To install click the Add extension button. That's it.

The source code for the WIKI 2 extension is being checked by specialists of the Mozilla Foundation, Google, and Apple. You could also do it yourself at any point in time.

Kelly Slayton
Congratulations on this excellent venture… what a great idea!
Alexander Grigorievskiy
I use WIKI 2 every day and almost forgot how the original Wikipedia looks like.
Live Statistics
English Articles
Improved in 24 Hours
Added in 24 Hours
What we do. Every page goes through several hundred of perfecting techniques; in live mode. Quite the same Wikipedia. Just better.

AMN (TV station)

From Wikipedia, the free encyclopedia

Griffith and the Murrumbidgee Irrigation Area
ChannelsDigital: 30 (UHF)
Virtual: 8
SloganNow You’re Talking
OwnerWIN Corporation Pty Ltd
(WIN Television Griffith Pty. Ltd.[1])
First air date
5 October 1997; 23 years ago (1997-10-05)
Former channel number(s)
Analogue: 31
Nine (2012-16)
Seven (1997-2012)
Call sign meaning
New South Wales
Technical information
ERPSee table below
HAAT418 m[2]
Transmitter coordinatesSee table below

AMN is a television station licensed to serve Griffith and the surrounding Murrumbidgee Irrigation Area (M.I.A.). The station is owned and operated by WIN Corporation as a Network Ten affiliate, WIN Television.

WIN Television is the sole commercial television broadcaster in the Griffith and M.I.A. area, also providing MTN, a Seven Network affiliate, and Nine Network affiliate MDN, a supplementary station.


The Australian Broadcasting Authority relaxed the rules regarding station ownership in solus markets in the mid-1990s.[3] The changes allowed for one company to operate two stations without competition, provided the Authority did not have reason to believe another company would be interested.[4] MTN applied for a Section 38A licence in 1995, and after being refused once, challenged the Authority, and was successful on appeal – ultimately being granted the second license on 18 July 1996.[4] The second channel launched on 5 October 1997, on UHF channel 31 using the callsign AMN (a variation of Victorian station AMV).[citation needed] It was a direct feed of Prime Television Orange, with the exception of its local news, which AMN replaced with an alternative program.[5][3][6] Since then, AMN has changed from being a direct feed of Prime7 to being a feed of Seven Network Sydney.[when?][citation needed]

WIN Corporation brought MTN and AMN from then-owner Associated Media Investments on 6 July 1998.[7]

As part of Australia's digital transition, AMN ceased broadcasting in analogue on 5 June 2012.[8]

In 2012,[specify] MTN and AMN switched their affiliates, with AMN becoming a Nine affiliate and MTN a Seven affiliate.[citation needed]

On 1 July 2016, to reflect WIN's new affiliation agreement with Network Ten, AMN and MDN swapped affiliates – with AMN becoming a Ten affiliate while MDN became a Nine affiliate.[9][10][11]


AMN carries programming from Network Ten, which includes the 10 News First Sydney bulletin as well as the southern NSW WIN News bulletin. The station also carries the Sydney feeds of 10 Bold, 10 Peach and 10 Shake.


WIN News Griffith (formerly MTN9 News) was a local news bulletin broadcast on MTN.[3] The news bulletin premiered the same year as MTN launched, seeing it run for over forty years.[12] WIN News Griffith was axed in August 2006, with WIN Television amalgamating the news bulletins from Griffith and Wagga Wagga into one Riverina bulletin presented from WIN's Wollongong studios[13] The last bulletin aired on 18 August 2006.[14] Following the bulletin's cancellation, WIN maintained a journalist, sport reporter and camera operator in Griffith to produce news stories, however, in 2013 this staff was reduced to a single video journalist, and then in 2015 was removed entirely to be replaced by a roving journalist from the Wagga Wagga station.[15][16] Following the cancellation of the bulletin, Griffith City Council petitioned regional broadcasters in neighbouring areas to present a local news bulletin.[12] This has since been abandoned.


The following is a list of channels broadcast on AMN.


LCN Channel
8/81 WIN
82 Eleven
83/88 One
86 Gold

See also


  1. ^ "Register of Radiocommunications Licences". Australian Communications and Media Authority. Retrieved 24 June 2016.
  2. ^ HAAT estimated from using EHAAT.
  3. ^ a b c "MTN9 Griffith". Australian TV Archive. Archived from the original on 4 February 2012.
  4. ^ a b "Australian Broadcasting Authority: Annual Report 1995–1996" (PDF). Australian Policy Online. 1996. Archived from the original (PDF) on 24 June 2016. Retrieved 30 May 2016.
  5. ^ "Prime Television 1960s–1980s". AusTVHistory. Archived from the original on 14 December 2008.
  6. ^ "Company Profile". Prime TV. Archived from the original on 13 February 2002. Prime also broadcasts in Griffith NSW, under licence to another operator.
  7. ^ "Australian Broadcasting Authority: Annual Report 1998–1999" (PDF). Australian Broadcasting Authority. 1999. Archived from the original (PDF) on 25 June 2016. Retrieved 3 June 2016.
  8. ^ Fung, Derek (29 May 2013). "When will analog TV be turned off in my area?". CNET. Retrieved 24 June 2016.
  9. ^ Knox, David (23 May 2016). "WIN / TEN deal nears; appeal due in 9Now streaming case". TV Tonight. Retrieved 1 July 2016.
  10. ^ Knox, David (23 May 2016). "WIN and TEN confirm five year affiliate deal". TV Tonight. Retrieved 1 July 2016.
  11. ^ Knox, David (30 June 2016). "Nine, Southern Cross, TEN, WIN: affiliate changes". TV Tonight. Retrieved 1 July 2016.
  12. ^ a b Zappacosta, Dino. "Statement to Media Watch RE: WIN–TV" (PDF) (Press release). Media Watch. Retrieved 7 June 2016. A local news bulletin has been an integral part of Griffith television for more than 40 years, commencing when the station, as MTN–9, first broadcast and continuing through the sale of the station to WIN–TV.
  13. ^ "Griffith – No WIN News". Australian Broadcasting Corporation's Media Watch. 25 September 2006. Retrieved 7 June 2016.
  14. ^ "Griffith disappointed at loss of local WIN service". Australian Broadcasting Corporation. 18 August 2006. Retrieved 7 June 2016.
  15. ^ "WIN TV Griffith staff levels irk Mayor". The Area News. 2 December 2013. Retrieved 7 June 2016.
  16. ^ "Griffith Mayor angered by WIN decision to cut local journalist". Australian Broadcasting Corporation. 19 February 2015. Retrieved 7 June 2016.

External links

This page was last edited on 15 November 2020, at 14:59
Basis of this page is in Wikipedia. Text is available under the CC BY-SA 3.0 Unported License. Non-text media are available under their specified licenses. Wikipedia® is a registered trademark of the Wikimedia Foundation, Inc. WIKI 2 is an independent company and has no affiliation with Wikimedia Foundation.