retrieved 3 October 2022.

External links

This page was last edited on 3 April 2024, at 03:16
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.